آشنایی با انواع پاک کننده های سرامیک + روش بکارگیری آنها

انواع پاک کننده سرامیک

امروزه در بسیاری از منازل از کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش استفاده می شود. سرامیک می تواند جلوه بسیار زیبایی به منزل ببخشد اما در عین حال می‌ تواند کوچک ترین کثیفی را نیز به طور آشکار نشان دهد. در واقع شما باید همیشه سرامیک را تمیز نگه دارید اگر نه به مرور کثیفی روی آن انباشته شده و دیگر پاک کردن آن کار آسانی نخواهد بود.

شما می توانید برای حل این مشکل از پاک کننده های سرامیک استفاده کنید. شوینده هایی که بعضا با مواد داخل خانه مانند جوش شیرین و الکل قابل تهیه کردن هستند. همچنین می‌توانید سراغ شوینده های صنعتی رفته و بسته به مقدار کثیفی سرامیک انواع پرقدرت تا ملایم آنها را انتخاب کنید.

 

تمیز نگه داشتن کاشی و سرامیک در نگاه اول کاری زمان بر و خسته کننده به نظر می رسد، اما با رعایت چند نکته و استفاده از پاک کننده مناسب می توانید این کار را به آسانی انجام دهید. در ادامه شما را با برخی از این پاک کننده ها آشنا می کنیم.

استفاده از سرامیک در منزل امروزه بسیار گسترده شده است

انواع پاک کننده های سرامیک

اولین نکته ای که در مورد تمیز نگه داشتن سرامیک وجود دارد این است که آن را به طور منظم انجام دهید. تمیز کردن منظم و دوره ای مانع از ایجاد لکه های سخت بر روی سرامیک می شود بنابراین نیازی هم به پاک کننده های قوی پیدا نمی کنید.

اما به طور کلی پاک کننده هایی که برای سرامیک استفاده می شود بسته به میزان کثیفی و نوع لکه آن دارد. به عبارت دیگر شما می توانید حتی از آب خالی برای تمیز کردن معمولی و رفع گرد و خاک روی سرامیک استفاده کنید، اما وقتی که به لکه های قدیمی و یا موادی مثل چسب یا آدامس خشک شده بر روی سرامیک می رسید، باید نوع تمیز کننده قوی تری را انتخاب کنید تا این مواد را در خود حل کرده و از روی سرامیک جدا کند.

شستشوی دیرهنگام سرامیک تمیز کردن آن را بسیار دشوار می کند

انتخاب از بین پاک کننده های سرامیک می تواند بر اساس لعاب دار بودن آن نیز باشد. در سرامیک های لعاب دار از شوینده هایی استفاده می کنند که بعد از مصرف براقیت مناسبی نیز برای سرامیک ایجاد کند. همچنین سرامیک های بدون لعاب دارای منافذ ریزی هستند که تمیز کردن آنها شوینده های مخصوص به خود را می خواهد.

 

رنگ سفید سرامیک کوچک ترین آلودگی را نیز نشان می دهد

از بین بردن لکه ها با حلال های خاص

شما می توانید از مواد موجود در منزل نیز برای تمیز کردن سرامیک استفاده کنید. به عنوان مثال اضافه کردن کمی الکل به آب می تواند یک پاک کننده و براق کننده ایده آل را ایجاد کند. الکل می تواند لکه هایی چون لکه جوهر، ماژیک و لوازم آرایشی را به خوبی تمیز کند. همچنین می تواند به عنوان محلول ضدعفونی کننده نیز به کار رفته و آلودگی های میکروبی سطح سرامیک را از بین ببرد.

با استفاده از شوینده های خانگی نیز می توان سرامیک را به خوبی تمیز کرد

ماده بعدی جوش شیرین است که به علت خاصیت بازی ضعیف خود لکه ها را از بین برده و باعث ایجاد براقیت می شود. از جوش شیرین می توان به چند روش استفاده کرد. در یک روش جوش شیرین را روی لکه ریخته، چند ساعت به آن زمان داده و سپس محل لکه را با آب تمیز می کنند. در مدل بعد از مخلوط جوش شیرین، آب و مایع ظرفشویی برای ساخت شوینده خانگی استفاده می کنند.

ماده موثر بعدی سرکه است که به علت خاصیت اسیدی خود لکه ها را از بین می برد. سرکه را نیز می‌ توان مانند جوش شیرین در ساخت شوینده خانگی استفاده کرد.

از بین بردن لکه ها با تمیز کننده های قوی

اگر مدت ها از آخرین باری که سرامیک های منزل خود را شستید می گذرد، احتمالا با لکه های سخت، تیره و غیر قابل شستشو مواجهید. در اینطور مواقع چاره ای نیست مگر اینکه به شوینده های صنعتی مراجعه کنید.

نکته مهم در مورد این شوینده ها دقت در دستورالعمل استفاده از آنهاست، چرا که بکارگیری نامناسب آنها می تواند باعث آسیب به سطح سرامیک و درزگیرها شود. توجه کنید که تنوع پاک کننده های سرامیک بسیار بالاست و معمولا برای هر نوع کثیفی از شوینده های خاصی استفاده می شود.

در هنگام کار با شوینده های قوی حتما از دستکش استفاده کنید

از بین بردن لکه ها با تمیز کننده های ضعیف

همانطور که اشاره شد شوینده های قوی صنعتی می توانند باعث آسیب به سرامیک شوند. به عنوان مثال این شوینده ها براقیت سرامیک را کم کرده و درز بین آنها را دچار خوردگی می کنند. البته باید توجه کرد که در بین شوینده های صنعتی نمونه های خنثی نیز وجود دارد که تنها بر اساس قدرت پاک کنندگی خود عمل می‌ کنند. در این شوینده ها دیگر خبری از خاصیت خورندگی اسید یا باز نیست بنابراین به براقیت سرامیک نیز آسیب نمی زنند. شما هم می توانید از این مواد به عنوان پاک کننده ایده آل برای نظافت دوره ای سرامیک استفاده کرده تا مانع از تجمع آلودگی بر روی آن شوید.

استفاده از پاک کننده های سرامیک خنثی مانع از تیرگی سطح آن می شود

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

از بین بردن لکه ها با آب گرم

شاید راحت ترین کار برای تمیز کردن سرامیک استفاده از آب گرم باشد. در واقع کثیفی های معمولی و جزئی را می توان به راحتی با آب گرم از بین برد. معمولا بعد از استفاده از سایر پاک کننده های سرامیک نیز توصیه می‌شود تا شستشوی نهایی را با آب گرم انجام دهید چرا که می تواند آثار مربوط به خود شوینده ها را نیز از سطح سرامیک پاک کند.

آب به تنهایی نیز می تواند سطح سرامیک را به خوبی تمییز کند

کیفیت سرامیک می توان نقش زیادی در هنگام شستشوی آن ایفا کند. سرامیک مرغوب در مقابل مواد شوینده از خود مقاومت زیادی نشان می دهد بنابراین با خیال راحت تر می توان از مواد شوینده قوی برای آنها استفاده کرد. گروه بازرگانی جم سر به عنوان نمایندگی پخش کاشی و سرامیک در سطح ایران تلاش دارد تا با تهیه مرغوب ترین سرامیک های تولیدی داخل، مانع از بروز این چنین مشکل برای مشتریان خود شود. شما نیز می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی جم سر ضمن مشاهده محصولات از راهنمایی های لازم در زمینه کاشی و سرامیک بهره مند شوید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *