آنچه درباره سرامیک بیمارستانی باید بدانید

تاثیر سرامیک در طراحی محیط بیمارستان

سرامیک در زندگی پزشکی کاربردهای متفاوت و فراوانی دارد از کاربردهای آن در دندان پزشکی و عمل پاها گرفته تا کاربردی که در زندگی روزانه پرسنل پزشکی به عنوان سرامیک کف بیمارستان ایفا می کند. سرامیک های بیمارستان باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا مناسب محیط بیمارستان بوده و عملکرد پزشکان و کادر درمان را تسریع کنند. ما در این مقاله سرامیک بیمارستانی، ویژگی های آن و کاربردهایش را بررسی کنیم. پس لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سرامیک بیمارستانی چیست؟

سرامیک های بیمارستانی از ترکیب خاک رس، گرانیت و سیلیس تشکیل شده اند که تحت فشار و دمای بالا تولید می شود و بدون ناخالصی می باشند. بیمارستان ها در معرض باکتری ها هستند، بنابراین کاشی های سرامیکی آنها باید ضد باکتری باشد. از این رو سرامیک های چینی بهترین انتخاب برای سرامیک های بیمارستانی هستند.

نمایی از سرامیک کار شده در یک بیمارستان

  چرا که باید در محیط های بهداشتی بیمارستان مقاوم باشند. سرامیک های بیمارستانی نیز باید به گونه ای ساخته شوند که از واکنش های شیمیایی جلوگیری کنند. سرامیک های مورد استفاده در بیمارستان ها از مواد کامپوزیتی تشکیل شده اند و نیاز به نگهداری کمی دارند. در بیمارستان، سرامیک چینی ایده آل است زیرا عناصر خام به طور یکنواخت در سرامیک پخته می شوند. خاک رس سفید برای ساخت کاشی و سرامیک چینی بیمارستانی ساخته و استفاده شده. خاک های مورد استفاده برای ساخت سرامیک های چینی بسیار خالص هستند و در نتیجه تراکم های بیشتری از سرامیک ها ایجاد می شود.

کاشی‌ های سرامیکی آنتی ‌باکتریال معمولاً در مراکز پزشکی مانند کلینیک ‌ها و بیمارستان‌ ها، به ‌ویژه در اتاق‌ های عمل که باید تحت تمیز کردن و ضدعفونی معمولی قرار گیرند، استفاده می‌شود. این سرامیک ها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود بیماران بهترین درمان و مراقبت ممکن را دریافت می کنند. کاشی های آنتی باکتریال با استفاده از لعاب حاوی نقره به عنوان ماده اولیه ساخته می شوند و از این لعاب در فرآیند تولید استفاده می شود. این پوشش ضد باکتری بدیهی است از ترکیبی از اجزای مختلف از جمله مگنتیت، مس و اکسید روی و غیره تشکیل شده است. این ذرات قادرند به ساختاری که آلوده شده نفوذ کرده و از انتشار آلودگی جلوگیری کنند.

سرامیک بیمارستانی

سرامیک بیمارستانی در چه رنگ هایی در بازار موجود است

سرامیک های بیمارستانی در رنگ های متنوعی در بازار موجود هستند اما در انتخاب رنگ سرامیک دقت کنید رنگ در فضاهای بیمارستانی باید به میزانی روشن باشد که بتواند آلودگی ها و کثیفی ها را به راحتی نشان دهد. سرامیک های بیمارستانی اکثرا با رنگ سفید استفاده می شوند اما در بعضی بیمارستان ها برای جدا کردن بخش های مختلف و نشان دادن تخصص های مختلف پزشکی از رنگ های سرامیکی خاصی نظیر قرمز، زرد و … استفاده می شود.

در انتخاب رنگ سرامیک ها باید محل مورد استفاده سرامیک، میزان نور و بحث روانی را مد نظر قرار دهید. برای مثال رنگ سبز مناسب اتاق عمل بوده چرا که نور در این اتاق ها کم بوده و برای متمرکز کردن حواس پزشکان به منطقه ای خاص باید از رنگ تیره استفاده کرد. رنگ آبی مناسب اتاق انتظار است. این رنگ آرامش خاصی را برای همراه بیمار به ارمغان می آورد تا از فشار روانی روی آن کم کند.

سرامیک های سبز اتاق عمل

کاربرد سرامیک بیمارستانی

در زمینه پزشکی، اقدامات پیشگیرانه روحی و جسمی موضوعی بسیار مهم بوده و در صورت بروز بیماری، وجود شبکه ای از مراکز درمانی، بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز توان بخشی برای درمان و توان بخشی بیماران ضروری است. این امکانات و مراقبت های بهداشتی باید نیازهای بیماران، پزشکان و پرستاران را برآورده کند به گونه ای که بیماران احساس اطمینان کنند در حالی که پزشکان به محیط کاری ایمن، کاربردی و مجهز دسترسی داشته باشند.

بیمارستان ‌ها و کلینیک‌ های امروزی مدرن‌ ترین فن ‌آوری ‌ها و روش‌ های درمانی را به کار می‌گیرند، در حالی که تعداد فزاینده‌ ای از عمل ‌ها به ‌جای بستری به ‌صورت سرپایی انجام می ‌شوند. نیاز به سالن ‌های عمل مجهز حرفه‌ای با ظهور تکنیک‌ های خاصی مانند لیزر درمانی چند برابر شده و این نیز منجر به الزامات سخت ‌تری برای کفپوش شده است.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

اهمیت محیط معماری سالم برای شفای جسم و روح به خوبی نشان داده شده است. فضا باید آرام و متفکرانه باشد تا محرک، شفاف و با ساختار کارآمد، نور و تهویه مناسب و از نظر رنگ ها و مواد هماهنگ طراحی شود. به طور خاص، مواد مورد استفاده در طراحی محیط بیمارستانی باید سالم، آسان برای نگهداری، بادوام و انعطاف پذیر بدون تولید گازهای گلخانه ای مضر باشند. اینجا هست که کاشی‌ های سرامیکی به‌ ویژه برای مناطق شلوغ بخش بهداشتی ظاهر می‌شوند، در حالی که به دلیل زیبایی ‌شناسی پیچیده و عملکرد بی‌ نظیرشان متمایز می‌شوند. انتخاب مناسب مواد می تواند خطر انتقال خطرناک میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها را کاهش دهد. عبور مداوم تجهیزات پزشکی، تخت ‌های بیمارستانی و چرخ دستی‌ های غذا نیز به این معنی می باشد که کف‌ ها بسیار مهم و تمیز کردن آسان ضروری هستند. کفپوش های سرامیکی در برابر سایش و خراش بسیار مقاوم هستند، ضد لک و غیر قابل اشتعال هستند و تقریباً برای همیشه ماندگار هستند.

کاربرد سرامیک بیمارستانی

کلام پایانی

سرامیک بیمارستانی مانند همه سرامیک های دیگر بوده اما باید یک سری ویژگی های خاص داشته باشد تا عملکرد کادر درمان را بهینه کند. برای مثال باید آلودگی ها را آشکارا نشان دهد و تمیز کردن آن آسان باشد. از طرق دیگر باید رنگ مناسبی برای آن انتخاب کنید تا تاثیر روحی و روانی خوبی بر پرسنل و بیماران بگذارد. باید مقاوم بوده و در برابر فرسایش تحمل داشته باشد. ما در این مقاله این ویژگی ها و جزئیات دیگر سرامیک های بیمارستانی را بررسی کردیم. شما می توانید همین الان این سرامیک ها را در سایت جمسر بررسی و خریداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *