آشنایی با نحوه براق کردن سرامیک مات

نحوه براق کردن سرامیک مات

کاشی‌ها یک انتخاب عالی برای کفپوش هستند. آنها بادوام بوده و فوق العاده به نظر می رسند، همچنین می توانند تا آخر عمر دوام بیاورند. بسته به نوع کاشی کف شما، می تواند به ندرت دچار تعمیر و نگهداری شود. تمیز کردن کف کاشی ساده و سرراست است و خوشبختانه صیقل دادن آنها نیز همینطور می‌باشد. علاوه بر دوغاب کثیف، کاشی‌‌های صیقل ‌نشده می‌‌توانند ظاهر زیبای کف خانه تان را از بین ببرند. پس برای براق کردن سرامیک مات باید چه اقداماتی انجام داد؟ آیا کاشی ها را می توان جلا داد؟

جواب بله است، در مورد نحوه براق کردن سرامیک مات ، محلول های تمیزکننده شما به نوع کاشی کف (یا دیوار) شما بستگی دارد. کاشی‌های چینی یا کاشی‌های سرامیکی را می‌توان با استفاده از سرکه سفید و صابون ظرف‌ شویی به ‌علاوه یک پارچه میکروفیبر جلا داد.

کاشی‌های چوبی معمولاً باید با استفاده از واکس مخصوص کف واکس زده شوند. در همین حال، شما نباید از پولیش تجاری روی کف مرمر استفاده کنید. در عوض، فقط با نوشابه بی کربوهیدرات و آب، مانند کاشی های گرانیتی بمالید. در مورد کاشی های شیشه ای، محلول سرکه معجزه می کند. در ادامه روش های بیشتری را آشنا می‌شوید.

معرفی روش هایی برای براق کردن سرامیک مات

معرفی چند روش برای براق کردن سرامیک کف

برای براق کردن سرامیک مات قبل از صیقل دادن کف سرامیک خود، مهم می‌باشد که جارو یا جاروبرقی را قبل از موعد بیاورید تا زباله ها از بین برو و در نهایت آن را نخراشد. جارو کردن یا جاروبرقی، کثیفی‌ها و زباله از بین می‌برد و کار شما را هنگام جلا دادن سرامیک آسان می‌کند.

کاشی‌های چینی صیقلی، هر اتاقی را شیک نشان می‌دهد. همه آنها محلول‌های تمیزکننده مشابهی دارند، کاشی و سرامیک یکی از محبوب‌ترین گزینه برای کف هستند. آنها بسیار بادوام و همه کاره بوده و در هر اتاقی عالی به نظر می‌رسند.

علاوه بر تمیز نگه داشتن آنها، صیقلی شدن و براق شدن کاشی‌های سرامیکی به بهبود ظاهر کاشی‌‌ها و اتاق شما کمک زیادی می‌کند. از پاک کننده‌های مبتنی بر صابون خودداری کنید. زیرا ممکن است روی کاشی‌ها باقی مانده و درخشندگی آنها را کمرنگ می کند.

برق انداختن سرامیک با پارافین

برق انداختن سرامیک با پارافین

برای براق کردن سرامیک مات ، می توانید از پارافین استفاده کنید. پارافین یک ماده‌ای است که جنس آن روغنی بوده و حتی قیمت خوبی دارد و می‌توانید آنها را به‌راحتی در هر جایی خریداری کنید. شاید فکر کنید که آنها به خوبی شوینده‌های شیمیایی نباشند، اما این فکر درست نیست.

آنها ماده تمیزکننده خوبی هستند. بیشتر برای برق انداختن سرامیک‌ها باید از پارافین استفاده نمود. ایجاد جلا و براقی برای سرامیک‌ها، پارافین‌ها بسیار کمک کننده هستند. استفاده کردن از این روش نیز ساده است. کافی است فرچه‌های مخصوص آن را خریداری کرده و سپس با پارافین آنها را به سرامیک بمالید. آن موقع می‌بینید که با گذر کوتاه مدت، سرامیک جلا پیدا می‌کند.

در موارد زیر شما می‌توانید مزایای استفاده از پارافین را ببینید.

    • استفاده از واکس‌های پارافین دارای ماندگاری بیشتری دارد. مثلاً ممکن است ببینید که بعد از چند ساعتی از استفاده سایر شوینده‌ها، آثار آنها از بین رفته، اما این موضوع درباره پارافین‌ها درست صدق نمی‌کند.
    • با استفاده از پارافین‌ها دیگر لازم نیست هزینه‌های زیادی را صرف براق کردن سرامیک مات صرف کنید. استفاده از محصولات پارافین ارزان بوده و هزینه کمی را برای آن خرج می کنید.
    • نحوه کاربرد چنین محصولی ساده می‌باشد و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. فقط کافی است که سطح سرامیک را به خوبی پاک کرده و سپس با استفاده از واکس آن را به پارافین آغشته کرده و روی سرامیک بمالید.

براق کردن سرامیک مات با استفاده از روغن های براق کننده

برق انداختن سرامیک با روغن براق کننده

برای براق کردن سرامیک مات از پولیش یا پاک کننده‌های شیمیایی روی کف سرامیک خود استفاده نکنید، مگر اینکه به طور خاص برای آنها ساخته شده باشد. پولیش می‌تواند به سطح آسیب برساند و کف را در معرض خطر لغزش قرار دهد. در عوض، پس از تمیز کردن، از یک پارچه میکروفیبر خشک یا بابونه برای صاف کردن کف استفاده کنید.

همچنین استفاده از روغن براق کننده نیز انتخاب خوبی است. این روغن ها دوام و ماندگاری خوبی داشته و حتی هزینه اضافی را بر روی دوش شما نمی‌گذارد.  اگر می‌خواهید براقیت بیشتری به کف سرامیک خود اضافه کنید، خمیری از نوشابه بی کربوهیدرات و آب به میزان مساوی درست کنید، سپس آن را به آرامی روی سنگ پخش کنید. بگذارید خشک شود، سپس باقیمانده آن را با یک پارچه نرم و تمیز و آب پاک کنید. در آخر نیز استفاده از اسپری‌های روغن که برای براق کردن ساخته شده، انتخاب هوشمندانه‌ای می‌باشد.

 

 

نکات مهم در برق انداختن سرامیک کف

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درخشان کردن کاشی‌‌های سرامیکی، مخلوط کردن مقادیر مساوی سرکه و آب در یک بطری اسپری است. مخلوط را روی لیوان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. کاشی‌ها را با یک پارچه میکروفیبر یا برس نرم تمیز کنید، سپس با آب سرد بشویید.

خشک کرده و درخشش آن را تماشا کنید. اگر کاشی‌های شما به تازگی نصب شده‌اند، قبل از انجام هر گونه صاف کردن یا تمیز کردن، باید مه دوغاب را از بین ببرید. تمیز کردن کاشی‌های جدید پس از نصب بهتر است که هرد چه زودتر برای تمیز کردن آن اقدام کنی، به خصوص که بقایای دوغاب می تواند کاشی شما را لکه دار یا خراش دهد.

تمیز کردن،جارو کردن و شستشوی مکرر به حفظ کف سرامیک کمک زیادی به براق کردن سرامیک مات می‌کند. کف‌ها را باید حداقل هفته ای یک بار جارو یا جارو برقی زد و حداقل یک بار در ماه تمیز کرد. برای حمام، کاشی‌ و سرامیک خود را نیز یک بار در هفته تمیز کنید. مرتب کردن کاشی‌های خود به افزایش طول عمر آنها کمک می کند و ظاهری تمیزتر به اتاق شما می بخشد. فراموش نکنید که دوغاب کاشی را نیز تمیز کنید.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

جمع بندی

همانطور که خواندید با روش های بسیاری برای براق کردن سرامیک مات آشنا شدید.نکات قابل توجه برای کاشی‌های چینی، سرامیک، گرانیت، مرمر و شیشه از اسفنج های ساینده استفاده نکنید. شما خطر خراشیدگی یا لکه دار شدن سطح خود را دارید و نمی توانید آن را تمیز کنید.

برای اتاق ‌هایی که مبلمان دارند، گلایدرهای نمدی و دیگر بالشتک‌ها را زیر آن قرار دهید تا از خراشیده شدن آن جلوگیری شود. همچنین سعی کنید وسایل تیز را روی این سطوح نکشانید.  از شوینده های مناسب برای براق کردن سرامیک مات استفاده کرده و در نگهداری آنها کوشا باشید.

سوالات متداول

  • چه روش هایی برای براق کردن سرامیک مات وجود دارد؟

از روش هایی که میتوان اشاره کرد:برق انداختن سرامیک با پارافین،روغن های براق کننده و نظافت به موقع کاشی و سرامیک ها میباشد.

  • برای خرید سرامیک از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

برای خرید سرامیک میتوانید به مجموعه بازرگانی جم سر مراجعه نمایید..این شرکت با سال ها سابقه درخشان، انواع مختلفی از سرامیک و کاشی‌های ساختمانی را با قیمت مناسب، ارائه می دهد. شما می توانید محصولات مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت سفارش دهید.برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۶ رای
fatahi

fatahi

8 پاسخ

    1. با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی
      بله برای محیط های اداری نیز مناسب میباشند برای خرید سرامیک و پاسخ سوالات خود با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

    1. با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی
      برای خرید سرامیک و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

    1. با سلام و احترام
      برای اطلاع دقیق از قیمت سرامیک و خرید سرامیک روی لینک درج شده کلیک نمایید و یا با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *