بررسی تفاوت چسب کاشی و ملات+مزایا و معایب هرکدام

تفاوت چسب کاشی و ملات و بررسی معایب و مزایاهای آن

بسیاری از افرادی که در صنعت کاشی فعالیت می‌کنند علاقه مند هستند از تفاوت چسب کاشی و ملات مطلع شوند. این امر کاملاً طبیعی است با شناخت دقیق هر دو به خوبی می‌دانید کدام یک را خریداری کنید. هر کدام از این محصولات بر اساس شیوه ساخت مزایا و معایب خاصی دارند. البته این مشخصه ها در قیمت نهایی آن ها نیز تاثیر گذار است. در این مطلب قصد داریم به بررسی هر یک از آن ها بپردازیم. با توجه به بالا بودن قیمت کلیه تجهیزات ساختمان سازی بهتر است قبل از خرید این اطلاعات را مطالعه کنید.

ترکیبات ملات سیمان چیست؟

ترکیبات سازنده هر نوع ملاتی مشخصه و ویژگی های آن را تعیین می‌کند. اگر یک ملات از ترکیبات درجه یک ساخته شده باشد کیفیت بالاتری دارد. اما ملات سیمان از سیمان، ماسه و آب تشکیل شده است. یک ملات مناسب باید به خوبی مخلوط شده و دارای قوام قابل قبولی باشد. چنین ملاتی منجر به ایجاد یک پوشش متراکم و همگن که به طور محکم به سطح مواد می‌چسبد خواهد شد. بی کیفیت بودن ترکیبات سازنده ملات سیمان سبب می‌شود اتصال دوام چندان زیادی نداشته باشد.

مزایا و معایب ملات و سیمان

مزایا و معایب ملات سیمان

ملات سیمان دارای مزایا و معایب ویژه‌ای بوده که با توجه به مواد سازنده آن تعیین می‌شود و باعث آگاهی از تفاوت چسب کاشی و ملات میشود. با شناخت این موارد بهتر می توانید برای استفاده از ملات سیمان تصمیم بگیرید. اکنون مهم ترین این مزیت ها و عیوب آن را معرفی خواهیم کرد.

معایب

  • برای تهیه ملات سیمان نیاز به سیمان بسیار زیادی است. با توجه به اینکه این سیمان از حفاری منابع طبیعی به دست می‌آید در این میان این منابع از بین می‌ روند.
  • ملات سیمان وزن نسبتاً زیادی داشته و هنگام کار با آن باید دقت فراوانی داشته باشید.
  • استفاده از این ملات در دماهای بالا چندان مناسب نیست.
  • با توجه به اینکه این ملات از روی سطح لیز می خورد برای کار با آن داشتن مهارت کافی لازم است.
  • احتمال کاهش حجم وجود خواهد داشت.
  • افزودن مقدار مناسب آب برای حفظ قوام آن ممکن است کار سختی باشد.

مزایا

  • مزیت آن این است که ملات سطوح بلوک های مجاور را به طور یکپارچه به هم می چسباند تا به راحتی سر نخورند.
  • این محصول به صورت یکنواخت پخش می شود و سطح نسبتاً صافی دارد.
  • از ترک خوردن تجهیزات ساختمانی جلوگیری می کند.
  • در صرفه جویی در زمان نقش دارد.
  • با آن اغلب می توان سطوح تکمیلی بهتری را به دست آورد.
  • می توان آن را بدون زحمت به شکل دلخواه در آورد.

مزایا و معایب چسب کاشی و تفاوت چسب کاشی و ملات

مزایا و معایب چسب کاشی و سرامیک

اگر شما فردی زیرک باشید به خوبی می‌دانید قبل از خرید یک محصول باید آن را بررسی کنید. بررسی دقیق مزایا و معایب چسب کاشی و سرامیک خرید را برای شما راحت تر می کند.همچنین تفاوت چسب کاشی و ملات در مزایا و معایب آن ها هم مشهود است.

مزایا

  • چسب کاشی قدرت چسبندگی منحصر به فردی دارد.
  • میزان آلودگی و کثیفی هنگام کار با این نوع چسب بسیار پایین است.
  • کاشی هایی که با این محصولات به سطح مورد نظر چسبیده‌ اند دوام بالایی دارند.
  • با کمک چسب کاشی سرعت کار افزایش می‌یابد.
  • برای استفاده از اغلب آن ها به آب و غیره احتیاج ندارید.
  • این چسب ها وزن به نسبت پایینی دارند که حمل و نقل آن ها را راحت تر می‌کند.

معایب

  • تنها ایراد این محصولات این است که قیمت کمی بالایی دارند.

تفاوت چسب کاشی و ملات سیمان

چسب کاشی نوعی ماده چسبنده پلیمری با سختی بالا است. این نوع چسب برای چسباندن کاشی ها به دیوار یا کف استفاده می‌شود. سیمان نوعی ماده سیمانی است که بیشترین استفاده را برای کاشی و سرامیک دارد. همچنین قدیمی ترین ماده ای است که برای کاشی کردن دیوارها و کف استفاده می‌شود.

سیمان به میزان قابل توجهی ارزان تر از چسب کاشی است. این محصولات از نظر قیمتی با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. این تفاوت اقتصادی برای افرادی که پروژه های بزرگ و گسترده دارند بسیار حائز اهمیت است.بارزترین تفاوت چسب کاشی و ملات سیمان مربوط به مواد سازنده و عناصر تشکیل دهنده آن ها است.

عناصر تشکیل دهنده چسب کاشی پیچیده ‌تر هستند و تنوع بالایی دارند. البته از نظر کیفیت نیز می‌توان گفت در درجه کیفی های متغیر قرار می‌گیرند. چسب کاشی دارای انواع مختلفی است که به گونه‌های خاص ساخته شده‌اند. بر همین مبنا هنگام انتخاب شما می‌توانید انواع مختلف این چسب ها را خریداری کنید.

مزیت چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات سیمان

مزیت چسب کاشی و سرامیک نسبت به ملات سیمان

یکی دیگر از موارد تفاوت چسب کاشی و ملات در چسبندگی آن است.قابلیت چسبندگی چسب های کاشی قانع کننده است، به همین دلیل است که مردم آن را انتخاب می‌کنند.  اگر کف یا دیواری را با این ماده کاشی کنید، کاشی به سرعت جدا نمی‌شود. این چسب لایه نازکی را تشکیل می‌دهد اما در عین حال از ایجاد فصای توخالی جلوگیری می کند.

هنگام کار با سیمان پدیده توخالی شدن یا ریزش کاشی در مواردی رخ می دهد که تکنیک نصب مناسب نباشد. البته اگر در نصب ایراداتی وجود داشته باشد نیز چنین پدیده‌ای رخ می‌دهد. برای قرار دادن کاشی کف و دیوار به درستی، باید از مقدار مناسبی سیمان به ضخامت مشخص استفاده کنید.

چسب های کاشی بسیار تمیزتر از ملات سیمان هستند، در حالی که ملات سیمان در حین ساخت یا اختلاط کثیف تر می‌شود. استفاده از چسب کاشی غیر از هزینه کمی بالاتر، هیچ ضرر عمده‌ای ندارد. اگر شما فردی هستید که تا به حال اقدام به نصب کاشی نکرده‌اید با خرید چسب کاشی نیازی نیست نگران باشید.

مزیت منحصر به فرد این محصولات و تفاوت چسب کاشی و ملات این است که کار بسیار با آن ها راحت بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد. شایان ذکر است که چسب کاشی در مدت زمان نصب صرفه جویی می‌کند و نصب آن ساده است.

تفاوت چسب کاشی و چسب سنگ در چیست؟

چسب کاشی و چسب سنگ با یکدیگر تفاوت‌ های خاصی دارند. بر همین مبنا نمی‌توان آن ها را در یک دسته قرار داد. اکنون هر کدام را به صورت جداگانه معرفی خواهیم کرد.

چسب کاشی و سرامیک

 چسب سرامیک نام کلی ملات هایی است که برای چسباندن موادی مانند کاشی، گرانیت یا سرامیک به سطوح مختلف استفاده می‌شود. چسب های سرامیکی  بسته به سطح مورد استفاده، اندازه سرامیک چسبانده شده و خواص آن ها در دسته های مختلفی قرار می‌گیرند.

  • چسب های سرامیکی بر پایه سیمان

چسب های سیمانی طبق استانداردهای TS EN 12004 در کلاس نوع C نشان داده می‌شوند. اگر روی بسته چسبی که خریداری کرده‌اید کدی را مشاهده کردید که با C شروع می‌شود، آن محصول بر پایه سیمان است.این محصولات مخلوطی از بایندرهای هیدرولیک (بایندر سخت شده در آب)، سنگدانه ها و افزودنی های آلی هستند.

آن ها درست قبل از استفاده با آب یا یک افزودنی مایع مخلوط می‌شوند. می توان از آن برای چسباندن موادی مانند سرامیک دیواری با اندازه بزرگ، گرانیت، سنگ مرمر استفاده کرد. همچنین برای چسباندن کلیه سنگ‌ های طبیعی در سطوح افقی و عمودی، در داخل و خارج از منزل کارایی دارند.

  • چسب های سرامیکی بر پایه اکریلیک

 این محصولات بر پایه پراکندگی اکریلیک بوده و به صورت آماده برای استفاده تولید می‌شوند. چسب‌ های کاشی مبتنی بر اکریلیک که به صورت خمیری تولید می‌شوند، آماده استفاده هستند. بنابراین می‌‌توان آن ها را به سرعت و به راحتی به کار برد و در مدت زمان اجرای کار صرفه‌ جویی کرد. چسب های مبتنی بر اکریلیک روی سطوح مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه ترجیح داده می‌شوند، زیرا در برابر رطوبت مقاوم هستند.

  • چسب های سرامیکی بر پایه اپوکسی

 چسب های سرامیکی بر پایه رزین اپوکسی عموماً دو جزئی بوده و قدرت چسبندگی بالایی دارند. این محصولات در برابر باکتری ها و مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. چسب های مبتنی بر اپوکسی به ویژه در کارهای اتصال سرامیکی ساختمان ها مانند آشپزخانه های صنعتی یا بیمارستان ها ترجیح داده می‌شوند. این چسب ها برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام و استخرهای مختلف نیز مناسب هستند.

چسب سنگ

چسب سنگ از ترکیبات خاصی ساخته شده و درجه کیفی متغیری دارد. این محصول دو جزئی بوده و بر پایه رزین های اپوکسی یا پلی استر است. محصولاتی که بر پایه رزین اپوکسی هستند از نظر پایداری و مقاومت ارجحیت دارند. از چسب سنگ می‌توان برای اتصال انواع قطعات سخت پنل ها، فلز و سیمان استفاده کرد.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

سخن پایانی

قبل از خرید یک محصول مناسب برای اتصال کاشی بهتر است از تفاوت چسب کاشی و ملات آگاهی پیدا کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که محصول مناسب تر را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر قصد خریداری هر کدام از این محصولات را دارید لازم است که آن ها را از مراکز اصلی فروش خریداری کنید.

این مراکز محصولات اورجینال را با کیفیت فوق العاده بالا در اختیار شما قرار خواهند داد. علاوه بر این امر خرید چنین محصولاتی از مراکز اصلی برای متقاضیان صرفه اقتصادی قابل توجهی نیز دارد.

همچنین میتوانید برای خرید سرامیک و انواع کاشی به سایت جسمر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را در طرح ها و رنگ های گوناگون انتخاب نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی نوعی ماده چسبنده پلیمری با سختی بالا است. این نوع چسب برای چسباندن کاشی ها به دیوار یا کف استفاده می‌شود.

  • تفاوت چسب کاشی و ملات در چیست؟

بارزترین تفاوت چسب کاشی و ملات سیمان مربوط به مواد سازنده و عناصر تشکیل دهنده آن ها است. عناصر تشکیل دهنده چسب کاشی پیچیده ‌تر هستند و تنوع بالایی دارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *