نحوه تمیر کردن سرامیک با جوش شیرین

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین ، راهکاری خانگی و موثر برای از بین بردن آلودگی‌ها است. جوش شیرین علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، قیمت بسیار ارزانی نیز دارد. علاوه بر این به صورت دائمی در دسترس است. به همین دلیل می‌توانید با تهیه ترکیب های قوی با این ماده طبیعی، سرامیک‌های خود را جلا ببخشید.از نکاتی که باید هنگام خرید سرامیک باید به آن توجه کنید سهولت در نظافت سرامیک میباشد.در ادامه به روش‌های تمیز کردن سرامیک میپردازیم.

تمیز کردن سرامیک با محلول های خانگی

تمیز کردن سرامیک‌ها با محلول‌های خانگی

امروزه استفاده از سرکه و جوش شیرین برای سرامیک به طور چشمگیری افزایش یافته است. به گونه‌ای که می‌توان گفت در ۹۰ درصد منازل، ادارات، ساختمان‌های تجاری و … از کفپوش‌های سرامیکی استفاده می‌شود. این امر موجب شده تا تمیز کردن این کفپوش‌ها به یک معضل همگانی تبدیل شود.

اکثر سرامیک‌هایی که به عنوان کفپوش استفاده می‌شوند، دارای رنگ روشن هستند. سرامیک ها همچنین به براقیت معروف اند. به همین دلیل اکثر افراد به دنبال راهی برای بازگردان براقیت سرامیک‌های کثیف می‌گردند.استفاده از مواد شوینده شیمیایی، ممکن است به بافت سرامیک‌ها آسیب بزند. علاوه بر این شوینده‌ها هزینه‌های گزافی دارند. به همین دلیل امروزه استفاده از محلول‌های خانگی رواج پیدا کرده است.

یکی از  موثر ترین مواد خانگی برای تمیز کردن سرامیک‌ها  را جوش شیرین می‌دانند. جوش شیرین ماده‌ای اسیدی است که می‌تواند حتی سخت‌ترین و قدیمی‌ترین لکه‌ها را تمیز کند. این ماده همچنین آسیبی به بافت سرامیک نمی‌زند. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین مواد طبیعی برای تمیز کردن سرامیک‌ها است. برای مثال بهترین راه تميز كردن سرويس بهداشتي با جوش شیرین است.

بیشتر بخوانید:نکات مهم در نگهداری کاشی و سرامیک

معجزه جوش شیرین برای تمیز کردن سرامیک ها

معجزه جوش شیرین برای تمیز کردن سرامیک

سرامیک‌ها به دلیل رنگ روشنی که دارند، زودتر از سایر کفپوش ها کثیف می‌شوند. به همین دلیل در برخی موارد باید به صورت روزانه تمیز شوند. استفاده روزانه از شوینده‌های شیمیایی و محلول‌های صنعتی، آسیب‌های جدی به همراه دارد. این شوینده ها با تولید گاز های سمی، برای انسان ها مضر هستند.

همچنین استنشاق این محلول‌ها به دستگاه تنفسی آسیب می‌زند. اغلب شوینده‌های شیمیایی به طور کامل از روی سرامیک پاک نمی‌شوند. به همین دلیل خطرات گسترده‌ای را برای کودکان نوپا ایجاد می‌کنند.به همین دلیل استفاده از محلول‌های خانگی گسترش یافته است. در بین تمامی محلول‌های خانگی، جوش شیرین قدرت پاک کنندگی بیشتری دارد.

این ماده می‌تواند به راحتی با سایر مواد خانگی ترکیب شود و محلول‌های معجزه آسایی ایجاد کند. جوش شیرین به دلیل اسیدی بودن به بافت سرامیک‌ها نفوذ می‌کند. به همین دلیل می‌تواند لکه‌های قدیمی در لایه‌های زیرین سرامیک‌ها نیز تمیز کند. در ادامه قوی ترین ترکیب‌های جوش شیرین برای تمیز کردن سرامیک‌ها را شرح می‌دهیم.

با خرید سرامیک با کیفیت میتوانید ساده ترین روش ها را برای تمیز کردن آن به کار ببرید.گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر متخصص در حوزه فروش کاشی،محصولات چینی بهداشتی،کاشی و … است که میتوانید محصول مورد نظر خود را با کیفیتی بی نظیر و قیمتی مناسب تهیه نمایید.

مراحل تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین

برای اثر بخشی بیشتر جوش شیرین، بهتر است آن را با برخی از محلول‌های طبیعی ترکیب کنید. رایج‌ترین ترکیب خانگی برای تمیز کردن سرامیک‌ها، ترکیب جوش شیرین و آب است. توجه داشته باشید که میزان جوش شیرین و آب در این فرمول ۱ به ۳ است. این امر بدین معنی است که به ازای هر پیمانه جوش شیرین، به ۳ پیمانه آب نیاز دارید.

این ترکیب نباید غلیظ باشد و بهتر است که حالت آبکی داشته باشد. در مرحله اول باید گرد و غبار سرامیک‌ها را با دستمال خشک تمیز کنید،سپس یک تی تمیز را به محلول جوش شیرین و آب آغشته کنید. سرامیک‌ها را تی بکشید تا جلا داده شوند. می توانید این کار با یک دستمال تمیز نیز انجام دهید.

پس از شستن کامل، اجازه دهید سرامیک‌ها کاملا خشک شوند. سپس با استفاده از آب، محلول را از روی سرامیک‌ها پاک کنید. پس از این مرحله می‌توانید سرامیک‌ها را با یک دستمال خشک کنید. یکی از مزیت‌های این روش، سرعت بالا تمیز کنندگی آن است. این روش به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان، سرامیک‌های خود را تمیز کنید.

تمیز کردن درزهای سرامیک

تمیز کردن درزهای سرامیکی با جوش شیرین

درز میان سرامیک‌ها بیشتر از سایر نقاط، آلوده می‌شوند. آلودگی‌ها به صورت لکه‌های تیره رنگ بر روی درزها باقی می‌مانند. این امر موجب تجمع میکروب‌ها و از بین رفتن زیبایی سرامیک‌ها می‌شود. درز میان سرامیک‌ها کمی سخت تر از کفپوش‌ها تمیز می‌شود. به همین دلیل باید زمان بیشتری را صرف تمیز کردن آن‌ها کنید. جالب است بدانید که جوش شیرین برای تمیز کردن درز سرامیک‌ها نیز کاربرد دارد.

برای این امر نیز می‌توانید از محلول روش قبل استفاده کنید. با این تفاوت که نسبت جوش شیرین به آب باید ۱ به ۱ باشد. به همین ترتیب به ازای هر یک پیمانه جوش شیرین باید یک پیمانه آب نیز اضافه کنید.نکته طلایی در این فرمول، غلظت محلول است. از آنجایی که لکه‌ها و آلودگی‌های درز سرامیک‌ها سخت تر هستند، محلول باید غلیظ تر باشد.

برای تمیز کردن درز سرامیک ها به یک برس زبر کوچک نیاز دارید. البته می توانید از مسواک‌های بلا استفاده نیز برای این فرایند استفاده کنید.در وهله اول باید مسواک یا برس را به محلول جوش شیرین آغشته کنید. سپس درز سرامیک‌ها را بسابید. پس از چند دقیقه، با استفاده یک مسواک تمیز و آب گرم، محلول را از روی درزها پاک کنید. با انجام این فرایند ساده، درز سرامیک‌ها مانند روز اول سفید می‌شوند.

ترکیب سرکه و جوش شیرین روشی موثر در تمیز کردن سرامیک

ترکیب معجزه آسا جوش شیرین و سرکه سفید

از دیگر ترکیب‌های موثر خانگی برای تمیز کردن سرامیک‌ها، استفاده از جوش شیرین و سرکه است. برای شستن سرامیک با جوش شیرین حتما باید از سرکه سفید استفاده کنید. دلیل این امر این است که سرکه قرمز، لکه‌ها را تشدید می کند. برای درست کردن این ترکیب به یک چهارم لیوان جوش شیرین نیاز دارید.

مقدار سرکه سفید نیز باید به همین میزان باشد. برای اثر بخشی بیشتر می‌توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. البته مقدار مایع ظرفشویی نباید زیاد باشد؛ زیرا ممکن است که سرامیک‌ها را لیز کند. استفاده از یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی برای این ترکیب کافی خواهد بود.در نهایت باید ترکیب را با دو گالن آب گرم مخلوط کنید.

 

 

عدم استفاده از آب ممکن است موجب تخریب بافت داخلی سرامیک شود. همچنین می‌توانید چند قطره اسانس اسطوخودوس نیز به محلول اضافه کنید. این امر علاوه بر تمیز کردن سرامیک‌ها، موجب خوشبو شدن آن ها می شود. در نهایت محلول را به سرامیک ها اسپری کرده و با یک دستمان حوله‌ای سرامیک‌ها را تمیز کنید. پس از خشک شدن محلول، نیازی به شستشوی مجدد سرامیک‌ها نیست.

ترکیب جوش شیرین و آمونیاک برای لک‌های قدیمی سرامیک

ترکیب جوش شیرین و آمونیاک برای لک‌های قدیمی سرامیک

برخی از لکه‌های روی سرامیک با روش‌های گفته شده تمیز نمی‌شوند. این لکه‌ها بسیاری قدیمی هستند و به لایه‌های داخلی سرامیک نفوذ کرده‌اند. به همین دلیل ترکیب‌های معرفی شده قدرت پاک کردن آن‌ها را ندارند. دلیل این امر، این است که این ترکیب‌ها تنها قدرت نفوذ به اولین لایه سرامیک را دارند.

از این جهت برای پاک کردن لکه‌های قدیمی و سخت، نیاز به ترکیب قوی‌تری دارید. از قوی‌ترین ترکیب‌های خانگی، محلول جوش شیرین و آمونیاک است. برای تهیه این محلول به یک چهارم پیمانه جوش شیرین نیاز دارید.یک پیمانه کامل آمونیاک نیز برای این محلول کفایت می کند. به منظور اثربخشی بیشتر بهتر است از نصف پیمانه سرکه سفید نیز استفاده کنید. سپس این محلول را با دو گالن آب مخلوط کنید.

استفاده از آب گرم برای این ترکیب بهتر است. همچنین از حل شدن کامل آمونیاک و جوش شیرین اطمینان حاصل کنید. سپس سرامیک‌ها را به محلول آغشته کنید و با یک تی سرامیک ها را بسابید. پس از خشک شدن، باقیمانده مواد را با یک دستمال حوله ای خیس تمیز کنید.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

یکی از موثر ترین روش های‌خانگی برای تمیز کردن سرامیک‌ها، استفاده از جوش شیرین است. این ماده را می‌توان دشمن لکه ها و میکروب‌ها دانست. استفاده از جوش شیرین جلا و براقیت را به سرامیک‌های شما باز می‌گرداند. جم سر، معتبر ترین گروه تجاری فعال در زمینه سرامیک راهکارهای متنوعی را برای تمیز کردن این کفپوش‌ها ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات به وبسایت مجموعه ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

  • کدام یک از محلول‌های خانگی مناسب تمیز کردن سرامیک است؟

تمیز کردن سرامیک با جوش شیرین ، راهکاری خانگی و موثر برای از بین بردن آلودگی‌ها است. جوش شیرین علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، قیمت بسیار ارزانی نیز دارد. علاوه بر این به صورت دائمی در دسترس است. به همین دلیل می‌توانید با تهیه ترکیب های قوی با این ماده طبیعی، سرامیک‌های خود را جلا ببخشید.

  • برای خرید سرامیک از چه طریقی اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر ارائه دهنده متنوع ترین انواع کاشی و سرامیک،محصولات چینی بهداشتی و قرنیز است که محصولات خود را در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرامیک با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *