آموزش جرم گیری کاشی استخر به صورت مرحله به مرحله

اگر در منزل خود استخر داشته باشید یا استخر، محل کسب در آمدتان باشد، خواندن این مطلب برای استفاده از جرم گیر استخر ضروری است. به علت تماس مستقیم آب با پوست بدن، اولین موردی که برای تمیز کردن کاشی استخر به نظر یک شناگر می‌رسد، شفافیت و تمیزی آب خواهد بود. این شفافیت علاوه بر اضافه کردن مواد شیمیایی مناسب آب، به تمیزی کف با جرم گیری کاشی استخر و دیواره های استخر نیز وابسته است.

برای جرم گیری کاشی استخر ، روش های دستی و صنعتی متفاوتی، ابداع شده است. با توجه به اندازه استخر، میزان استفاده در روز، محیط استخر و مهم تر از همه جنس کف و دیواره های آن، باید روش مناسب پاکسازی استخر را انتخاب کرد تا بهترین نتیجه را گرفت.

راه های گند زدایی و جرم گیری کاشی استخری

راه های گند زدایی و جرم گیری کاشی استخری

برای جرم گیری سرامیک استخر و تمیز کردن کاشی استخر ، ابتدا باید میزان آلودگی آن را محاسبه کنیم. اگر کاشی های قسمت کم عمق استخر به صورت شفاف دیده می‌شود، نیازی به جرم گیری کاشی ها نیست. می‌توان با تعویض آب و اضافه کردن عناصر شیمیایی مورد نیاز، مشکل را بر طرف کرد. هر چه کدر بودن آب بیشتر شود و از دیدن کاشی‌های استخر جلوگیری کند، یعنی به شستشوی استخر نیاز داریم.

برای انتخاب روش مناسب گند زدایی، باید جنس کف و دیواره استخر را بدانیم. کاشی‌های استخری عموما از جنس گچ و سیمان، بتن و سرامیکی هستند.جم سر ارائه دهنده انواع کاشی همچون کاشی استخر محصولات خود را در بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.

علاوه‌بر استفاده از جرم گیر استخر از انواع روش‌های جرم گیری کاشی استخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جرم‌گیری دستی با برس‌های مخصوص
  • بخارشویی کاشی‌های استخر
  • شستشو با کارواش خانگی
  • گند زدایی به وسیله واترجت صنعتی
  • جرم گیری کاشی استخر با اسکرابر صنعتی
  • کف سابی استخر
  • اسید شویی استخر

هر کدام از موارد ذکر شده برای شرایط خاص و به روش منحصر به فردی انجام می‌شوند. در ادامه مطلب به طور مفصل به آموزش جرم گیری کاشی استخر می پردازیم.

چرا علاوه بر تعویض آب، باید استخر را گند زدایی کنیم

چرا علاوه بر تعویض آب، باید استخر را گند زدایی کنیم

ممکن است به چنین پرسشی برسید که برای تمیز کردن کاشی استخر اگر آب استخر را به صورت مرتب عوض کنیم، چه نیازی به شستشوی استخر است؟

اگر دقت کرده باشید، کاشی‌های کف استخر را شیار دار نصب می کنند. این کار برای بالا بردن اصطکاک کف و جلوگیری از لیز بودن آن انجام می شود. علاوه بر رسوبات موجود در آب، سطح پوست انسان پر از سلول‌های مرده است. این لایه از پوست در تماس با آب به مدت طولانی، از بدن جدا می‌شود و در محیط استخر جرم ایجاد می کند.

بهترین مکان برای تجمع این جرم‌ها کجاست؟ حدس شما درست است. بهترین مکان، لا به لای شیار کاشی‌ها خواهد بود. این آلودگی‌ها اگر به موقع پاکسازی نشوند، تبدیل به قارچ و انگل خواهند شد که به راحتی می‌توانند به بدن انسان منتقل شوند.

برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی تنها کافی‌ست که با آگاهی از نحوه صحیح جرم گیری، استخر را به موقع بشوییم.

توضیح مراحل مشترک شستشو استخر

توضیح مراحل مشترک شستشو استخر

با این‌که هر یک از روش‌های پاکسازی مثل جرم گیر استخر، به شکل متفاوتی انجام می‌شوند اما مراحل کلی شستشو استخر یکسان خواهد بود.

مرحله اول:

ابتدا باید مقداری از آب استخر را تخلیه کنیم. این کار را به صورت کامل انجام ندهید چرا که برای جرم گیری کف، به همان آب نیاز پیدا می کنیم. حجم آب تا زیر زانو شخص تمیز کننده باشد، مناسب است.

مرحله دوم:

شامل پاکسازی آلودگی‌ها از کاشی‌های دیواره استخر خواهد بود. از هر روشی که استفاده خواهیم کرد، باید تمامی جلبک‌ها یا آلودگی‌ها را به طور کامل از دیواره‌ها پاک کند.

اگر این مرحله به صورت دستی انجام می‌شود، می‌توانیم از سرکه و جوهر نمک جهت سهولت در رفع آلودگی‌ها استفاده کنیم.

مرحله سوم:

با همان آبی که کف استخر باقی مانده است، شروع به جرم گیری کاشی‌های کف می کنیم. به همان صورت که دیواره‌ها را تمیز و ضد عفونی کردیم، عمل خواهیم کرد تا هیچ آلودگی ای روی کاشی‌ها باقی نماند.

مرحله چهارم:

در این مرحله آب استخر را به طور کامل تخلیه می‌کنیم. سپس تمیزی شیار کاشی‌ها را بدون حضور آب، دوباره مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس از کسب اطمینان از تمیزی کاشی‌ها با استفاده از آب تمیز شروع به شستشو کلی استخر خواهیم کرد.

مرحله پنجم:

حال یک استخر تمیز داریم که می‌توانیم دوباره آن را با آب پر کنیم. بعد از پر کردن آب استخر، نوبت به چک کردن تعادل‌های شیمیایی آب میرسد. تعادل شیمیایی آب وابسته به تنظیم PH آب و میزان مناسب کلر آب است.

 لازم به ذکر است اگر در این موارد تخصص ندارید، حتما از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

روش های جرم گیری کاشی استخر همراه با مراحل انجام آن

هر یک از روش های جرم گیری کاشی های استخر چگونه عمل می کنند

روش‌های زیادی برای جرم گیری سرامیک استخر وجود دارد که در ادامه به هرکدام از آن‌ها میپردازیم:

  • جرم گیری دستی با برس های مخصوص

برای انجام این روش، به برس‌های مخصوص نیاز داریم. برای استخر بتنی و سیمانی باید از برس فلزی ضد زنگ استفاده کرد. اگر استخر ما کاشی‌های سرامیکی داشت، استفاده از برس‌های پلاستیکی بهترین انتخاب است. در روش جرم‌گیری دستی، در مواقع لازم می‌توان از مواد شوینده نیز استفاده کرد.

البته بهتر است که به جای این مواد، مقداری سرکه خالص را روی آلودگی ها بپاشیم و پس از مدتی برای تمیز کردن آن اقدام کنیم. روش جرم‌گیری دستی، روش سختی به حساب می آید.

  • بخارشویی کاشی های استخر

این روش با استفاده از بخارشو‌های خانگی انجام می پذیرد. بخارشو‌ها، آب را تبخیر کرده سپس بخار را با فشار زیاد به محل مورد نظر اسپری می‌کنند. حرارت بالا بخار آب باعث جدا شدن آلودگی‌ها از روی سطوح می شود. اگر میزان جرم و رسوبات استخر ما زیاد باشد، می‌توانیم با اضافه کردن مقدار کمی سرکه در مخزن بخار شو، به پاکسازی بهتر آن کمک کنیم. از این روش برای استخرهایی با کاشی‌های سرامیکی استفاده می شود.

  • شستشو با کارواش خانگی

دستگاه کارواش خانگی یکی از ابزارهای شستشو استخرها است. این دستگاه، با پاشیدن آب با فشار بالا به روی سطوح موجب تمیز شدن آن‌ها می شود. اگر پیش از استفاده از کارواش، به صورت دستی اقدام به جرم‌گیری شیارهای کاشی‌ها کنیم، نتیجه نهایی بسیار درخشان تر خواهد بود.

  • گند زدایی به وسیله واتر جت صنعتی

واتر جت‌ها همان کارواش‌های خانگی، با کارایی صنعتی هستند. این دستگاه‌ها، کار کارواش خانگی را با قدرت و دقت بیشتری انجام می‌دهند. بهترین استفاده این دستگاه‌ها برای استخرهای در فضای بسته است چرا که نیازی به استفاده از شوینده‌های شیمیایی ندارد. با تولید جریان پر فشار آب، سرامیک کف استخر را ضد عفونی می کند. از این روش در همه استخرها می‌توان بهره‌برد.

  • جرم گیری کاشی استخر با اسکرابر صنعتی

اگر شما صاحب یک استخر هستید، داشتن یک اسکرابر صنعتی از الزامات شماست.  اسکرابرها دارای دو مخزن جداگانه هستند. یک مخزن وظیفه پاشیدن آب با فشار بسیار زیاد را دارد و دیگری آب کثیف را با مکش جمع می‌کند. علاوه بر این‌ها، بر روی این دستگاه، یک برس پهن برای سابیدن کاشی‌ها نیز تعبیه شده است.

  • کف سابی استخر

روش جرم‌گیری کف سابی مربوط به استخر‌هایی با کاشی‌های سرامیکی است. برخورد همیشگی کاشی‌ها با آب چاه باعث ایجاد رسوبات و از بین رفتن شفافیت سرامیک خواهد شد. اگر دقت کرده باشید، یکی از مواردی که در استخرهای عمومی باعث جلب نظر مشتری می‌شود، براق بودن کاشی‌های اطراف استخر است. برای  این موضوع از روش کف سابی استفاده می‌شود.

بعد از زدن ساب روی کاشی‌ها، با پاشیدن آب به روی آنها می توانید درخشندگی و براقی آن‌ها را مشاهده کنید. با انجام کف سابی که توسط دستگاه‌های مخصوص انجام می شود علاوه بر درخشانی کاشی‌ها موجب ضدعفونی شدن آن ها هم خواهد شد.

  • اسید شویی استخر

 برای انجام این روش به لباس، عینک و دستکش مخصوص احتیاج داریم. در این روش اسید با غلطت بالا را روی دیواره‌ها و کف استخر پاشیده سپس با فشار زیاد آب و از فاصله زیاد، آن را می‌شویند. همانطور که مشخص است، اسید شویی حتما باید توسط کارشناسان انجام شود. انجام این روش هر یک سال و نیم یک بار برای تمیز نمودن سرامیک کف استخر توصیه می‌شود.

روش‌های موثر برای جلوگیری از آلودگی کاشی استخر

روش‌های موثر برای جلوگیری از آلودگی کاشی استخر

همان قدر که آموزش جرم گیری سرامیک استخر مهم به نظر می رسد، اموزش شستشوی استخر و آگاهی از مواردی که از جرم‌گیری، پیش‌گیری می‌کنند هم از اهمیت زیادی برخوردار اند.

مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است از موثرترین روش‌های جلوگیری از تشکیل جرم هستند:

  • تعویض به موقع آب استخر (هر 3 الی 6 ماه بسته به میزان استفاده از آب)
  • تنظیم سختی و PH آب توسط عناصر شیمیایی مناسب
  • استفاده از انواع کلر، ازون و نمک به عنوان ضد عفونی کننده
  • شستشو مداوم سنگفرش لبه استخر

نتیجه گیری

اگر شما صاحب یک استخر باشید، مسئولیت سلامت پوست و بدن شناگر ها و اموزش شستشوی استخر بر عهده شما خواهد بود. با آموزش جرم گیری کاشی استخر خود و رعایت نکاتی که در این مطلب ذکر شد، می توانید از خسارت های جبران ناپذیر دیگر مانند شستشوی استخر با جوهر نمک جلوگیری فرمایید.همچنین با خرید کاشی های مرغوب میتوانید به راحتی برای نظافت آن اقدام نمایید.

جم سر ارائه دهنده بهترین کاشی و سرامیک در طرح های متنوع با کیفیتی بسیار بالا و رنگبندی کامل است که محصولات خود را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و داشتن مشاوره قبل از خرید با کارشناسان فروش جمسر با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • برای جرم گیری کاشی استخر از چه روش هایی استفاده میشود؟

برای جرم گیری کاشی استخر ، روش های دستی و صنعتی متفاوتی، ابداع شده است. با توجه به اندازه استخر، میزان استفاده در روز، محیط استخر و مهم تر از همه جنس کف و دیواره های آن، باید روش مناسب پاکسازی استخر را انتخاب کرد تا بهترین نتیجه را گرفت.

  • برای خرید کاشی استخر به صورت باید اقدام نماییم؟

برای خرید انواع کاشی و کاشی استخر میتوانید به سایت جم سر مراجعه کنید همچنین میتوانید با مشاوره با کارشناسان فروش ما خرید مطمئن تری داشته باشید.برای ارتباط با کارشناسان فروش جمسر با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۷ رای
fatahi

fatahi

16 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان و خرید کاشی استخر با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-021 تماس حاصل فرمایید.

    1. با سلام و احترام
      بله شما میتوانید برای خرید سرامیک و مشاهده انواع آن روی لینک درج شده کلیک نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

    1. با سلام و احترام خدمت کاربر گرامی
      برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید کاشی لطفا با کارشناسان ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *