محصولات چینی بهداشتی چگونه درجه بندی می‌شود؟

درجه بندی چینی بهداشتی

هنگام خرید محصولات چینی بهداشتی، درجه بندی کیفیت آن ها باعث سردرگمی مشتریان می‌شود. درجه‌بندی کیفی چینی بهداشتی از سوی کارخانه سازنده به سه گروه با برچسب‌های درجه 1، درجه 2 و درجه 3 انجام می‌شود. بدیهی است که قیمت نهایی محصول بر اساس درجه کیفیت تعیین می‌شود. این سوال پیش می‌آید که تفاوت بین این سه درجه‌ بندی چینی بهداشتی در چیست؟ کارخانه‌ها بر چه اساس محصولات چینی بهداشتی خود را درجه بندی می‌کنند؟ برای پاسخ دادن به این سوالات، با ما در این مقاله همراه باشید.

انواع چینی بهداشتی

چینی‌های بهداشتی به تمام محصولات طراحی شده در زمینه بهداشت گفته می شود. به طور کلی، لعاب بکار رفته در چینی‌های بهداشتی ضخیم تر از ظروف چینی معمولی است. دلیل استفاده از جنس چینی در این محصولات، قابلیت شستشوی آسان و زود هنگام آن‌ها ست.

امروزه، روش‌های تولید چینی های بهداشتی بسیار مدرن شده‌اند. این روش‌ها تضمین کننده فرآیند تولید سریع‌تر و مرغوبیت کالا هستند. مواد اولیه بکار رفته در چینی‌های بهداشتی شامل كائولن، فلدسپار، سيليس، بال كلي، دولوميت، كربنات كلسيم، تالك و اكسيد روی هستند. کائولن به عنوان ماده اصلی انواع مختلف چینی‌های بهداشتی در نظر گرفته می‌شود.

چینی‌های بهداشتی دارای انواع مختلفی هستند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توالت فرنگی، توالت زمینی، روشویی، روسنگی و زیر دوشی اشاره کرد. چینی‌های بهداشتی بیشتر در سرویس های بهداشتی منازل، هتل ها، اداره ها و مکان های عمومی کاربرد دارند. البته، وان، جکوزی و حتی توالت وال هنگ نیز از چینی‌های بهداشتی به شمار می‌روند.

درجه بندی چینی بهداشتی هم بر اساس قیمت و هم بر اساس کیفیت تقسیم‌بندی می‌شوند. عوامل بسیار زیادی در کیفیت انواع مختلف چینی‌های بهداشتی ازقبیل توالت فرنگی یا زمینی تاثیرگذار هستند. از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پوشش لعاب و آبکاری چینی بهداشتی
  • کیفیت لعاب و همچنین، درجه یک بودن مواد بکار رفته در لعاب
  • شفافیت و درخشش لعاب
  • یکدست بودن چینی بهداشتی، به خصوص سنگ توالت
  • سفید یا روشن بودن رنگ چینی های بهداشتی
  • پایین بودن درصد جذب چینی های بهداشتی

در ادامه، به بررسی تقسیم‌بندی چینی‌های بهداشتی بر اساس درجه کیفی می‌پردازیم.

نحوه ساخت انواع چینی‌های بهداشتی

نحوه ساخت انواع چینی‌های بهداشتی

تولید چینی‌های بهداشتی شامل سه مرحله است: تهیه مواد اولیه، ریخته گری و لعاب زنی. مواد اولیه موردنیاز برای تولید چینی بهداشتی عبارتند از کائولن، کربنات کلسیم، اکسید، روی، کربنات سدیم و کربنات باریو. بخش عمده‌ای از این مواد اولیه در داخل کشور و از معادن داخلی استخراج می‌شوند. در نتیجه، هزینه نهایی محصول به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

ریخته‌گری به دو روش مجزا صورت می‌گیرد: دستی و نیمه اتوماتیک. در روش دستی، قالب‌ها روی میزهای چوبی قرار می‌گیرد و تمامی مراحل ریخته گری به صورت دستی انجام می‌شوند. در روش نیمه اتوماتیک، قالب‌ها روی ریل قرار می‌گیرند و ریخته گری از طریق لوله‌های متصل به قالب انجام می‌شود.

تنها مراحل انتقال به صورت دستی صورت می‌گیرند. بسیاری از روشویی‌ها به روش نیمه اتوماتیک ساخته می‌شوند. در نهایت، دوغاب لعاب روی قطعه زده می‌شود.لازم به ذکر است که تمامی بسته بندی‌ها بر اساس استانداردهای ملی و شرکتی انجام می شوند. بسته بندی روشویی‌ها و توالت‌های زمینی به وسیله پلاستو فوم صورت می‌گیرد.

توالت‌های فرنگی به همراه تجهیزات نصب نیز در کارتن قرار می‌گیرند. توجه کنید که در تمامی قطعات یک خط تولید از مواد اولیه و روش تولید یکسان استفاده می‌شود. علاوه بر این، تمامی قطعات باید در فرآیند کاملاً بهداشتی تهیه و تولید شوند تا هیچ مشکلی برای کاربران به وجود نیاید.

درجه گذاری محصولات چینی بهداشتی بر چه اساسی انجام می‌شود؟

درجه گذاری محصولات چینی بهداشتی بر چه اساسی انجام می‌شود؟

درجه بندی قطعات چینی بهداشتی تولید داخلی بر اساس شکل ظاهری هنگام خروج از کوره انجام می‌شود. همانطور که گفته شد، درجه بندی چینی بهداشتی بر اساس شکل ظاهری با سه برچسب درجه 1، درجه 2 و درجه 3 نشان داده می‌شود. اگر قطعات خارج شده از کوره بدون عیب و نقص ظاهری باشند، برچسب درجه 1 می گیرند. در صورت وجود نقص جزئی، برچسب درجه 2 بر قطعات زده می‌شود.

در نهایت، برچسب درجه 3 برای قطعاتی است که هنگام خروج از کوره دارای نقص لعاب هستند. به عنوان مثال، نقص هایی مانند پین هول، زبری لعاب و خط و خش لعاب باعث قرار گرفتن قطعه در دسته درجه 3 می شود. این در حالی است که وجود موج در لعاب یا عدم یکپارچگی پوشش لعاب باعث می‌شوند تا قطعه با برچسب درجه 2 درجه بندی شود. البته، قطعاتی که هنگام خروج از کوره دارای عیوبی ازقبیل لعاب نگرفتگی، پریدگی لعاب و دفرمه بودن ساختار چینی هستند، به عنوان ضایعات دسته بندی می شوند.

در هنگام خرید حتماً به عدم وجود موج، خط و خش و کدری چینی‌های بهداشتی توجه کنید. وجود خط و خش نه تنها یک ایراد ظاهری به حساب می‌آید، بلکه باعث نفوذ آب به لایه‌های درونی می‌شود. نفوذ آب و رطوبت به درون انواع چینی‌های بهداشتی به مرور به محل نصب آسیب می‌رساند.

اگر قصد خرید محصولات چینی بهداشتی درجه 1 را دارید، حتماً از میان برندهای شناخته شده انتخاب کنید. با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر می توانید از کیفیت قابل قبول محصول موردنظر خود اطمینان حاصل کنید. تولیدکننده‌های شناخته شده در زمینه چینی بهداشتی همواره تضمین کیفیت و تضمین قیمت دارند. علاوه بر این، برندهای مشهور دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش هستند.

آیا کیفیت مواد اولیه در محصول درجه 2 یا 3 با محصول درجه 1 متفاوت است؟

آیا کیفیت مواد اولیه در محصول درجه 2 یا 3 با محصول درجه 1 متفاوت است؟

شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا کیفیت مواد اولیه چینی‌های بهداشتی با درجه بندی‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند؟ این سوالی است که اکثراً از تولیدکنندگان چینی های بهداشتی پرسیده می شود. همانطور که در بخش های قبل بدان اشاره شد، تمامی قطعات خروجی از یک خط تولید دارای مواد اولیه با کیفیت یکسان هستند.

علاوه بر مواد اولیه، روش تولید قطعات یک خط تولید نیز مشابه است. به عبارت دیگر، اگر ریخته گری به صورت دستی انجام می شود، تمامی قطعات آن خط تولید به روش دستی ریخته گری خواهند شد. این موضوع در مورد ریخته گری نوع نیمه اتوماتیک و روش‌های لعاب زنی نیز صدق می کند. مواد اولیه‌ای که در قطعات چینی بهداشتی بکار می‌روند ازقبیل بیسکوئیت (گل) و لعاب و کلیه قطعات مکانیکی همگی کیفیت یکسانی دارند.

آیا درجه بندی چینی بهداشتی در عملکرد مکانیکی آن تاثیرگذار است؟

پاسخ به این سوال، خیر است. از آنجایی که مواد اولیه بکار رفته در چینی‌های بهداشتی یک خط تولید یکسان هستند، عملکرد مکانیکی آن‌ها نباید با هم تفاوت داشته باشد. قطعات مکانیکی در سیستم تخلیه انواع مختلف توالت‌های فرنگی کاربرد دارند و همگی دارای عملکرد یکسانی هستند. در واقع، عملکرد مکانیکی سیستم تخلیه توالت های فرنگی به کیفیت مواد اولیه و روش تولید بستگی دارد.

درجه بندی کیفی چینی‌های بهداشتی در پایان خط تولید توسط کارشناسان انجام می‌شود. شکل ظاهری این قطعات ممکن است بر اساس درجه‌بندی صورت گرفته با هم تفاوت داشته باشد. با این وجود، اگر قطعه‌ای از نظر عملکرد مکانیکی معیوب باشد، در گروه ضایعات دسته‌بندی می‌شود. پس حتی اگر قصد خرید چینی بهداشتی با درجه 3 را دارید، لازم نیست نگران عملکرد مکانیکی آن باشید.

آیا شفافیت چینی های بهداشتی به درجه بندی آن ها بستگی دارد؟

از آنجایی که کیفیت مواد اولیه و روش تولید قطعات چینی بهداشتی در یک خط تولید یکسان است، شفافیت نیز یکسان در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، شفافیت و درخشش لعاب بکار رفته در مدل‌ها و طرح‌های مختلف چینی‌های بهداشتی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

این تفاوت در محصولات دو کارخانه مختلف مشهود است. اگرچه، امکان یکسان بودن شفافیت دو چینی بهداشتی از دو کارخانه مختلف نیز وجود دارد.توجه داشته باشید که شفافیت و درخشش چینی‌های بهداشتی در سطح کیفیت آن ها تاثیرگذار است. در مجموع، شفافیت و درخشش لعاب دو برند مختلف با هم تفاوت دارند.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

سخن پایانی

چینی‌های بهداشتی از پرکاربردترین محصولات در زندگی روزانه ما به شمار می‌روند. از آنجایی که این محصولات با بهداشت و پاکیزگی ارتباط دارند، کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. توالت فرنگی، توالت زمینی، روشویی، روسنگی، زیر دوشی از مهم ترین محصولات چینی بهداشتی به شمار می‌روند.

به همین دلیل است که درجه بندی چینی بهداشتی بر اساس کیفیت آن‌ها انجام می‌شود. به این ترتیب، انواع چینی‌های بهداشتی در سه دسته مجزا با برچسب های درجه 1، درجه 2 و درجه 3 تقسیم بندی می‌شوند. شما از چه درجه بندی از چینی بهداشتی استفاده می‌کنید؟

سوالات متداول

  • درجه گذاری محصولات چینی بهداشتی بر چه اساسی انجام می‌شود؟

درجه بندی قطعات چینی بهداشتی تولید داخلی بر اساس شکل ظاهری هنگام خروج از کوره انجام می‌شود. همانطور که گفته شد، درجه بندی چینی بهداشتی بر اساس شکل ظاهری با سه برچسب درجه 1، درجه 2 و درجه 3 نشان داده می‌شود.

  • برای خرید محصولات چینی بهداشتی از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر ارائه دهنده بهترین انواع محصولات چینی بهداشتی در بهترین کیفیت میباشد و شما میتوانید بعد از انتخاب محصول مورد نظر خود جهت ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *