درزگیری کاشی سرویس بهداشتی

درزگیری کاشی سرویس بهداشتی

امروزه برای آب بندی و عایق‌کاری سرویس بهداشتی مانند توالت و حمام عملیات درزگیری کاشی سرویس بهداشتی را انجام می‌دهند. اگر افراد به درز بندی صحیح میان سرامیک و کاشی توجهی نداشته باشند بعدها با مشکلات زیادی مواجه می‌‌شوند. این مشکلات شامل عبور آب از درز بین کاشی و سرامیک و نفوذ به فضاهای مجاور است. درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی عواملی که موجب ایجاد رطوبت و نشتی آب می‌شود را از بین می‌برد. لذا افراد با درزگیری کاشی دیگر با این مشکلات مواجه نخواهند شد.

درزگیری کاشی سرویس بهداشتی چیست؟

در ساخت و ساز های ساختمانی یکی از نکات مهمی که باید مدنظر قرار بگیرد درزگیری کاشی سرویس بهداشتی است. درزگیری مانع از ایجاد رطوبت و نم دیوار می‌شود. از این رو بهترین کار پر کردن فاصله بین کاشی و سرامیک با استفاده از مواد درزگیر می‌باشد.

در واقع عملیات درزگیر کاری است که به آن بند کشی هم می‌‌گویند. یعنی افراد با استفاده از مواد درزگیر فاصله بین کاشی و سرامیک را پر می‌‌کنند. این کار علاوه بر اینکه تاثیرات زیادی بر روی زیبایی ظاهری کار دارد از وجود رطوبت و نم جلوگیری به عمل می‌آورد.

عملیات درزگیری با استفاده از خمیر بتونه و دوغاب سیمان و یا با استفاده از چسب مخصوص انجام می‌شود. همه افراد می‌‌توانند به‌ راحتی عملیات درزگیری را انجام دهند. اما برای درست کردن دوغاب سیمان باید با روش صحیح آن آشنا شوند.

زمان درزگیری کاشی سرویس بهداشتی کی است؟

درزگیری کاشی را در چه مرحله ای انجام دهیم؟

زمانی که کاشی را بر روی سطح مورد نظر با استفاده از ملات سیمان چسباندید بعد از اینکه ملات زیر کاشی به طور کامل خشک شد باید عملیات درزگیری کاشی سرویس بهداشتی را انجام دهید. برای انجام این عملیات حتماً باید کاشی بر روی سطوح مورد نظر ثابت بماند.

اما زمانی که بعد از مدتی متوجه شدید که مواد درزگیر بین کاشی‌ها از بین رفته و فاصله میان شان خالی شده باید درزگیری را انجام دهید. عدم انجام درزگیری در زمان مناسب باعث افزایش رطوبت در سرویس بهداشتی و نم دیوار می‌شود. لذا زمانی که با این مشکل مواجه شدید بهتر است با استفاده از مواد درزگیر خطوط بین کاشی و سرامیک را پر کنید.

همچنین زمانی که قصد شستشوی کاشی سرویس بهداشتی را دارید در صورت مشاهده خالی بودن فاصله میان کاشی حتماً باید خطوط مورد نظر را با استفاده از ملات و مواد درزگیر پر نمایید.

کاربرد

یکی از دلایل بسیار مهمی که افراد را ناچار به درزگیری کاشی سرویس بهداشتی می‌کند وجود رطوبت و نفوذ آب در زیر کاشی است. همه ما می‌‌دانیم که نشتی و رطوبت می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی ساختمان بگذارد. لذا انجام درزگیری کاشی اهمیت بسیار بالایی دارد. از سوی دیگر انجام این عملیات طول عمر مفید کاشی سرویس بهداشتی را افزایش می دهد.

در این صورت زمانی که رطوبت در زیر کاشی وارد نشود به هیچ عنوان کاشی از سطح مورد نظر جدا نمی‌‌شود. خط کشی و درزبندی بین کاشی‌ها تاثیرات زیادی بر روی زیبایی بصری کاشی و سرویس بهداشتی می‌گذارد. لذا موجب حفظ زیبایی کاشی در سرویس بهداشتی می‌شود.‌ همچنین بهداشت دستشویی و حمام حفظ می‌شود. زیرا بدون انجام این عملیات زمینه مناسبی برای رشد قارچ و کپک به وجود می‌آید.

مراحل درزگیری کاشی سرویس بهداشتی

مراحل درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی

اولین مرحله برای درزگیری درست کردن دوغاب و یا آماده کردن مواد درزگیر و خمیر بتونه است. زمانی که مواد را آماده کردید باید هر چیزی که در میان فاصله بین دو کاشی قرار دارد را خارج کنید. سپس مواد درزگیر را به طور کامل به گونه‌ای که تمام سطح میان دو کاشی را بپوشاند پر کنید. اگر درز ها کثیف و آسیب دیده باشند ظاهر کاشی را بسیار زشت می‌کنند.

از این رو تمیز کردن و تعمیر کاشی‌های خراب شده اهمیت بالایی دارد. البته اگر بر روی ظاهر سرویس بهداشتی حساس هستید می توانید کاشی جدیدی را جایگزین نمایید. بعد از اینکه عملیات درزگیری کاشی سرویس بهداشتی را انجام دادید باید چند ساعت فرصت دهید تا مواد درزگیر میان کاشی خشک شود. بعد از آن مواد به جا مانده بر روی سطوح کاشی را تمیز کنید.

مزیت استفاده از درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی

انجام درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی سطوح کاشی را به طور کامل عایق‌بندی می‌کند. این عایف کاشی را در برابر عوامل بیرونی نظیر رطوبت، قارچ و کپک، آسیب دیدگی و ضربه محافظت می‌کند. با توجه به آن که درزگیر قابلیت نفوذ پذیری بالایی دارد، در عمق کاشی نفوذ می‌کند و مانع از وارد شدن هرگونه رطوبت و آب به زیر کاشی می‌شود.

از سوی دیگر انجام این کار به آسانی قابل اجرا است. زیرا علاوه بر اینکه از ایجاد هزینه زیاد ناشی از نشت جلوگیری می‌کند انجام آن هیچ هزینه زیادی ندارد. مواد درزگیر مقاومت کاشی را در برابر رطوبت افزایش می‌دهد. لذا کاشی در مدت زمان کم نمی‌شکند و یا کپک و قارچ و باکتری نمی‌گیرد. همچنین با انجام درزگیری ظاهر زشتی که فاصله میان کاشی‌ها به سرویس بهداشتی داده‌اند از میان می‌رود.

نکاتی مهم برای درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی

نکاتی مهم برای درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی

نسبت ترکیب مواد در درست کردن مواد درزگیر اهمیت بسیار بالایی دارد. موادی که به عنوان دوغاب درست می‌کنید نباید زیاد سفت و زیاد شل باشد. بلکه باید کاملا متعادل باشد به گونه ای که فاصله میان دو کاشی را به خوبی پر کند. میزان مصرف مواد مورد نیاز برای تهیه دوغاب باید کاملاً اندازه باشد. زیرا بعد از اتمام درزگیری مواد درزگیر خشک و غیرقابل استفاده می‌شود.

ایمنی

برای انجام درزگیری باید نکات ایمنی را رعایت کنید. به عنوان مثال برای محافظت از دست‌های خود از دستکش استفاده کنید. همچنین اگر در حین درزگیری کاشی سرویس بهداشتی متوجه شدید که کاشی‌ها لق هستند و یا برجستگی و ناهمواری دارند بهتر است این مشکل را با بند کشی و تعمیر از میان ببرید. برای درست کردن مواد درزگیر از یک ظرف تمیز استفاده کنید تا هیچ ناخالصی وارد مواد درزگیر نشود.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

جمع بندی   

درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی برای عایق بندی انجام می‌‌شود. لذا این کار مانع از عبور آب در میان کاشی شده و از ایجاد رطوبت و نشتی و نم زدگی جلوگیری به عمل می‌‌آورد. از این رو زمانی که خطوط درزگیر از بین رفت باید با استفاده از مواد درزگیر فاصله میان کاشی‌ها را آب بندی کنید.

انجام عملیات درزگیری مزایای زیادی دارد. زیرا سبب جلوگیری از مشکلاتی نظیر نم زدگی و رطوبت می‌شود. همچنین ظاهر سرویس بهداشتی را زیبا تر می‌‌کند و مانع از وجود کپک و قارچ در میان درز های میان دو کاشی می‌شود.

سوالات متداول

  • زمان مناسب برای درزگیری کاشی سرویس بهداشتی چه زمانی است؟

زمانی که کاشی را بر روی سطح مورد نظر با استفاده از ملات سیمان چسباندید بعد از اینکه ملات زیر کاشی به طور کامل خشک شد باید عملیات درزگیری کاشی در سرویس بهداشتی را انجام دهید.

  • برای خرید کاشی سرویس بهداشتی از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر با سالها تجربه محصولات خود را در بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است.برای خرید کاشی سرویس بهداشتی و دیگر محصولات چینی بهداشتی با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
fatahi

fatahi

8 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      برای مشاهده قیمت انواع کاشی سرویس بهداشتی با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *