راهنمای جامع صادرات کاشی و سرامیک

صادرات کاشی یکی از مقوله‌هایی است که به دغدغه افراد فعال در این صنعت بدل شده است و افراد زیادی سکان کسب‌و‌کار خود را به این سمت عوض کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه برای شروع صادرات کاشی نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

قیمت و تعرفه کاشی صادراتی

تعرفه صادرات کاشی و سرامیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان به‌مواردی همچون تنوع مدل، ابعاد، رنگ و.. اشاره کرد. از‌این‌رو ما در این زمینه شاهد بازه قیمتی گسترده‌ای از کاشی و سرامیک هستیم. برای اطلاع از تعرفه صادرات کاشی‌های برند شبستان می‌توانید با کارشناسان صادرات گروه بازرگانی جمسر ارتباط بگیرید.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

مزایای صادرات کاشی

صادرات کاشی و سرامیک نیز مانند سایر کالاها ارزآوری خوبی دارد و می‌تواند پولساز باشد و مزایایی را به‌دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • هزینه تولید پایین به‌خاطر تامین مواد اولیه از داخل
  • هزینه حمل و نقل پایین در ایران
  • پایین بودن هزینه حقوق و دستمزد در مقایسه با سایر کشورها
  • تنوع بالای تولید، طرح، رنگ و سایز
  • امکان ارائه محصولات مکمل به کاشی کارها

مشکلات صادرات کاشی

آموزش صادرات کاشی

انجام هر کار بزرگی بدون شک با چالش‌هایی همراه است و صادرات کاشی نیز از این قضیه مستثنی نیست. از مهم‌ترین چالش‌ها و مشکلات صادرات کاشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چالش‌های دولتی: بخشنامه‌های دولتی در اغلب موارد دست‌و‌پا گیر هستند و پروسه صادرات کالا را بیش از پیش سخت کرده‌اند. از این‌رو لازم است تا این قوانین را به‌خوبی بشناسید
  • مشکلات بانکی: سیستم‌های بانکی بین‌المللی به‌خاطر تحریم‌های اعمال شده آمریکا ارتباط خود را با بانک‌های ایرانی قطع کرده‌اند و نزدیک 95 درصد راه‌های انتقال ارزی کشور ما مسدود هستند.
  • معضلات اقتصادی و سیاسی: وجود سیاست‌های تحریمی علیه ایران در مجامع بین‌المللی باعث شده روابط ایران با بسیاری از کشورها با محدودیت‌های جدی مواجه شود. برای مثال کشور عراق به‌خاطر فشارهای وارده روی کالاهای ایرانی تعرفه‌های خاصی ایجاد کرده است تا آن‌ها توان رقابتی خود را از دست بدهند.
  • احداث کارخانه‌های متعدد: شاید روی کاغذ کار جذابی به نظر برسد اما باید این موضوع را در نظر بگیرید که با افزایش میزان تولید، عرضه از تقاضا جلو می‌زند و صف انتظار برای صادرات کاشی طولانی می‌شود. در‌این‌صورت دست دولت برای حمایت از صادرکننده‌ها بسته می‌شود و صادرکننده‌های شاخص را در اولویت توجه قرار خواهد داد.

نحوه صادرات کاشی

در اولین قدم بهتر است نقشه راه صادراتی خود را مشخص کنید. در گام بعدی بهتر است با زیرساخت‌های موجود در کشور مقصد تا حد زیادی آشنایی داشته باشید. برای مثال در کشوری مانند افغانستان شما با محدودیت‌های اقتصادی مختلفی سر و کار دارید. عقد قرارداد، تجارت و بازاریابی نیازمند مهارت‌های خاصی است که باید برای آن فردی کاربلد و زبده را در نظر بگیرید. حالا زمان آن فرا رسیده که مقدمات صادرات کالای خود را فراهم کنید. این مقدمه شامل مراجعه به شرکت‌های گمرکی و اخذ مجوزهای لازم می‌شود. پرداخت هزینه‌های گمرکی و تکمیل فرم ارسال کالا و بالاخره تحویل کالا پازل‌های نهایی این روال هستند.

مشاوره صادرات کاشی

صادرات کاشی و سرامیک فرآیندی تخصصی است و نمی‌توان بدون داشتن دانش و تجربه کافی وارد آن شد. پس بهتر است قبل از وارد شدن به حوزه صادرات کاشی و سرامیک با افزاد متخضض در این زمینه ارتباط بگیرید. کارشناسان صادرات گروه بازرگانی جمسر کنار شما هستند تا این راهنمایی‌ها را در اختیار شما بگذارند و بتوانند این فرآیند را برای شما تسهیل کنند.

راهنمای صادرات کاشی

سفارش کاشی صادراتی متراژ بالا از جمسر

جهت سفارش کاشی صادراتی می‌توانید با کارشناسان صادراتی ما در گروه بازرگانی جمسر ارتباط بگیرید. «شبستان» برند انحصاری جمسر است که کاشی‌ها را در طرح و رنگ‍‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *