راهنمای کامل مراحل نصب کاشی بین کابینتی

آموزش کامل نصب کاشی بین کابینتی و نکات نصب ان

اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کرده یا صرفا ظاهر فعلی را تغییر دهید، باید به نصب کاشی بین کابینتی بپردازید. برای کسانی که آشپزخانه اوپن دارند، مراقبت بیشتر هنگام این کار، ضروری است. بهترین راه برای نصب کردن کاشی بین کابینتی چیست و چطور باید آن را انجام داد؟ در این مقاله، ما به بررسی چگونگی و مزایای نصب این مدل کاشی ها و نصب سرامیک بین کابینتی می‌پردازیم.

فواید نصب کاشی بین کابینتی

  • هزینه اولیه پایین
  • آسیب کمتر به کاشی ها
  • از آسیب آب و رطوبت جلوگیری می کند.
  • مانع از نفوذ آب به زیر کابینت ها می شود.
  • ارتفاع کابینت ایده آل را حفظ می کند.
  • صرفه جویی در هزینه نصب
  • کاهش زمان مورد نیاز برای نصب
  • تعمیرات آسان تر
  • ایجاد تغییرات طراحی
  • تکمیل بسیار آسان تر پروژه

آموزش نصب کاشی بین کابینتی

آموزش نصب کاشی بین کابینتی

در  نصب کاشی بین کابینتی نکاتی وجود دارد. هنگام نصب سرامیک بین کابینتی باید به آن ها توجه نمایید.در ادامه به نکات و آموزش نصب آن میپردازیم:

نکات برنامه ریزی پروژه نصب کاشی

در نحوه چسباندن کاشی بین کابینتیهر مرحله را قبل از اجرای آن، بر روی زمین، دیوار یا میز خود تمرین کنید. اگر نتایج شما را راضی نکرد، به امتحان یک طرح جدید بپردازید. می توانید لبه ها را دقیقا اندازه‌گیری کرده و کاشی ها را متناسب با آن برش دهید. همچنین با محدود کردن تمام برش ها به یک روز، در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد. قبل از شروع، به مراحل نصب فکر کرده و همه ابزارها و مواد را از قبل جمع آوری کنید.

نحوه نصب Backerboard جدید

کلید دوام عمر کاشی، تخته پشتی یا همان Backerboard است. این ماده نازک، از شبکه بتن و فایبرگلاس ساخته شده و سطحی بادوام برای کاشی ایجاد می کند. باید آن را برش دهید تا تناسب کامل داشته باشد. پس از برش تخته پشتی به اندازه مناسب، از صاف بودن سطح دیوار اطمینان حاصل کنید.

نحوه علامت گذاری خطوط طرح بندی

برای چیدمان کاشی های مربعی با فاصله مساوی، باید خطوط چیدمان را دقیق علامت گذاری کنید. با کمک یک خط گچی می توانید خطوط عمودی و افقی را اندازه گیری کرده و بچسبانید. همانطور که کاشی کاری را شروع می کنید، از نقطه مرکزی به سمت بیرون حرکت کنید.

نحوه برش و نصب کاشی بین کابینتی

برش و نصب کاشی و سرامیک نیاز به مهارت و حوصله دارد. قبل از برش کاشی، بررسی کنید که سطح به درستی آماده شده باشد. نصب کاشی موزاییک همیشه طول می کشد، زیرا هر قطعه کوچک باید به صورت جداگانه اعمال شود. با ورق های کاشی موزاییکی، این روند، سرعت قابل توجهی پیدا می کند. کاشی سنگی یکی از سخت ترین گزینه ها برای نصب است.

نحوه درزگیری و مهر و موم کردن کاشی

پس از تنظیم کاشی، باید به درزبندی و آب بندی بپردازید. این وظایف مهم، به محافظت از کاشی در برابر آسیب آب کمک کرده و در طریقه نصب کاشی بین کابینتی عمر پروژه شما را طولانی تر می کند. شما باید زمان کافی را در نظر بگیرید تا ظاهر مورد نظر خود را به دست آورید. همچنین بدین صورت، محصولات به درستی کار خود را انجام می دهند. پس از برداشتن اسپیسرها، ملات باقیمانده را از درزها بتراشید. دوغاب را طبق دستورالعمل سازنده مخلوط کرده و در محل اتصالات کار کنید.

اجازه دهید سطح حداقل 15 دقیقه خشک شود. سپس از یک پارچه تمیز و خشک برای از بین بردن تیرگی دوغاب استفاده کنید. آب بندی دوغاب بهترین محافظت را در برابر لکه ها ارائه می دهد. روی کاشی های لعاب دار، سیلر را فقط روی محل اتصال با استفاده از اپلیکاتور اعمال کنید.برای محافظت از کاشی هایی با بدنه نرم، طبق توصیه سازنده، کل سطح را با یک موپ یا اپلیکاتور ببندید.

ابزارهای لازم برای نصب

شما به ابزارهای زیر جهت نصب کاشی بین کابینتی نیاز خواهید داشت:

  • چکش
  • کاشی
  • ملات
  • پتک
  • جداکننده کاشی (اختیاری)
  • یک اره نوسانی یا چرخشی
  • یک تیغه برش کاشی
  • یک دیسک یا تیغه سنباده
  • عینک ایمنی
  • دستکش
  • گوش گیر
  • ماسک گرد و غبار

برای شروع، باید کاشی های موجود را حذف کنید. زمان نصب کاشی بین کابینتی این کار را با کمک چکش انجام دهید. کاشی ها، ملات، دوغاب و مواد دیگر، بسته به کیفیت و طرح به دکوراسیون آشپزخانه، در نصب به شما کمک می کنند. توصیه می کنیم کاشی ها را حداقل از 24 ساعت قبل، دوغاب دهی کنید. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن کاشی های خود، از پارچه مرطوب تمیز کمک بگیرید. در این صورت ملات پس از خشک شدن هیچ اثری روی آنها باقی نمی گذارند.

نکاتی که باید هنگم نصب کاشی بین کابینتی به آن توجه کنید

 نکات مهم در طریقه نصب کاشی بین کابینتی

هنگامی که در حال نصب کاشی بین کابینتی هستید، سوالات زیر را از خود بپرسید تا هیچ اشتباهی مرتکب نشوید:

  • با چه پایه ای کار می کنید؟
  • آیا فقط به دنبال ایجاد نیمی از بک اسپلش یا کاشی کاری کل دیوار هستید؟
  • آیا می خواهید فقط کابینت های خود را کاشی کنید؟
  • قیمت کاشی ها و کابینت های شما چقدر است؟

هزینه کاشی ها برای تعیین نحوه نصب آنها، فاکتور بزرگی است. اگر کاشی های شما گران قیمت بوده، ابتدا کابینت را نصب کرده و سپس کار روی کاشی ها را شروع کنید. اگر کاشی های ارزان تر و بدون نیاز به برش دارید، زمان و تلاش کمتری صرف خواهید کرد.

آیا باید پشت یا زیر کابینت های دیواری آشپزخانه را کاشی کنید؟

زمان نصب کاشی بین کابینتی اگر بودجه کافی ندارید، از کاشی کاری اطراف لوازم خود دوری کنید. در پایان، همه چیز به ترجیحات شخصی بستگی دارد. یک کاشی خوب می تواند 20 تا 30 سال به راحتی دوام بیاورد. برای برش کاشی ها به یک ابزار برقی مانند اره نوسانی یا آسیاب زاویه ای نیاز دارید. آسیاب ارزان تر از یک اره نوسانی یا یک اره چرخشی بوده، اما به همان اندازه موثر است.

در نهایت ابزار برقی را انتخاب کنید که با آن راحت تر باشید. قبل از اینکه به کار روی کاشی های گران تر بپردازید، چند کاشی ضایعاتی را برش دهید. برای بریدن یک خط مستقیم با آسیاب زاویه ای، کمی تمرین لازم است.

آیا می توانید لبه کابینت های آشپزخانه را درست کاشی کاری کنید؟

هنگام نصب کاشی، اشکالی ندارد که حدود ¼ اینچ فضایی بین لایه پشتی بالا و کابینت ها باقی بگذارید. آن فضا را با دوغاب و ترکیب رنگ مناسب پر کنید. فضای بین کاشی ها و کابینت های آشپزخانه شما نباید از قسمت نشیمن قابل مشاهده باشد.

عوامل موثر بر هزینه نصب کاشی بین کابینتی

عوامل موثر بر هزینه نصب کاشی بین کابینت

هزینه های نصب کاشی بین کابینتی به عومل متعددی بستگی دارد که در ادامه به آن میپردازیم:

نوع آشپزخانه ای که می خواهید

شما می توانید هر آشپزخانه ای را از یک آشپزخانه اقتصادی گرفته تا آشپزخانه لوکس، انتخاب کنید. هر یک از این نوع تصمیمات بر هزینه بازسازی آشپزخانه شما تاثیر می گذارد.

سطح پیکربندی مجدد و اندازه

تغییر پیکربندی و عناصر ساختاری، بیشترین هزینه را به بازسازی آشپزخانه اضافه می کند. پیکربندی و تغییرات ساختاری ممکن است تاثیر قابل توجهی بر هزینه آشپزخانه شما داشته باشد. البته این تغییرات ارزش سرمایه گذاری را دارند.

نوع کاشی

مواد کاشی های بین کابینتی بر عملکرد، قیمت و جذابیت آشپزخانه تاثیر می گذارند. سنگ طبیعی، چوب سخت و کاشی های طراحی شده معمولا هزینه بیشتری دارند.

کابینت آشپزخانه

کیفیت و نوع کابینت آشپزخانه تاثیر زیادی بر هزینه نصب کاشی بین کابینتی آشپزخانه شما دارد.

تریم کار

اکثر کاشی کابینت ها برای نصب، به سطحی از زیباسازی نیاز دارند. اگر می خواهید سطوح دقیق تری از تریم را داشته باشید، باید به دلیل طراحی، مواد و کار اضافه، هزینه بیشتری بپردازید.

کیفیت نصب و ساخت

کیفیت نصب و بازسازی آشپزخانه شما یک نکته جدی و عاملی هزینه بر است. نصابان ماهر، نجارها و مدیران پروژه هزینه بیشتری نیاز دارند. آنها زمان لازم را برای انجام کار با استانداردهای باکیفیت، صرف می کنند.

انتخاب محصول و مواد

انتخاب محصول و مواد کاشی بین کابینتی بر هزینه نصب آن تاثیر می گذارد.

مدیریت پروژه

پروژه هایی با برنامه ریزی و مدیریت ضعیف، هزینه های اضافی را به همراه دارند. همچنین به زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز داشته و شما را در طول و پس از اتمام پروژه اذیت می کنند.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل با نحوه و مزایای نصب کاشی بین کابینتی و به‌طورکلی طریقه نصب کاشی بین کابینتی آشنا شدیم. همانطور که پیشتر گفتیم، این کاشی ها دارای طرح، نوع و کیفیت های متفاوتی هستند. برای دریافت بهترین کاشی بین کابینتی و سرامیک بین کابینتی طرح سنگ   با توجه به ترجیحات، اولویت ها و نیازهای شما، می توانید از محصولات شرکت بازرگانی جم سر بهره بگیرید.

شرکت جم سر می تواند به شما در ارائه کاشی هایی متناسب با بودجه و طراحی پروژه شما کمک کند. به این ترتیب شما از قبل و به طور دقیق و پس از خواندن مقاله طریقه نصب کاشی بین کابینتی جمسر می دانید که هزینه آشپزخانه شما چقدر خواهد بود. انتخاب محصول و بررسی گزینه های با کیفیت و جذاب ما به شما فرصت های بیشماری می دهد.

سوالات متداول

  • نصب کاشی بین کابینتی چه فوایدی را به دنبال دارد؟

فوایدی همچون هزینه اولیه پایین ،آسیب کمتر به کاشی ها ،از آسیب آب و رطوبت جلوگیری می کند،مانع از نفوذ آب به زیر کابینت ها می شود و ارتفاع کابینت ایده آل را حفظ می کند .

  • برای خرید و اطلاع از قیمت های کاشی بین کابینتی از طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

شما می توانید با کمک متخصصان مجرب جم سر، تصمیمات خود را متناسب با اصول طراحی دکوراسیون بگیرید. این شرکت با سال ها سابقه درخشان در زمینه ارائه انواع کاشی و سرامیک، معتبرترین مرکز تولید و توزیع محصولات سازه ای می باشد.همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرامیک با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *