راهنمای کامل چگونگی رنگ کردن کاشی و سرامیک

آموزش رنگ کردن کاشی و سرامیک به صورت مرحله به مرحله

شاید تا به حال برایتان پیش آمده که قصد خرید یک خانه را داشتید اما طرح و رنگ کاشی و سرامیک مورد استفاده در خانه، باب میلتان نبوده است. حتی شاید کاشی و سرامیک را خودتان در هنگام ساخت منزل انتخاب کرده باشید اما بعد از گذشت چندین سال طرح و رنگ آن برایتان تکراری و یکنواخت شده‌ باشد. خبر خوب این است که شما می‌توانید با رنگ کردن کاشی و سرامیک ظاهر منزلتان را به کلی عوض کنید.

شاید فکر کنید که رنگ کردن کاشی و سرامیک باعث از بین رفتن جلوه آن شده یا اینکه مشکلاتی را برای سرامیک ایجاد می‌‌کند. این موارد درست است اما اگر این کار را به طور صحیح و اصولی انجام دهید لازم نیست نگران هیچ چیز باشید.

در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا تمام نکات مورد نیاز برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک را برایتان توضیح دهیم. بنابراین اگر قصد انجام این کار را دارید با ما همراه باشید.

چرا نیاز به رنگ کردن کاشی و سرامیک داریم؟

چرا نیاز به رنگ کردن کاشی و سرامیک داریم؟

دلایل زیادی برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک وجود دارد. اول از همه اینکه این رنگ‌آمیزی باعث تغییری چشمگیر در فضای منزل می‌شود. مخصوصا اگر قصد تغییر دکوراسیون را دارید و از طرح و رنگ قدیمی سرامیک‌های منزلتان خسته شده‌اید، می‌توانید با رنگ آمیزی آنها ظاهر خانه را به کلی تغییر دهید.البته با خرید سرامیک و کاشی از جم سر با توجه به تنوع بالا طرح و رنگ آن دیگر نیازی به عوض کردن رنگ آن ها ندارید.

کاشی و سرامیک مرغوب از طول عمر بالایی برخوردار است در ضمن تعویض آنها نیز هزینه و دردسر های زیادی ایجاد می‌ کند، بنابراین رنگ آمیزی، آسان ترین و کم خرج ترین راه برای ایجاد تغییر در آنهاست.دلیل دیگر برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک تعمیر و بازسازی آنها است.

کاشی و سرامیک می‌تواند به هر دلیلی دچار شکستگی شده و در نتیجه نبود قسمتی از آن باعث از بین رفتن جلوه‌اش  می‌شود. همچنین شاید قصد بازسازی یک منزل قدیمی را داشته باشید که در آن بعضی از کاشی‌ها از بین رفته و بقیه نیز دچار تیرگی و خراشیدگی شده‌اند. در اینجا نیز رنگ آمیزی کاشی کم هزینه‌ترین راه برای بازسازی آنها محسوب می شود.

مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک

مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک

اگر هنوز هم در مورد رنگ آمیزی کاشی و سرامیک منزل‌تان دچار تردید هستید، بد نیست تا به خلاقیت‌هایی که می‌توانید در این حین انجام دهید فکر کنید. رنگ آمیزی دست شما را برای پیاده سازی هر طرحی باز می‌گذارد. حتی اگر خودتان هم نقاش ماهری نباشید، می‌توانید با هزینه‌ی مناسب، انجام آن را به یک فرد دیگر بسپارید.

در ادامه اگر بخواهیم تا مزایای رنگ کردن کاشی و سرامیک را به طور خلاصه بیان کنیم، می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • محافظت از کاشی و سرامیک و افزایش عمر مفید آن‌ها
  • امکان بازسازی سطوح آسیب دیده
  • امکان استفاده از طرح و رنگ دلخواه
  • هزینه پایین نسبت به انجام تعویض

معایب رنگ کردن کاشی و سرامیک

به رغم تمام مزایایی که برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک مطرح کردیم اما انجام این کار معایبی را نیز به دنبال دارد. سرامیک رنگ آمیزی شده نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایر سطوح دارد. در این‌باره هر اقدامی که باعث جدا شدن رنگ از سطح سرامیک شود، می تواند به طرح تان آسیب وارد کند.

به عنوان مثال در قسمت‌هایی چون سطح حمام که تماس زیادی با آب و رطوبت داشته یا سطح راهروهایی که در آن‌ها تردد زیادی انجام می‌‌شود، امکان از بین رفتن رنگ نیز بیشتر وجود دارد.

مشکل دیگر در مورد رنگ کردن کاشی و سرامیک این است که سطح مورد نظر به طور کامل رنگ می‌شود. در حالت عادی درز بین کاشی و سرامیک باعث ایجاد تمایز و به چشم آمدن الگوها خواهد شد. بنابراین وقتی که درزها نیز رنگ می‌شود سطح مورد نظر به شکل کاملا یک دست در می‌ آید که شاید خوشایند شما نباشد.

آموزش و نحوه رنگ کردن کاشی و سرامیک

نحوه رنگ زدن کاشی و سرامیک

برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

انتخاب منطقه مورد نظر: سعی کنید سطحی را برای رنگ‌آمیزی انتخاب کنید که در آینده امکان مراقبت از آن را داشته باشید.

انتخاب طرح و رنگ دلخواه: بر اساس سطح مورد نظر طرح و رنگ دلخواه را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که برای رنگ کردن کاشی و سرامیک باید از رنگ هایی با چسبندگی بالا مثل رنگ اپوکسی یا رنگ لاتکس استفاده شود.

تمیز کردن سطح مورد نظر: سطح کاشی یا سرامیک را به خوبی تمیز کنید چرا که آلودگی های موجود می‌‌توانند مانع از چسبندگی کامل رنگ به سطح شوند.

ترمیم قسمت‌های آسیب دیده: در صورتی که قسمتی از سطح دچار شکستگی یا ترک خوردگی باشد، می‌ توانید با درزگیرهای قابل رنگ آن را پوشانده و ترمیم کنید.

سمباده زدن سطح کاشی و سرامیک: وجود خراش‌های جزئی می‌تواند باعث بهتر چسبیدن رنگ به سطح شود. در این باره دقت کنید تا سمباده زدن را بیش از حد انجام ندهید.

مرزبندی کردن سطح: اگر قصد رنگ‌آمیزی قسمت خاصی از سطح را دارید می‌توانید سایر بخش‌‌ها را پوشانده تا رنگ به آنجا سرایت نکند.

رنگ آمیزی را انجام دهید: در مرحله آخر رنگ‌آمیزی را انجام دهید. برای این کار از ابزار مناسب استفاده کرده و در صورت لزوم چند لایه رنگ را به کار ببرید. توجه کنید که حتما زمان کافی برای خشک شدن رنگ را در نظر بگیرید.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

جمع بندی

استفاده از کاشی و سرامیک مرغوب می‌تواند تا مدت‌ها شما را از رنگ‌آمیزی آن‌ها بی نیاز کند. گروه بازرگانی جم‌‌سر نیز با ارائه محصول از معتبرترین تولید کنندگان داخلی سعی در رفع این نیاز داشته و تلاش می‌کند تا با ایجاد تنوع کافی، نیاز مشتریان خود را به خوبی پاسخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره قبل از خرید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده با کارشناسان ما در جم سر تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • رنگ کردن کاشی و سرامیک چه مزایایی دارد؟

رنگ کردن کاشی و سرامیک یک روش ارزان و کم زحمت است که به وسیله آن می توانید برای تغییر رنگ و لعاب کاشی سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه استفاده کنید.

  • در هنگام رنگ کردن انواع کاشی و سرامیک به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در مراحل رنگ کردن کاشی و سرامیک با دقت به مواردی همچون تمیز کردن سطح مورد نظر، ترمیم قسمت‌های آسیب دیده، سمباده زدن سطح کاشی و سرامیک، مرزبندی کردن سطح و … میتوانید بدون مشکلی کاشی و سرامیک مدنظر خود را رنگ‌آمیزی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *