سرامیک خاک قرمز

سرامیک خاک قرمز

سرامیک خاک قرمز، خاک سفید و پرسلان پس از چاپ و لعاب از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با هم ندارند. تصمیم گرفتم تفاوت این سه سرامیک رو براتون بنویسم و اولین مقاله از این سری تفاوت ها رو با سرامیک خاک قرمز شروع کردم.

کاشی یا سرامیک خاک قرمز چیست؟

همونطور که بهتون گفتم کاشی و سرامیک خاک قرمز و خاک سفید و پرسلان پس از طراحی و لعابکاری شدن، از نظر ظاهری تفاوتی ندارند.

اول براتون از اینکه خاک قرمز چیه می نویسم و بعد هم از تفاوت کاشی و سرامیک! برای تشخیص اینکه بدنه کاشی یا سرامیک خاک قرمز هست یا نه، کافیه به پشت اون نگاه کنید! اگه رنگ قرمز یا نزدیک به قرمز میبینید این کاشی یا سرامیک خاک قرمز هست! به همین راحتی!

با این توصیفات کاشی های خاک قرمز همانطور که از نامشون مشخص هست بدنه یا به اصطلاح بسکوئیت اونها، رنگ متمایل به قرمز مشابه رنگ خاک رس داره، که دلیل اصلیش هم نوع خاک و مواد استفاده شده در بیسکوئیت این سرامیک هاست.

سرامیک خاک قرمز اولین سرامیک هایی هستند که در این صنعت تولید می شدند و همچنان هم تولید میشن و بازار گسترده ای دارند.

این نوع کاشی ها جز اولین نوع کاشی ها بوده و از ابتدا تولید می شدند. کاشی ها نوعی از فرآورده های سرامیک هستند که از دانه های طرف و متبلور و متخلخل در دمای بالای  1000 درجه سانتی گراد تولید شده اند.

تفاوت کاشی و سرامیک چیست؟

تقریبا همه کاشی و سرامیک ها از سه ماده اصلی اولیه خاک رس، ماسه و فلدسپات ساخته می شن و تفاوت اصلی در ضخامت و نحوه تولید آن هاست.

ضخامت سرامیک از ضخامت کاشی بیشتره. بدنه اصلی یا بسکوئیت سرامیک وقتی در دستگاه پرس قرار میگیره، نسبت به کاشی در فشار بالاتری فشرده میشه. همین ضخامت بالاتر و مقاومت فشاری بالاتر سرامیک ها نسبت به کاشی ها، مقاومت سرامیک را نسبت به کاشی بالاتر برده است. بنابراین بعلت اهمیت مقاومت این محصولات در محل نصب از سرامیک ها بیشتر از کاشی خاک قرمز استفاده می شود.

سرامیک خاک قرمز

مواد اصلی تشکیل دهنده سرامیک خاک قرمز ( خاک رس + ماسه + فلدسپات ) می‌باشد و رنگ قرمز این محصول نیز به همین علت است.

تولید سرامیک خاک قرمز قبل از طرح و لعابکاری

خاک رس در ترکیب با مواد و ترکیبات دیگر در درجه حرارت بالا قرار میگیرد تا مقاومت بالاتری را کسب کند سپس بر روی آن لعاب داده می‌شود تا هم ظاهر بهتری داشته و هم مقاومت بالاتری را به دست آورد. 

در این مرحله سرامیک خاک قرمز می تواند گزینه مناسبی برای استفاده و نصب در ساختمان باشد. نمونه این محصول که طرح دالاهو استخوانی از برند پاسارگاد سپاهان می باشد را مشاهده می کنید. این سرامیک نمونه ای از سرامیک خاک قرمز با ابعاد 6060 می باشد.

نمونه سرامیک خاک قرمز – طرح دالاهو پاسارگاد سپاهان – 6060

سرامیک خاک قرمز یکی از محصولاتی است که به منظور کف پوش و دیوار پوش در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این جنس از کاشی و سرامیک بیشترین میزان تولید و تقاضا را در کشور به خود اختصاص داده است. سرامیک خاک قرمز با استفاده از خاک های مختلفی مانند خاک رس و کوارتز تهیه می شود.

بسکوئیت بدنه

سرامیک خاک قرمز به کاشی های گفته می شود که در تولید آن به صورت ویژه از خاک هایی که به رنگ قرمز می باشند، استفاده می شود. انواع خاک رس، آجری، کوارتز و… از خاک هایی هستند که به رنگ قرمز در طبیعت دیده می شوند. این کاشی ها در کوره های با دمای بالا و در حدود هزار درجه پخت و تولید شده و به بازار عرضه می گردند. برای ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر در این محصولات، از لعاب نیز به عنوان روکش بر روی کاشی استفاده می شود. از مواد اولیه اصلی در تولید کاشی های خاک قرمز می توان به بال کلی و کائولن اشاره داشت. این دو ماده دارای خواص پلاستیسیته و پیوند دهنده می باشند که در اثر پخت و حرارت به رنگ تیره درمی آید.

کاشی و سرامیک خاک قرمز
سرامیک خاک قرمز از طریق پشت بدنه به راحتی قابل تشخیص است.

انواع سرامیک کف از نظر جنس بدنه

با توجه به آن چه گفتیم، تفاوت سرامیک خاک قرمز، خاک سفید و سرامیک پرسلان در جنس بدنه و بیسکوئیت آن هاست. در کل جنس بدنه کاشی و سرامیک ها به چند بخش تقسیم میشوند.

سرامیک خاک قرمز

در مورد این محصول در مقاله کامل توضیح دادم. گفتیم که خاک رس جنس این محصول را تشکیل داده است. نام خاک قرمز نیز از قرمزی رس گرفته شده است. سرامیک خاک قرمز نسبت به سرامیک خاک سفید و پرسلان دارای تخلخل بیشتر و مقاومت کمتراست و جذب آب بالاتری دارد. اگرچه سرامیک خاک قرمز برای استفاده در کف حیاط یا کفپوش حمام مناسب نیست اما به دلیل قیمت پایین تر و البته کیفیت قابل قبول، برای دیوارپوش های منزل گزینه مناسبی می باشد.

سرامیک خاک سفید

خاک سفیدها بیشتر به سفال معروف هستند و گاهی با سرامیک پرسلان اشتباه گرفته می شوند. اگرچه سرامیک های خاک سفید نسبت به سررامیک پرسلان مقاوت کمتری دارند اما به دلیل داشتن کیفیت قابل قبول برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان همچنان بازار بسیار گسترده و پرطرفداری دارد.

سرامیک پرسلان

این سرامیک ها به دلیل جذب آب بسیار پایین و فرآیند تولید خاص و منحصر به فرد و دمای پخت بالا از استحکام بسیار بالایی برخوردارند و به نوعی می توان آن ها را سنگ مصنوعی نامید. تنوع تولید در ابعاد و طرح و رنگ باعث گرایش مصرف کنندگان نسبت به این محصول ساختمانی شده است. امروزه در میان محصولات رایج جهت پوشش سطوح، سرامیک های پرسلان به عنوان یک سرامیک بدون لعاب با تخلخل پایین، استحکام بالا و جذب آب کمتر از 5/0 درصد از اهمیت بالایی برخوردارند.

پرسلان محصولی یکنواخت با رنگ بعد از پخت سفید و متراکم می باشد که از مواد موجود در طبیعت و تحت شرایط خاص (فشار بالا و دمای بالای 1400 درجه ی سانتی گراد) تولید می شود و برای بدنه و کف ساختمان از آن استفاده می شود و گاهی به آن کاشی گرانیتی نیز گفته می شود.

مقاومت

سرامیک های خاک قرمز در کوره با دمای بسیار بالا پخته می شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند و برای افزایش مقاومت بیشتر آن از لعاب به عنوان روکشی برای این کاشیها استفاده می شود.

مواد اولیه ای که در این سرامیکها به کار می رود بال کلی و کالوئن است که این دو ماده دارای خواص پلاستیسیته و پیوند دهنده است و در اثر حرارت بالا، رنگ آن به رنگ تیره در می آید. از این سرامیکها در پوشش انواع سطوح دیوار و نمای ساختمان استفاده می شود و یکی از بهترین مزایایی که این سرامیکها دارند قیمت ارزان آنها است و به همین دلیل بسیاری از مردم به دنبال خرید این کاشیها هستند.

مراحل تولید سرامیک
مراحل تولید سرامیک

کشور ما بیشترین تولیدات سرامیک خود را به سرامیک خاک قرمز اختصاص داده است به دلیل این که عرضه و تقاضای این محصول بالا بوده و قیمت مناسبی نیز دارد.

مزایای خرید کاشی خاک قرمز

کاشی های تولید شده که به عنوان سرامیک خاک قرمز در بازار عرضه می شوند، دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشند. از این کاشی ها برای پوشاندن انواع سطوح دیواره ها کف و نمای ساختمان استفاده می شود. یکی از مزایای استفاده از این کاشی ها ارزان بودن قیمت کاشی خاک قرمز نسبت به دیگر کاشی های موجود در بازار می باشد که این موضوع باعث استقبال بسیار خوب مشتریان از این محصول شده است.

در کشور ما بیشترین تولیدات کاشی به تولید کاشی خاک قرمز اختصاص دارد. به دلیل تقاضای بالایی که در بازار کاشی و سرامیک ایران برای کاشی های با خاک قرمز وجود دارد، تولیدکنندگان نیز تمرکز خود را بر روی تولید هرچه بهتر این محصولات قرار داده اند. در حال حاضر این نوع کاشی ها در کشور به صورت ساده و طرح دار تولید می شوند. که تنوع کاشی های طرح دار بسیار بالا می باشد. تولید سرامیک با خاک قرمز، با استفاده از انواع خاک مثل کوارتز و رس انجام می شود، که از نظر کارایی و کیفیت تفاوت چندانی با کاشی خاک سفید ندارند. اما تنوع این دو کاشی باعث شده است که خریداران با توجه به سلیقه خود رنگ روشن یا تیره را برای پوشش محل مورد نظر خود انتخاب نمایند.

کاربردها

کاشی خاک قرمز در صنعت ساختمان سازی کاربرد های بسیار زیادی دارد. به دلیل این که این محصولات در مقابل آب مقاوم هستند. سرامیک برای سطوحی که نیاز دارند نسبت به نفوذ نم و رطوبت عایق کاری شوند گزینه بسیار مناسبی می باشند. علاوه بر جنبه عایق کاری کاربرد دیگری که می توان برای سرامیک خاک قرمز عنوان کرد استفاده از آن به عنوان یکی از المان های زیبا سازی و تزئینات محیط می باشد. سالانه انواع مختلفی از این کاشی ها با طراحی های مختلف وارد بازار می شوند که می تواند جلوه زیبایی در محیط ایجاد کند. در گذشته نیز برای تزیینات بنا های فاخر ایرانی از انواع کاشی های خاک سفید و خاک قرمز استفاده می شده است.

کاربرد دیگری که برای کاشی خاک قرمز می توان به آن اشاره داشت، نقش این محصولات در حفظ تمیزی و بهداشت محیط می باشد. به طور کلی برای سطوحی که نیاز به شستشوی مکرر و تمیزکاری مداوم داشته باشند از این نوع کاشی ها استفاده می شود. زیرا این محصولات دارای سطحی صاف و صیقلی می باشند که شستشو و تمیز کردن آن را آسان نموده است. مکان های بهداشتی و مکان هایی که در زمینه تولید مواد خوراکی فعالیت دارند، از کاشی به عنوان کف پوش و دیوارپوش استفاده می کنند.

در واقع مشتریانی که متقاضی خرید کاشی خاک قرمز می باشند تنها منحصر به مهندسان و فعالان در زمینه ساخت و ساز نیستند. صاحبان رستوران ها، تالارها، استخرها، مجموعه های ورزشی و مشاغلی از این دست مصرف کنندگانفاده از کاشی به عنوان پوشاننده کف و دیواره ها می باشند. لذا تقاضا برای خرید این محصول در کشور بسیار بالا است.

خرید آنلاین

گسترش پوشش اینترنت در سراسر کشور خرید کاشی و خاک قرمز را نسبت به گذشته بسیار آسان تر کرده است. زیرا در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در سطح وب وجود دارند که اقدام به عرضه این محصولات می کنند. شما می توانید مراجع معتبر فروش کاشی خاک قرمز را یافته و با آن ها ارتباط برقرار نمایند. دیگر نیازی نیست برای ارتباط برقرار کردن با یک تولید کننده خاص در شهری دیگر، حتما به آن شهر سفر نمایید.

شما از هر جایی از کشور پهناورمان می توانید وارد وب سایت های معتبر شده و سفارش خود را ثبت نمایید. در واقع بعد زمان و مکان در خرید اینترنتی برای شما محدودیتی ایجاد نخواهد کرد. همچنین م یتوانید در بیست و چهار ساعت شبانه روز وارد وب سایت جم سر شده محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و با مشاوران ما در ارتباط باشید.

خرید آنلاین بی واسطه!

یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب و خرید کاشی از دیدگاه مشتریان، قیمت سرامیک خاک قرمز می باشد. گروه بازرگانی جم سر این افتخار را دارد که با بیش از چهل کارخانه در سراسر کشور همکاری می کند. شما می توانید به راحتی قیمت انواع کاشی ها را با یکدیگر مقایسه کرده و مناسب ترین محصول را از نظر کیفیت و قیمت، خریداری کنید. در واقع با خریداز ما علاوه بر حذف واسطه تنوع بالایی از محصولات کارخانجات مختلف در دسترس شما قرار دارد.

شما با در نظر گرفتن این مزایا حتما متوجه شده اید که با خرید اینترنتی کاشی و سرامیک از جم سر می توانید از نظر اقتصادی در هزینه های خود به صورت چشمگیری صرفه جویی نمایید. از مزایای دیگری که می توان برای خرید اینترنتی کاشی های قرمز برشمرد ارسال به سراسر کشور است. شما می توانید در هنگام سفارش هر نقطه ای که مایل هستید را تعیین نمایید تا محصولات مورد نظر را در همان محل تحویل بگیرید. در جم سر، ارسال سفارشات با فاصله زمانی بسیار کوتاهی انجام می شود. قابل توجه پروژه داران و مغازه داران که می توانند انواع محصولات کاشی خاک قرمز، سفید و کاشی پرسلان را به صورت عمده خریداری نمایند.

قیمت

همانطور که اشاره شد قیمت سرامیک خاک قرمز که در بازار عرضه می شود با توجه به مرغوبیت موادی که در این سرامیکها استفاده می شود قابل تغییر است و هر چه مواد مرغوب تری استفاده شود قیمت کاشیها نیز بالاتر است.

این کاشیها در طرحها و رنگهای متفاوت به بازار عرضه می شود. تنوع آن برای زیبایی هر چه بیشتر خانه ها موثر است. بر روی دیوارها نیز قابل نصب هستند. این سلیقه ی شما است که چگونه با آنها خانه ی خود را طراحی کنید.

سرامیکها در برابر آب مقاوم هستند و برای سطوحی که نیاز دارند در برابر نم و رطوبت عایق بندی شوند به کار می روند. سرامیک خاک قرمز برای سطوح دیوار حمام و دستشویی در ساخت المانهای زیبا و تزئین محیط ساختمان بسیار کاربرد دارد. در گذشته نیز از این کاشیها در بناها فاخر ایرانی استفاده های زیادی می شد و بیشتر معماران قدیمی ایرانی از دو خاک قرمز و سفید برای ساختن این بناهای فاخر استفاده می کردند.

خرید از جم سر

با گسترش سایتهای اینترنتی در سراسر جهان، خرید سرامیک کف خاک قرمز بسیار آسان تر شده است و بسیاری از این فروشگاه های ایرانی محصول مورد نیاز مردم را از این طریق به آنها عرضه می کنند. از فاکتورهای بسیار مهمی که برای خرید سرامیک خاک قرمز باید به آن توجه کنید قیمت آن است. به غیر از قیمت محصول شما باید به کیفیت محصولی که می خرید توجه نشان دهید و بهترین محصول را با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار پایین خریداری کنید.

معدن خاک قرمز

سرامیک متریال پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی است. از شن، خاک رس و مواد معدنی مختلف استفاده شده است و در انواع مختلف گرد، بیضی، مربعی، چند ضلعی و غیره در کوره ها پخته می شود و مردم بسیاری در سراسر جهان از این سرامیکها در طراحی و پوشش خانه های خود استفاده می کنند.

شما در مورد سرامیک خاک قرمز اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کردید و حال می توانید با کارشناسان فروش ما ارتباط گرفته و محصول را بدون وجود هیچ واسطه ای خریداری کنید.

شما مشتریان گروه بازرگانی جم سر برای خرید سرامیک خاک قرمز می توانید با شماره 09916686717 تماس حاصل کرده، و سرامیک مورد نظر خود را در انواع و اقسام رنگها و طرحهای متفاوت خریداری کنید. سفارش شما توسط کارشناسان فروش ما به سراسر کشور ارسال خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مهدیه ممیزی

مهدیه ممیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *