سرامیک ضد باکتری چیست؟بررسی ویژگی و کاربرد آن

سرامیک ضد باکتری

سرامیک‌ها کاربرد بسیار گسترده ای در صنعت ساختمان سازی و طراحی داخلی دارند. از کف آشپزخانه و حمام در منازل مسکونی گرفته تا به عنوان کف پوشی برای رستوران ها یا محیط‌های کاری می‌توان از سرامیک استفاده کرد. حتی در بیمارستان‌ها یا آزمایشگاه‌ها نیز می توانید کفپوش هایی از جنس کاشی یا سرامیک را ببینید. سرامیک ها انواع بسیار متنوعی دارند. لقب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین نوع در میان انواع کف‌پوش به سرامیک ضد باکتری تعلق می‌گیرد. این نوع سرامیک مقاومت بالایی دارد.

سهولت در تمیز شدن نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که این کف‌پوش را از دیگر رقیبان خود متمایز می‌کند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های سرامیک‌های آنتی باکتری آشنا خواهیم شد.

سرامیک آنتی باکتریال چیست؟

سرامیک ضد باکتری یا آنتی باکتریال، در ظاهر و ساختار تفاوت چندانی با دیگر سرامیک‌ها و کاشی ها ندارد. آنچه این نوع کف پوش را از دیگر سرامیک‌ها متمایز می کند، مرحله آخر تولید این محصول است. در آخرین مرحله از تولید، ماده‌ای مقاوم در برابر باکتری روی سطح سرامیک قرار می‌گیرد.

این لایه یا لعاب اضافی، از رشد و تکثیر باکتری‌ها روی سطح سرامیک جلوگیری می‌کند. همین طور اجازه ورود آلودگی به لایه های زیرین کاشی را نمی‌دهد. این جلوگیری از رشد و تکثیر به مرور منجر به مرگ میکروب‌ها و باکتری‌ها خواهد شده و محیط را تمیز نگه می‌دارد.

ویژگی سرامیک ضد باکتری

ویژگی سرامیک آنتی باکتریال

در این بخش وقتی ویژگی‌ها و خواص سرامیک ضد باکتری مطرح شوند، به خوبی متوجه خواهید شد که چرا این نوع کف پوش اهمیت زیادی دارد. استفاده از سرامیک‌های آنتی باکتری در حال افزایش و توسعه است. دلیل این محبوبیت را می‌توان ویژگی‌های خاص این نوع از سرامیک دانست. خاص‌ترین و مشخص‌ترین موارد به صورت زیر هستند:

  • کف‌پوش‌های ضد باکتری طبیعت دوست هستند. این کف‌پوش‌ها با محیط زیست سازگاری دارند؛ به همین دلیل می‌توان با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کرد.
  • سطح این سرامیک‌ها بسیار مقاوم است؛ بنابراین به راحتی آسیب نمی‌بینند یا دچار خط و خش نمی‌شوند.
  • لایه روی سرامیک‌های مقاوم در برابر باکتری، به راحتی تمیز می‌شود؛ همین طور درمقابل مواد شونده و شیمیایی مقاومت بالایی دارد؛ بنابراین به سرعت فرسوده نمی‌شود.
  • سرامیک‌های آنتی باکتری در برابر تغییرات دمایی مقاومت خوبی نشان می‌دهند. این نوع از سرامیک بهتر از دیگر نمونه ها می‌توانند سرما و دمای پایین یا گرما و دمای بالا را تحمل کنند.
  • عمر سرامیک‌های آنتی باکتری طولانی‌تر از دیگر کاشی‌ها است.
  • سطح سرامیک آنتی باکتری لغزندگی کمی دارد؛ به همین دلیل از سر خوردن و زمین خوردن جلوگیری میشود.
  • این نوع از کاشی‌ها در برابر ضربه به راحتی شکسته نمی‌شوند. سرامیک‌های مقاوم در برابر باکتری، در صورت شکسته شدن خرد نشده و خطر کمتری دارند.
  • لعاب و لایه ضد باکتری که روی سرامیک‌ها قرار داده شده، مانع از لک شدن این مدل از سرامیک‌ها می‌شود؛ بنابراین ظاهر سرامیک ضد باکتری تا مدت ها براق و نو باقی خواهد ماند.

کاربرد سرامیک ضد باکتری

سرامیک‌ها به عنوان کف پوش‌هایی با کاربرد بسیار شناخته می‌شوند. در میان انواع سرامیک، سرامیک آنتی باکتریال کاربرد بیشتری دارد. آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، کف سالن‌های غذا خوری، رستوران‌ها و حتی اتاق‌های تمیز که با نام کلین روم نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند از این سرامیک‌ها استفاده کنند.

دلیل این کاربرد بسیار گسترده و متنوع به ویژگی‌های این مدل از سرامیک‌ها است.هر چه شهرت این محصول در بازار بیشتر می شود، خواهان بیشتری پیدا می‌کند؛‌ به همین دلیل استفاده از آن روز به روز در حال افزایش است. از سرامیک ضد باکتری می‌توان در محل‌های پر رفت و آمدی مانند فروشگاه‌ها، مراکز خرید، سوپر مارکت‌ها یا مراکز تولید و پخش مواد غذایی بهره برد. محل‌هایی که نیاز به بهداشت بالا دارند؛ مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، انبارهای دارو یا داروخانه‌ها از دیگر مشتریان این نوع از کف پوش هستند.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

خرید و قیمت سرامیک آنتی باکتریال

تشخیص سرامیک ضد باکتری از دیگر نمونه‌های سرامیک کار ساده‌ای نیست. ظاهر این نوع از سرامیک‌ها تفاوت چندانی با دیگر کف پوش‌های سرامیکی ندارد؛ به همین دلیل باید از یک فروشگاه معتبر و خوش نام اقدام به خرید کنید. گروه بازرگانی جم سر یکی از خوش سابقه‌ترین و به نام‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه کاشی و سرامیک است. محصولات این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

هزینه و قیمت سرامیک ضد باکتری به عوامل متعددی بستگی دارد. جنس سرامیک، طرح و رنگ آن، تعدادی که سفارش می‌دهید، اندازه سرامیک و موارد بسیار دیگری هستند که روی قیمت نهایی محصولات اثر می‌گذارند؛ ولی با اطمینان می‌توان گفت برای محصولات قرار گرفته روی سایت جم سر، با توجه به کیفیتی که دارند، قیمتی منصفانه و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است.

نتیجه گیری

از سرامیک‌ها می‌توان هم در منازل مسکونی و هم در محیط‌های کاری و اداری بهره برد. در میان انواع متنوعی که برای سرامیک وجود دارد، سرامیک ضد باکتری توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. ویژگی‌های انحصاری کف پوش‌های ضد باکتری سبب محبوبیت زیادی شده است؛ زیرا این کف پوش‌ها به راحتی تمیز شده و مقاومت بالایی در مقابل مواد شوینده از خود نشان می‌دهند.

قیمت این محصولات به نسبت کارایی و دوام آن‌ها مناسب و مطلوب است. اگر سؤالی در رابطه با نمونه‌های گوناگون سرامیک ضد باکتری دارید، می‌توانید به کمک راه‌های ارتباطی قرار گرفته در سایت جم سر با کارشناسان ارتباط بر قرار کنید. برای خرید کف پوش‌های مناسب با نیاز خود می‌توانید از راهنمایی های کارشناسان فروش ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

  • سرامیک ضد باکتری چیست؟

سرامیک ضد باکتری یا آنتی باکتریال، در ظاهر و ساختار تفاوت چندانی با دیگر سرامیک‌ها و کاشی ها ندارد. آنچه این نوع کف پوش را از دیگر سرامیک‌ها متمایز می کند، مرحله آخر تولید این محصول است. در آخرین مرحله از تولید، ماده‌ای مقاوم در برابر باکتری روی سطح سرامیک قرار می‌گیرد.

  • برای خرید سرامیک از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی جم سر یکی از خوش سابقه‌ترین و به نام‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه کاشی و سرامیک است.برای خرید سرامیک میتوانید با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *