جلوگیری از لیز خوردن با سرامیک ضد لغزش

جلوگیری از لیز خوردن سرامیک

لیز خوردن روی سرامیک ممکن است سبب شکستگی در نقاط مختلف بدن شود و به همین دلیل برای همه افراد بسیار خطرناک می باشد. موضوع سرامیک کف که لیز نباشد     مخصوصا برای خانم های باردار، افراد سالمند، ناتوان و کودکان بسیار پر اهمیت می باشد. شکستگی در افراد میانسال می تواند تبعات سنگینی برای آنها به دنبال داشته باشد. بنابراین باید به فکر راهکار ساده برای برطرف کردن این مشکل باشید. با توجه به آن که سطح سرامیک سُر می باشد افراد در هنگام حرکت به زمین خورده و آسیب جدی می بینند. در ادامه چند راه حل ساده برای جلوگیری از این مشکل را نام می بریم که یکی از آن‌ها استفاده از کفپوش ضد لغزش سرامیک است.

اهمیت خاصیت ضد لغزشی در سرامیک ضد لغزش

از آنجایی که سُر بودن کاشی های کف می تواند خطر آفرین باشد و تبعات سنگینی به دنبال داشته باشد بنابراین طراحی مناسب آنها اهمیت زیادی دارد. کاشی های کف باید کیفیت بالا و خواص مکانیکی خوبی داشته باشند. مهمترین فاکتور در کاشی های کف ضد لغزش بودن آنها است. از طرف دیگر میزان مقاومت کاشی ها در برابر لرزش در ایمنی و کاربرد آنها تاثیر بسیار زیادی دارد.

کاشی ها و سرامیک ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در محیط های مختلف استفاده می شوند. به هر حال مقاومت در برابر لغزش از مهم‌ ترین ویژگی های یک سرامیک خوب به شمار می رود. این کاشی‌ ها در قسمت هایی که امکان لغزش و سُرخوردگی وجود دارند استفاده‌ می شوند. در واقع نصب این کاشی ها در این مکان ها برای آرامش خاطر می باشد. کاشی های ضد لغزش با استفاده از متریال های گوناگون تولید می شوند.

تفاوت سرامیک ضد لغزش با سرامیک های معمولی

در تولید این کاشی ها از فاکتورها و استانداردهای مختلفی استفاده می کنند. هر چه کیفیت کاشی ها بیشتر باشد خطر لیز خوردن و لغزش را کاهش می دهند. به طور کلی سرامیک های ضد لغزش با کاشی های معمولی متفاوت هستند. این کفپوش ها برخلاف کفپوش های معمولی لغزنده و سُر نبوده و سبب سقوط و لیز خوردن نمی شوند. در این کاشی ها پوششی به کار رفته که خطر لغزش را کاهش داده و در معرض رطوبت، آب و هوا مقاومت قابل توجهی دارند.

کفپوش ها ی ضد لغزش باید از لحاظ عملکردی و کاربردی تمام استانداردها و ویژگی های مکانیکی را داشته باشند. به طور کلی کفپوش ها با توجه به هدف و کاربرد تولید و طراحی می شوند. در واقع اهمیت خاصیت ضد لغزش کاشی های کف آنجا مشخص می شود که بدانید خاصیت ضد لغزش از است پارامترهای مهم و اصلی در استاندارد تولید و فروش کاشی می باشد.

مشکلات رایج در حمام

مشکلات رایج سر خوردن در حمام

محیط حمام محیط کاملاً نمدار و خیس می باشد که رطوبت بسیار زیادی دارد. بنابراین با برخورد آب با کاشی های کف امکان ایجاد لغزندگی به وجود می آید. در حقیقت کاشی های ضد لغزش مناسب محیط های مرطوبی نظیر سرویس های بهداشتی، حمام و آشپزخانه هستند. در واقع این مکان ها به دلیل ارتباط نزدیک با رطوبت و آب سبب سُرخوردگی و سقوط می شوند. بنابراین مشتریان برای جلوگیری از خطر سقوط و لغزش به سراغ کاشی های ضد لغزش می روند.

سرامیک های ضد لغزش تنها برای این محیط ها کاربرد ندارند بلکه در سایر مکان ها نیز استفاده می شوند. این کاشی ها در سایر قسمت های خانه مفید هستند. به عنوان مثال محوطه اطراف استخر همواره در ارتباط با خطر لغزش قرار دارد. این مکان ها مستعد رطوبت بالا و ریزش قطرات آب هستند. دویدن در اطراف استخر می تواند سبب سُر خوردن و سقوط در استخر شود.

تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

علاوه بر استخر مکان های دیگری که در فضای بیرونی خانه هستند و در معرض باران قرار می گیرند نیز جزو مناطق مهم برای نصب این کاشی ها به شمار می روند. با شناسایی این مکان ها به اهمیت و ضرورت وجود کاشی های ضد لغزش پی می برید. در حقیقت  این خاصیت در استانداردهای بین المللی به عنوان مهم‌ ترین فاکتور و پارامتر در فروش سرامیک و کاشی به شمار می رود. نصب کاشی های ضد لغزش در حمام برای افراد ناتوان، سالمند و کودکان بسیار مهم تلقی می‌ شود. این افراد می توانند بدون نگرانی از سُر خوردن و خطر آسیب دیدگی با کمک سرامیک ضد لغزش از حمام استفاده کنند‌. در حمام علاوه بر رطوبت و خطرات آن، کف صابون و شامپو نیز می توانند خاصیت لغزش و سرخوردگی ایجاد کنند.

راه های جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک

راهکارهای مهم برای جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک

سُر خوردن و سقوط بر روی زمین حادثه خطرناک برای افرادی که دارای مشکلات و ضایعه نخاعی هستند می‌ باشد. بنابراین بهتر است این افراد در محیطی زندگی کنند که امکان سقوط و سرخوردگی در حداقل باشد. خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که با بهره مندی از آن ها می توانید امکان لرزش و سُر خوردن از روی سرامیک را کاهش دهید. برای جلوگیری از سُر خوردن از روی سرامیک اولین راهکار استفاده از کفپوش های پلاستیکی و ضد لغزش می باشد. برای اینکار باید به سراغ کفپوش رفته و آنها را بر روی سرامیک بچسبانید. این کار ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد اما می‌ تواند از احتمال سرخوردگی و آسیب دیدگی جلوگیری کند. راه حل بعدی برای جلوگیری از این مشکل بهره‌مندی از محلول های ضد لغزش می باشد.

با تهیه محلول ضد لغزش سرامیک کف محلول آنها را بر روی سرامیک بریزید تا یک لایه نازک ایجاد کند. این لایه می تواند از لیز بودن سرامیک جلوگیری کرده و مانع از سقوط افراد شود و خاصیت سرامیک ضد لغزش به آن بدهد. البته باید توجه داشته باشید که با شستشوی سرامیک های کف، این لایه به مرور زمان از بین می رود بنابراین راه حل موقت می باشد. راهکار مهم بعدی برای جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک خرید سرامیک های ضد لغزش می باشد. در واقع این راهکار مهمترین روش برای جلوگیری از این مشکل است چرا که برخلاف روش‌های قبل موقتی نیست. این کاشی ها استاندارد هستند و طول عمر بالایی دارند. از طرف دیگر به دلیل ضد لغزش بودن از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند.

کف پوش خوب برای حمام

سرامیک ضد لغزش مناسب افراد نخاعی و افراد ناتوان

کاشی ها در انواع مختلف وجود دارند و برای فضای باز و کف اتاق طراحی شده اند. این کفپوش ها با استفاده از جنس سنگ، چینی، سرامیک و غیره تولید می شوند. مهمترین نگرانی در مورد کاشی های فضای باز و کاشی های کف، ایمنی آنها می باشد.این کفپوش ها در هنگام خیس شدن بسیار لغزنده می‌ شوند و خطرات جدی به دنبال دارند. این موضوع در مورد مناطقی نظیر استخر، سرویس بهداشتی و حمام اهمیت بیشتری پیدا می کند. به طور کلی جمع شدن آب و برخورد رطوبت به این کاشی ها می تواند سبب ایجاد یک سطح بسیار لغزنده شود. متاسفانه افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند و نمی توانند به خوبی راه بروند و خود را کنترل کنند بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

اگر افرادی در خانه شما وجود دارند که دچار مشکل نخاعی هستند و از ویلچر استفاده می کنند باید در مکانی زندگی کنند که احتمال سقوط و لیز خوردگی وجود نداشته باشد. برای این کار می توانید به سراغ کاشی های ضد لغزش بروید. هر چند که کاشی های ضد لغزش باید از استحکام بالایی برخوردار باشند و بتوانند برای مدت زمان طولانی عمر کنند. کاش های چینی با وجود برخورداری از ویژگی هایی نظری جذب کمتر، دوام بالا و مقاومت در برابر خط و خش باز هم انتخاب مناسبی برای فضای باز نیستند. این کاشی ها در صورت خیس شدن کاملا لیز می شوند. بنابراین باید به سراغ کاشی هایی بروید که علاوه بر داشتن این ویژگی ها در برابر خیس شدگی مقاوم باشند. این کاشی ها می توانند در هر مکانی که احتمال سر خوردن وجود داشته باشد استفاده شوند. بنابراین دایره مصرف آن ها بسیار بالا است.

کف پوش حمام و سرویس بهداشتی

با دلایل بهره مندی از سرامیک ضد لغزش آشنا شوید

مهمترین دلیل استفاده از کاشی ضد لغزش جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک می باشد. می‌ توانید این محصولات را از جنبه های مختلف بررسی کنید. اهمیت استفاده از این سرامیک ها در مکان هایی که رطوبت و چربی وجود دارد نسبت به مکان های دیگر بیشتر است. چربی و رطوبت در آشپزخانه می توانند سبب افزایش لغزندگی کاشی شوند. بنابراین این کاشی ها در محیط هایی نظیر آشپزخانه از بروز مشکلات جدی جلوگیری می کنند.

این کاشی ها با روش های مختلف ضد لغزش می شوند. به علاوه ظاهر زیبایی داشته و در طراحی های مختلف موجود هستند. کاشی ضد لغزش ابعاد مختلفی داشته و دارای طرح های بسیار جذاب می باشد. این کف پوش ها از مدل های کاشی کف بوده که برای کف هال و پذیرایی نیز مناسب هستند. همچنین می توانید از آن ها در راه پله ها، راهروها، کف اتاق و سالن و مکان های پرتردد استفاده کنید.

کاشی ضد لغزش

جمع بندی

در این مطلب در مورد کاشی های ضد لغزش و کفپوش ضد لغزش سرامیک بحث کرده و راهکارهایی برای جلوگیری از لیز خوردن روی سرامیک ارائه دادیم. لیز خوردن روی سرامیک برای افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند و ناتوان می باشند بسیار خطرناک است. به علاوه کودکان و سالمندان نیز در معرض خطر قرار می گیرند. بنابراین استفاده از کاشی های ضد لغزش در مکان هایی که احتمال لیزخوردگی وجود دارد بسیار پر اهمیت تلقی می شود. به عنوان مثال مکان هایی نظیر حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حمام  در معرض رطوبت و آب و چربی قرار دارند. این مکان ها کاملاً سُر و لغزنده هستند. راهکارهای زیادی برای جلوگیری از لغزندگی وجود دارد اما بهترین راهکار استفاده از سرامیک های ضد لغزش می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *