تنوع و زیبایی در طراحی دکوراسیون با سرامیک طرح فرش

سرامیک-طرح-فرش

طراحی داخلی منازل هر ساله تغییرات گسترده ای در بخش های مختلف خود ایجاد می کند. استفاده از کفپوش های سرامیکی  که دارای تنوع گسترده ای در طرحهای خود هستند هنوز هم مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. یکی از زیباترین و خاص ترین طراحی هایی که مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده است سرامیک طرح فرش است. استفاده از این نمونه کفپوش به جای استفاده از فرش و موکت در مکان هایی متفاوت بسیار مورد توجه است.

چرا سرامیک طرح فرش مورد توجه  مخاطبان قرار گرفت؟

سرامیک هایی با طرح فرش به دلایل متفاوتی مورد توجه مخاطب بوده است. این دلایل در حقیقت مزیت این نوع از محصولات برای استفاده در بخش های داخلی ساختمان ها است.

  • ایجاد نما و ظاهر زیبا
  • طراحی زیبا و دلنشین و منحصر به فرد
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به دیگر نمونه های کفپوش
  • برخورداری از طرح و نقش های متنوع

پیشرفت تکنولوژی امکان چاپ انواع طرح ها را با رنگ های مختلف روی کاشی و سرامیک به وجود آورد. سرامیک طرح فرش در سالهای ابتدایی تولید با استفاده از جوهر و ایجاد شکل روی سرامیک تولید می شد و سپس با استفاده از دستگاه فلت یو وی جوهر خشک می شد و رنگ روی سرامیک تثبیت می شد. در حال حاضر دستگاههای پیشرفته ای برای انتقال تصاویر روی سرامیک و کاشی موجود است و از رنگ های مقاوم برای تولید این محصولات استفاده می شود. در نهایت با لعاب کاری درخشندگی و مقاومت این محصولات را بالا می برند.

کاشی سرامیک طرح فرش چیست؟

کاشی سرامیک طرح فرش چیست؟

در زمان های گذشته یکی از آسان ترین و بهترین روش های پوشاندن فضای کف ساختمان استفاده از فرش و موکت بود. با گذشت زمان و  افزایش هزینه های خرید و نگهداری فرش و موکت جای سرامیک و کاشی هایی با طرح های خاص را به دکوراسیون کف منازل اضافه کرد. خاص بودن طرح های فرش های ایرانی باعث شده است تا تولید کنندگان کاشی و سرامیک  به تولید کفپوش های خاص الهام گرفته از این طرح ها بپردازند.

اولین کاشی سرامیک هایی با طرح فرش در ایتالیا استفاده شد و به مرور زمان جایگاه ویژه ای در بین ایرانیان نیز پیدا کرد. سرامیک طرح فرش مانند دیگر سرامیک ها ترکیبی از اکسید آلومینیوم، خاک رس، کاربید سیلیکون و کائولینت و کاربید تنگستن است که در حالت خام با آب ترکیب می شود. این ترکیب را در قالب های ویژه ای قرار می دهند و با لایه  لعاب می پوشانند و به این وسیله نفوذ ناپذیری آن را در برابر  آب بالا می برند. سرامیک های با طرح فرش با کیفیتی بالا تولید می شوند و با گذشت زمان رنگ و نقش آنها تغییر نمی کند و ثابت می ماند.

 شما به راحتی می توانید یک سرامیک با طرح فرش انتخاب کنید. این سرامیک طرح فرش می تواند متناسب با اجزای محیط و فضای مورد استفاده انتخاب و نصب شوند.

نصب  این تابلو فرش های سرامیکی مانند کنار هم قرار ادن قطعات پازل است و باید هر بخش به صورت دقیق در مکان خود نصب شود. برای این کار باید از افراد ماهر و دارای تخصص کافی استفاده کنید.

کاربرد سرامیک طرح فرش

کاربرد سرامیک طرح فرش

کاربرد این سبک از سرامیک و کفپوش برای بخش های مختلف ساختمان است. در محیط های مختلفی از جمله سالن پذیرایی، کف حمام و آشپزخانه می توانیم از طرحهای متنوع این محصول به عنوان سرامیک کف استفاده کنیم. این نوع از کاشی به گونه ای طراحی شده است تا به صورت یکپارچه و یک دست باشند و درزی بین آنها وجود نداشته باشد. این نوع از مصالح خاص می توانند برای بخش های مختلف داخل ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

  • ورودی منازل
  • کف سالن های پذیرایی
  • لابی های هتل و ساختمان های مسکونی
  • کف آسانسورها

فرش سرامیکی مات

فرش های سرامیکی مات نمونه ای از طراحی سرامیک های طرح فرش هستند که دارای درخشش و جلوه  کمتری نسبت به نمونه های براق می باشند. این نوع از طراحی به فضای ایجاد شده توسط آنها اصالت می بخشد. استفاده از  این نوع سرامیک ها با درخشش پایین یک حس مینیمال و آرام در فضایی که در آن استفاده می شود ایجاد می کند. استفاده از سرامیک های مات برای افرادی مناسب است که به دنبال یک فضای سنگین و شیک هستند.

این نمونه از محصولات آلودگی را کمتر نشان می دهند و تمیز کردن آنها راحت تر است. در انتخاب سرامیک طرح فرش مات باید توجه داشته باشید که استفاده از رنگ تیره فضای داخلی خانه شما را گرفته و تاریک نشان می دهد. از این نوع طرح ها برای فضاهای ورودی خانه و یا مکان هایی که افراد رفت و آمد بیشتری در آنجا دارند استفاده می شود.

این نمونه از محصولات دارای مزایای متنوعی برای فضای مورد نظر مخاطب هستند.

  • چسبندگی بیشتری دارند.
  • نگهداری از آنها راحت تر است.

فرش سرامیکی براق

انعکاس نور از جمله مشخصات مهم فرش های سرامیکی براق است. از این نمونه سرامیک برای فضاهای کوچک استفاده می شود تا محیط آنها بزرگتر دیده شود. سرامیک های مورد استفاده در فرش های سرامیکی براق از انواع لوکس هستند. طراحی این نوع از سرامیک برای سالن پذیرایی و یا سالن ناهار خوری در کنار مبلمان و دیگر اکسسوری است. فضای بخش هایی که از این کاشی و سرامیک در آنها استفاده می شود درخشان تر و پر زرق و برق تر خواهد بود. امکان ایجاد طرح های شخصی و منحصر به فرد در طراحی  سرامیک های براق وجود دارد.

سرامیک طرح فرش روشن باعث می شود تا فضای شما جلوه نور و زیبایی بهتری داشته باشد. استفاده از این محصولات به شما کمک می کند تا نوردهی بهتر و جالب تری برای فضای منزل خود طراحی کنید. تنها عیب طرح های روشن این است که آلودگی و کثیفی را بیشتر نشان می دهند و نیاز به تمیزکاری بیشتری دارند. باید دقت داشته باشید که این محصولات کالاهایی دائمی هستند و تعویض و  تغییر آنها زمان بر است، پس از همان ابتدا در انتخاب طرح و رنگ مورد نظر خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید.

استفاده از سرامیک طرح فرش براق دارای مزایای گسترده ای است.

  • افزایش جلوه فضاهای کوچک
  • لوکس به نظر رسیدن فضای مورد نظر
  • روشن شدن بخش های تاریک

قیمت سرامیک طرح فرش

قیمت سرامیک طرح فرش

سرامیک ها به جایگزین های مناسبی برای فرش و موکت تبدیل شده اند. شستشوی راحت این محصولات نسبت به فرش و موکت از مزیت های عمده آنها محسوب می شود. سرامیک های طرح فرش بر اساس درخشندگی و براقی به دو دسته مات و براق تقسیم می شوند. قیمت سرامیک هایی با طرح فرش بر اساس موارد متعددی تعیین می شود.

  • مات یا براق بودن سرامیک
  • ظاهر سرامیک

معمولی یا لوکس بودن سرامیک در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است.

  • ظرافت و زیبایی طرح
  • کیفیت سرامیک
  • رنگ سرامیک

تفاوت قیمت نمونه های معمولی کاشی و سرامیک با انواع متنوع سرامیک طرح فرش علاوه بر کیفیت طراحی خاص و متنوع آنها می باشد.

علاوه بر کیفیت و طراحی مکان استفاده از سرامیک نیز در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است، دلیل این تفاوت قیمت کیفیت  و مواد اولیه ای است که برای تولید کاشی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سرامیک های مناسب آشپزخانه
  • کاشی و سرامیک مخصوص کف
  • سرامیک حمام
  • کاشی و سرامیک مخصوص دیوار ها

خرید سرامیک طرح فرش

خرید سرامیک طرح فرش

خرید این نوع از محصولات بر اساس سلیقه و نظر مخاطب انجام می شود. اما لازم است قبل از تصمیم به اقدام خرید، دکوراسیون داخلی منزل خود را مورد توجه قرار دهید و متناسب با رنگ و فضای مورد نظر اقدام به  انتخاب طرح نمایید. در خرید این نمونه از کفپوش ها چند نکته کلیدی وجود دارد که با توجه به آنها دغدغه ذهنی شما برطرف خواهد شد.

  • در نظر گرفتن فضایی که قرار است سرامیک در آنجا کار شود.
  • طرح مورد نظر

طرح مورد نظر شما از آن نظر دارای اهمیت است که کاملا فضای منزل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. طرح های شلوغ می تواند فضای شما را محدود و کوچک نماید

  • کیفیت سرامیک

بر اساس برند

  • مات یا براق بودن سرامیک
  • برند تولید کننده

برندهای متفاوت از مواد متنوعی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند که در نهایت در در قیمت نهایی این محصولات اثر گذار خواهد بود.

کاشی سرامیک طرح فرش

نتیجه گیری

بخش مهمی از طراحی فضای منازل به کف و دیوارهای آن مربوط می شود. در سالهای اخیر علاوه بر موکت و فرش طرحهای متفاوتی در کاشی و سرامیک شاهد هستیم. این تنوع طرح باعث شده است تا در بخش های مختلفی از طراحی داخل منازل شاهد استفاده از این طرح های متنوع باشیم. سرامیک هایی با طرح فرش در ابتدا در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت و سپس در ایران  طرح های ایرانی وارد عرصه هنر تولید این محصولات شد و فضای بخش های مختلف جامعه را از نظر طراحی دگرگون کرد.

انتخاب یک سرامیک مناسب برای فضای مورد نظر مخاطب باید با توجه به محدودیت ها و شرایط و حتی میزان کارایی آن بخش انجام شود.

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جَم سِر

سوالات متداول

  • بهترین رنگ سرامیک طرح فرش چیست؟
انتخاب بهترین رنگ فرش به عوامل مختلفی مثل محیطی که قصد دارید در آن فرش استفاده کنید، رنگ دکوراسیون، رنگ مبلمان، رنگ دیوارها و سایر موارد دارد. به همین دلیل پیشنهاد میشود با در نظر گرفتن این موارد بهترین رنگ فرش را برای پذیرایی خود انتخاب نمایید.
  •  کاربرد سرامیک طرح فرش ایرانی چیست؟

می توانید در راهروی خود، سالن پذیرایی، حال، اتاق ها و حتی آشپز خانه این طرح از کاشی را به کار ببرید. همچنین از آنجایی که تنوع این طرح بسیار زیاد است، می توانید طرحی متناسب با دیگر اجزای محیط خود انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *