راهنمای جامع خرید سرامیک کف اتاق خواب

سرامیک-کف-اتاق-خواب

امروزه، سرامیک کف اتاق خواب با طرح ها و رنگ های مختلفی به فروش می رسد. از این نوع کفپوش های سرامیکی می توان در محل زندگی، محل کار، سرامیک سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و اتاق های خواب استفاده کرد. اتاق خواب هر خانه باید محیطی آرام و دنج داشته باشد. انتخاب سرامیک کف مناسب می تواند فضای اتاق خواب را زیبا، مدرن و آرامش بخش جلوه دهد. با این وجود، اگر در انتخاب سرامیک مناسب اتاق خواب خود تردید دارید، حتماً از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

ویژگی های سرامیک مناسب اتاق خواب

سرامیک کف اتاق خواب دارای انواع مختلفی می باشذ، ازجمله سرامیک های چینی، سرامیک های مرمریت، سرامیک های لوکس، سرامیک های دکوراتیو، پلیمری و کلاسیک. در سال های اخیر، سرامیک کف اتاق خواب به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، جایگزین سنگ های تزئینی مختلف شده است. از مهم ترین ویژگی های سرامیک کف اتاق خواب مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم بودن در برابر رطوبت
  • مقاوم بودن در برابر ضربه و لک
  • راحتی تمیز کردن کفپوش
  • دوام و ماندگاری بالا
  • قدرت تحمل بالا برای راه رفتن روی آن

هیچ سرامیکی تمامی این ویژگی ها را با هم ندارد. به عنوان مثال، از آنجایی که آب و رطوبت بسیار زیادی در اتاق خواب وجود ندارد، پس دیگر نیازی به مقاومت بسیار بالا نیست. با این وجود، اگر اتاق خواب دارای سرویس بهداشتی است، سرامیک های کف در معرض رطوبت قرار می گیرند. در نتیجه، باید در برابر رطوبت مقاومت قابل قبولی داشته باشند.

علاوه بر موارد مذکور، سرامیک کف اتاق خواب باید به سادگی قابل تعمیر و نگهداری باشد. از آنجایی که اتاق خواب از مکان های پر رفت و آمد خانه محسوب می شود، پس سرامیک کف باید از قدرت تحمل بالایی برخوردار باشد. نگهداری از سرامیک هایی که به راحتی تمیز می شوند، بسیار راحت تر است. سرامیک های کف بادوام از نظر ضربه، رطوبت و گرد و غبار می توانند برای سال ها کار کنند؛ بدون این که مشکلی برایشان ایجاد شود.

چه رنگ هایی برای سرامیک کف اتاق خواب مناسب می باشند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که هنگام انتخاب سرامیک کف اتاق خواب پیش می آید، رنگ آن است. سرامیک های کف اتاق خواب در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند. انتخاب رنگ مناسب به سلیقه شما بستگی دارد. با این وجود، رنگ کف اتاق خواب باید هماهنگی خوبی با قسمت های دیگر طراحی دکوراسیون داشته باشد.

متراژ و ابعاد اتاق خواب تاثیر مستقیمی بر انتخاب رنگ سرامیک های کف اتاق خواب دارد. به طور کلی، اگر اتاق خواب نسبتاً کوچکی دارید ولی طرفدار فضاهای دلباز و وسیع هستید، رنگ های روشن بهترین گزینه هستند. رنگ های روشنی ازقبیل سفید و کرم، نور را بهتر منعکس می کنند و باعث می شوند تا اتاق بزرگ تر دیده شود. این یک مزیت بسیار مهم برای فضاهای کوچک و دلگیر به شمار می رود. با این وجود، سرامیک کف اتاق خواب با رنگ روشن سریع تر کثیف می شود و نیاز به تمیزکاری بیشتری دارد.

انواع-سرامیک-کف-اتاق

حتی اگر از افراد حساس به تمیزی سرامیک کف هستید، باید بدانید که کثیفی روی برخی از رنگ های روشن چندان مشخص نمی شود. اگر سرامیک های رنگ روشن یکدست را دوست ندارید، به سراغ ترکیبی از رنگ های روشن و تیره بروید. ترکیب برخی از رنگ ها با یکدیگر باعث زیباتر شدن فضا می شود. به عنوان مثال، ترکیب رنگ قهوه ای تیره با کرم یا مشکی با سفید یا طوسی، فضای اتاق را بسیار شیک و مدرن می کند.

اگر اتاق خواب بزرگی در اختیار دارید، دست شما برای انتخاب رنگ سرامیک کف اتاق خواب بازتر خواهد بود. شما می توانید انتخاب خود را بر اساس سایر المان های طراحی، رنگ دیوارها، کمدها و غیره انجام دهید. انتخاب سرامیک هایی با رنگ های تیره برای اتاق های بزرگ تر ایده خوبی است.

سرامیک کف چه تفاوتی با سرامیک دیوار دارد؟

سرامیک از قدیم یک پوشش مناسب برای کف و دیوار بوده است. در سال های اخیر، تنوع بالای طرح و رنگ سرامیک ها مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. اما سوالی که مطرح می شود، این است که آیا سرامیک مورد استفاده برای کف با سرامیک دیوار تفاوت دارد؟ به منظور پاسخ دادن به این سوال باید تفاوت های اصلی سرامیک کف اتاق خواب با سرامیک دیوار را متوجه شوید.

تفاوت سرامیک کف با دیوار از نظر ظاهری

ظاهر سرامیک های کف و دیوار چندان با هم متفاوت نیستند اما معمولاً سرامیک های بکار رفته برای دیوار کوچک تر انتخاب می شوند. از آنجایی که سرامیک دیوار باید به صورت عمودی نصب شود، کوچک تر و سبک تر انتخاب می شود. این در حالی است که سرامیک های بزرگ تر برای کف ترجیح داده می شوند. از سوی دیگر، سرامیک های دیوار نازک تر هستند و تنوع طرح و رنگ بیشتری هم دارند.

تفاوت سرامیک کف با دیوار از نظر مقاومت در برابر حرارت

سرامیک های کف معمولاً ضخیم تر و مقاوم در برابر گرما هستند در حالی که سرامیک های دیوار به دلیل نازکی از مقاومت زیادی برخوردار نیستند. با این وجود، تفاوت قابل توجهی از نظر مقاومت در برابر حرارت بین این دو نوع سرامیک وجود ندارد.

تفاوت سرامیک کف با دیوار از نظر دوام و نگهداری

نگهداری از هر دو سرامیک به یک شکل است. برای تمیز کردن آن ها می توان از آب و صابون استفاده کرد. از آنجایی که سرامیک های کف ضخیم تر هستند، دوام بیشتری هم دارند.

تفاوت سرامیک کف با سرامیک دیوار از نظر نصب

برش دادن سرامیک های دیوار به دلیل نازکی آسان تر است. سرامیک های ضخیم تر و بزرگ تر را می توان برای دیوار نیز استفاده کرد. اما توصیه می شود همیشه سرامیک های مخصوص برای کف بکار رود.

تفاوت سرامیک کف با سرامیک دیوار از نظر هزینه

هزینه سرامیک بر اساس مترمربع تعیین می شود. به طور کلی، هزینه سرامیک های بکار رفته برای کف و دیوار با هم تفاوتی ندارند. اگرچه، طرح و رنگ های ساده تر را می توانید با قیمت مناسب تر تهیه کنید.

تفاوت سرامیک کف با سرامیک دیوار از نظر طول عمر

سرامیک های کف به دلیل ضخیم تر و قوی تر بودن باید از طول عمر بالاتری در مقایسه با سرامیک های دیوار برخوردار باشند. با این وجود، نگهداری از سرامیک نقش بسیار مهمی در طول عمر آن ایفا می کند.

قیمت-سرامیک-های-کف-اتاق-خواب

قیمت سرامیک کف اتاق خواب

سرامیک های کف اتاق خواب در قیمت های متنوعی به فروش می رسند. قیمت سرامیک کف اتاق خواب به عوامل بسیار زیادی ازجمله هزینه مواد اولیه بستگی دارد. با توجه به نوسانات بازار، قیمت این سرامیک ها نیز هر روز در حال تغییر است. برخی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت سرامیک کف مناسب اتاق خواب عبارتند از:

  • جنس پرسلان
  • ابعاد
  • برند تولیدکننده (کشور سازنده)
  • کیفیت (درجه 1 تا درجه 5)

پیش از خرید، حتماً در مورد فهرست قیمت سرامیک های برندهای مختلف تحقیق کنید. تفاوت قیمت بین سرامیک های ایرانی و خارجی چندان زیاد نیست. تنوع این سرامیک ها در بازار بسیار زیاد شده است به طوری که می توانید طرح های فانتزی را با قیمت مناسب تهیه کنید. کشور ایران یکی از صادرکننده های کاشی و سرامیک های کف به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

جدیدترین مدل سرامیک کف اتاق خواب

با توجه به افزایش استقبال در سال های اخیر، تنوع سرامیک های کف از نظر رنگ، طرح و ابعاد بسیار زیاد شده است. به همین دلیل، انتخاب در میان تنوع بالای سرامیک های کف چندان ساده نیست. سرامیک های کف باید هماهنگی خوبی با سبک طراحی اتاق خواب داشته باشند. برخی از افراد ترجیح می دهند از سرامیک های کف ساده و روشن استفاده کنند. این در حالی است که برخی دیگر با انتخاب طرح های پیچیده سعی می کنند کف اتاق خواب را با سبک طراحی شلوغ خود هماهنگ کنند.

امروزه، طرح های مدرن بیش تر از قبل مورد توجه قرار گرفته اند. برخی از جدیدترین مدل سرامیک کف اتاق خواب عبارتند از:

  • سرامیک های طرح سنگ
  • طرح چوب یا پارکت
  • سرامیک هایی با رح های هندسی (لوزی، شش ضلعی یا مستطیل)
  • سرامیک های طرح شطرنجی
  • سرامیک های سه بعدی
  • سرامیک های سنتی
  • سرامیک اسلب
  • سرامیک های طرح بتن
  • سرامیک طرح فرش

اگر به دنبال سبک طراحی مدرن هستید، سرامیک های اسلب، ابعاد هندسی، طرح سنگ، طرح شطرنجی و طرح چوب یا پارکت مناسب هستند. سرامیک های سه بعدی نیز در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند و مخصوص اتاق خواب هستند. سرامیک های سنتی و طرح فرش برای اتاق خواب هایی مناسب هستند که حال و هوای سنتی و کلاسیک دارند.

سخن پایانی

سرامیک کف اتاق خواب از مهم ترین المان ها طراحی در هر فضایی به شمار می رود. این سرامیک ها در طرح ها، ابعاد و رنگ های مختلفی به فروش می رسند. سرامیک هایی که در ایران تولید می شوند، به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شوند و از بازار خوبی برخوردار هستند. به طور کلی، تفاوت قابل توجهی بین سرامیک های بکار رفته برای دیوار و کف اتاق خواب وجود ندارد. اگر قصد خرید جدیدترین مدل سرامیک های کف را دارید حتماً پیش از خرید استعلام قیمت بگیرید. آیا تاکنون تجربه استفاده از سرامیک کف در اتاق خواب خود را داشته اید؟

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جَم سِر

منابع : thespruce

سوالات متداول

  • کدام رنگ برای سرامیک کف اتاق مناسب است؟

سرامیک مناسب کف اتاق خواب با رنگ روشن انعکاس نور را بیشتر کرده و فضا را بزرگتر نشان می دهد. در صورتی که علاقه ای به رنگ های روشن یک دست ندارید هم می توانید از ترکیب رنگ های تیره و روشن استفاده کنید.

  • دوام سرامیک به عنوان کفپوش اتاق خواب چگونه است؟

سرامیک ها دوام زیادی دارند و در مقابل  نفوذ رطوبت، ضربات سنگین و گرد و غبار مقاوت بالایی دارند. در شرایط عادی برای اتاق خواب میتواندد تا چند دهه دوام داشته باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *