فاکتورهایی برای انتخاب بهترین سرامیک کف حیاط

زمانی که شما در حال تصمیم گیری برای انتخاب سرامیک کف حیاط خانه خود هستید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. فضای بیرونی خانه به دلیل بارش برف، باران، تابش خورشید و تغییر دما در معرض تغییرات زیادی قرار دارد. بنابراین باید پوششی برای کف حیاط انتخاب بشود که در برابر این تغییرات مقاوم باشد. حیاط‌ های خانه محلی هستند که بیشترین رفت و آمد در طول روز را دارند. پس باید سر در حیاط با سرامیک مخصوصی برای آن استفاده شود که که قادر باشد در طول سال‌های زیاد دوام بیاورد و آسیبی به آن وارد نشود. سرامیک برای حیاط گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

 سرامیک یکی از مصالحی است که برای پوشش کف از آن استفاده می شود. این پوشش ها برای داخل خانه و آشپزخانه بسیار مناسب هستند و جلوه زیبایی به خانه می دهند. اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، کاشی و سرامیک یکی از ضرورت هایی هستند که باید برای زیبا سازی خانه خود استفاده کنید. اما ممکن است که ندانید از چه سرامیکی استفاده کنید. یا آیا سرامیک‌ها مناسب حیاط هستند یا خیر. در این جا به طور کامل درباره این مسئله صحبت خواهد شد.

انتخاب بهترین کفپوش برای حیاط

فاکتور هایی برای انتخاب بهترین سرامیک کف حیاط

پوشش‌های مختلفی برای تهیه و نصب در حیاط منزل وجود دارد. شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید کفپوش از جنس سرامیک یا محصولات دیگر را انتخاب کنید. اما در مرحله اول رعایت چند فاکتور ضروری است تا با توجه به محل زندگی خود  و شرایط آب و هوایی در انتخاب آن‌ها تصمیم درست را بگیرید.

در وهله اول به دنبال ایمنی باشید

ایمنی یکی از جنبه‌های اصلی بوده که باید در هنگام انتخاب یک محصول برای کفپوش فضای باز در نظر گرفت. ویژگی لازم برای ایمنی کفپوش مقاومت در برابر سقوط احتمالی ناشی از لیز خوردن است. برای این منظور از نوعی سرامیک برای حیاط استفاده کنید که ضد لغزش هستند. ایمنی بیشتری را هنگام مرطوب و خیس شدن ارائه می‌دهند.

تمیز کردن و نظافت کف پوش

سهولت در نظافت یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه برندهای سرامیکی راه‌‌حل‌ های بهینه‌ای را بدون به خطر انداختن شما برای تمیز کردن ارائه می‌کنند.

شرایط آب و هوایی و وسایل

در یک پارکینگ باید در نظر داشت که سرامیک‌ها باید وزن خودرو را تحمل کنند. بنابراین باید به ویژگی‌های محصول سرامیکی انتخابی و نصب صحیح آن توجه کرد. در مناطق مختلف جغرافیایی که زمستان‌های بسیار سرد یا تابستان گرم دارند. مقاومت در برابر سرما و گرما نیز باید در نظر گرفته شود.

تولید کنندگان در جمسر معمولا بخشی از ویژگی های محصول را در سایت قرار می دهند.میتوانید با مراجعه به صفحه فروشگاه سایت ویژگی‌های محصول مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

آیا سرامیک مقاومت کافی برای کف حیاط را دارد؟

آیا سرامیک مقاومت کافی برای کف حیاط را دارد؟

هنگامی که انتخاب کفپوش برای حیاط خانه که در معرض رطوبت هستند در نظر گرفته می‌شوند، ایمنی نگرانی اصلی است. به دنبال آن زیبایی و تمیز کردن آن مورد بحث قرار می‌گیرد. کاشی های سرامیکی مخصوص یکی از بهترین مصالح برای این منظور هستند. سرامیک‌ها معمولا محبوب ترین انتخاب هستند. زیرا در رنگ‌ها، سبک‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارند. آن‌ها را می توان هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. اما اگر تصمیم به استفاده از سرامیک برای حیاط خانه دارید، باید دارای رتبه بالایی از نظر مقاومت باشند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سرامیک‌ها در فضای باز و حیاط دارای لعاب نباشند. به این دلیل که از داشتن سطح لغزنده و خطرناک جلوگیری کنید. استفاده از سرامیک در مناطق گرمسیر رواج بیشتری دارد. زیرا در مناطق سردسیر امکان تغییرات دمایی زیادی وجود دارد و احتمال آسیب دیدن کاشی‌های سرامیکی را بالا می‌برد. مواد سرامیکی مخصوص انتخاب عالی برای کفپوش حیاط است.

 زیرا بسیاری از آن ها دارای روکش بدون لغزش هستند. بنابراین می‌توانند زیبایی ارائه شده در داخل را در بیرون فضای خانه نیز حفظ کنند. معمولا سرامیک‌ها به دلیل این که لعاب دار هستند و براق می‌باشند، انعکاس نور در آن‌ها چشم را اذیت می کند. همچنین چون سطح لغزنده‌ای دارند بنابراین سرامیک برای کف حیاط و پارکینگ زیاد مناسب نیستند. به همین دلیل شما باید به دنبال سرامیک کف حیاط یا پارکینگی باشید که با ویژگی و شرایط حیاط و پارکینگ سازگار باشد تا بتوانید آن‌ها را نصب کنید.

برای کف پارکینگ موزاییک مناسب تر است یا سرامیک؟

برای کف پارکینگ موزاییک مناسب تر است یا سرامیک کف پارکینگ؟

سرامیک برای حیاط از مواد ضعیف‌تری نسبت به موزاییک در ساخت آن استفاده شده است. برخی از سرامیک‌ها مقاومت کافی در برابر لاستیک‌های ماشین‌ها را نداشته و پس از مدتی در برابر فشار چرخ‌های ماشین ترک برداشته و می‌شکنند. موزاییک‌ها به دلیل مقاومت در مواد مصرفی آن‌ها دارای مقاومت بیشتری بوده که میتوان از آن‌ها در پارکینگ استفاده کرد. بعضی از سرامیک‌ها لیز هستند و باعث می‌شوند که ماشین به سمت‌های مختلف انحراف پیدا کند.

هم سرامیک و هم موزاییک از پر مصرف‌ترین مصالحی هستند که در خانه‌ها و پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. موزاییک ها به علت قیمت مناسب و مخلوط بودن مواد آن ها از ماسه و سیمان مقاومت بسیاری در برابر لاستیک‌های ماشین‌ها دارند و می‌توان از موزاییک در پارکینگ استفاده کرد.موزاییک‌ها به دو دسته شیار دار و صاف تقسیم می‌شوند که از هر دو آن‌ها می‌توانید برای حیاط و پارکینگ استفاده کنید.

آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد؟

کاشی‌های سرامیکی که برای کاشی کاری کف پارکینگ استفاده می شوند، باید در برابر یخ زدگی، شکستگی و خمش مقاومت بالایی داشته باشند.کف پارکنیگ باید وزن بالایی را تحمل کند و سرامیک باید بتواند در برابر وزن و شکستگی مقاومت کند. در گذشته از سنگ ها برای کف پارکینگ استفاده می‌کردند. اما این روز ها با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان سازی، تولید کنندگان نسخه جدیدی از سرامیک مخصوص کف پارکینگ بادوام را تولید می‌کنند که آن‌ها را برای کاشی کاری پارکینگ و سرامیک برای حیاط مناسب می کند.

تفاوت هایی که سنگ ها با سرامیک و موزاییک دارند

پیش‌تر درباره ی ویژگی سرامیک‌ها و موزاییک‌ها خواندید. حال درباره‌ی کفپوش‌های سنگی نیز مطالبی ارائه خواهد شد. سنگ ها به دلیل ساختاری که دارند دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. این پوشش‌ها مدت زمان طولانی بدون آسیب باقی می‌مانند. به همین دلیل ماندگاری بالایی دارند.

از بین موزاییک، سرامیک و سنگ، کفپوش های سنگی کمترین آسیب را در صورت ضربه می‌بینند. از سنگ‌های مختلفی برای پوشش پارکینگ و حیاط استفاده می‌شود که گرانیت و کریستال از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. هر چند سنگ‌ها در حیاط خانه‌ها استفاده زیادی دارند. اما به دلیل داشتن ظاهر کمی خشن و تیره، سرامیک برای حیاط به دلیل زیبایی بیشتر انتخاب محبوب تری هستند.

سرامیک ها از زیبایی بیشتر نسبت به موزاییک برخوردار هستند. آن‌ها تنوع زیادی دارند و از لحاظ طرح و رنگ در مقابل موزاییک برتری دارند. مزایای سرامیک مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت بالا است. اما به میزان موزاییک در برابر ضربه مقاوم نیست و امکان دارد برای پارکینگ مناسب نباشد. در  هر صورت انتخاب هر یک از این دو به عهده شماست. اگر زیبایی برای شما مهم است سرامیک، و اگر مقاومت در برابر ضربه اهمیت دارد موزاییک را انتخاب کنید.

نکاتی برای انتخاب سرامیک برای کف حیاط

نکته هایی که برای انتخاب سرامیک باید در نظر بگیرید

اگر پس از بررسی‌های زیاد می‌خواهید از سرامیک برای حیاط خانه خود انتخاب کنید در نظر گرفتن این نکات ضروری است:

  • برای مناطق سردسیر سرامیک انتخاب زیاد مناسبی برای حیاط نیست.کاشی‌های سرامیکی با توجه به مقاومت کم در برابر نفوذ آب در طول زمان و بارش برف و باران زیاد آب زیادی را جذب می‌کنند. در نتیجه می‌توانند در اثر سرمای زیاد ترک بردارند و شکسته شوند.
  • اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنید، چون خورشید به طور مستقیم می‌تابد، باید از جنس‌هایی با مقاومت بالا استفاده کنید تا خطرات آسیب دیدن را کاهش دهید.
  • در مناطق مرطوب و سرد چون احتمال یخ زدن سطح حیاط بالا می‌رود، بهتر است جنسی را خریداری کنید که سطح لغزندگی کمتری داشته باشد تا آسیبی به شما وارد نشود.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

آیا سرامیک برای کف حیاط مناسب است؟

سنگ، موزاییک و سرامیک گزینه‌هایی هستند که می توانید آن‌ها را برای سرامیک کف حیاط انتخاب کنید. پارکینگ‌ها به دلیل رفت وآمد زیاد خودرو ها و بعضا استفاده از آن ها به عنوان انبار، باید مقاومت بالایی داشته باشند. موزاییک و سرامیک دو گزینه ای هستند که  از آن ها در کفپوش پارکینگ‌ها استفاده می شود.

نصب سرامیک برای حیاط یا پارکینگ با لایه‌ای از تخته سیمانی آغاز می‌شود. سپس کاشی‌ها را با استفاده از چسب نازک سیمانی به تخته پشتی چسبانده می‌شوند. نصب آن‌ها با پر کردن درز های بین کاشی‌ها با دوغاب به پایان می‌رسد. اگر قصد زیبا سازی حیاط خانه خود را دارید و می خواهید با صرف هزینه‌ای معقول مصالحی با کیفیت را تهیه کنید، می‌توانید از سرامیک های مخصوص حیاط استفاده کنید. در نهایت جواب به این سوال که برای کف حیاط سرامیک بهتر است یا موزاییک به این برمی‌گردد که ویژگی‌های هر یک از این موارد را در این مقاله مطالعه کرده باشید و تصمیم خود را گرفته باشید.

سوالات متداول

  • برای اطلاع از قیمت ها و خرید سرامیک برای حیاط از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین انواع کاشی و سرامیک است که محصولات خود را با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرامیک با کارشناسان ما با شماره  33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

  • سرامیک برای حیاط و پارکینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

در وهله اول به دنبال ایمنی باشید،سهولت در نظافت یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و دیگر ویژگی‌ای که باید در نظر گرفته شود مقاومت آن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف میباشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *