5 نکته طلایی در طراحی سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی

سرویس‌ بهداشتی جزو جدایی‌ناپذیر منازل ماست و دکوراسیون آن نقش زیادی در لوکس بودن منزل دارد. طراحی سرویس بهداشتی مدرن و امروزی و درعین‌حال شیک نیاز به توجه زیادی دارد. فرقی نمی‌کند که سرویس‌بهداشتی ما کوچک یا بزرگ باشد. در این مقاله سعی می‌کنم به برخی از ترفندهای جالب در طراحی سرویس‌ بهداشتی اشاره کنم.

پسسسس…..

بزن بریم……

تغییرات اساسی در طراحی سرویس بهداشتی

اگر فضای حمام خود را دوست ندارید و برای شما ایده‌آل نیست، وقت آن است که تغییرات اساسی در طراحی سرویس بهداشتی به وجود بیاورید. با استفاده از این تغییرات در حمام خود احساس راحتی بیشتری می کنید.

کاشی‌ها نقش مهمی در کلیت طراحی سرویس بهداشتی دارند. زیرا نه تنها حمام را ضد آب می‌کنند بلکه ظاهر کلی آن را نیز مشخص می کنند. با وجود گزینه‌های بسیار زیاد کاشی در بازار از نظر مواد، شکل، اندازه و رنگ و الگوها، انتخاب بهترین گزینه برای سرویس بهداشتی می تواند دشوار باشد. هر نوع  کاشی سرویس بهداشتی برای محل خاصی از حمام مناسب هستند.

آنچه تعیین میکند چه نوع سرامیکی برای چه جایی مناسب است، میزان جذب رطوبت سرامیک می باشد. کاشی‌هایی که برای حمام مناسب هستند، شامل کاشی و سرامیک ، کاشی شیشه ای، کاش چینی، کاشی آجری و کاشی سنگ‌های طبیعی مانند مرمر هستند. ضد آب ترین محصولات، برای استفاده در سرویس بهداشتی مناسب می‌باشند.

یکی از هیجان انگیز ترین بخش ها در انتخاب کاشی، انتخاب رنگی خواهد بود که متناسب با سبک و شخصیت شماست. رنگ نقش مهمی در ارائه یک محیط خوب دارد. رنگ‌های تیره نه تنها به گرمای فضا می افزایند بلکه کثیفی را هم پنهان می‌کنند.

کاشی‌های براق دارای ویژگی بازتابی هستند و هنگامی که با طرح های رنگی تیره تر کنار هم قرار می گیرند، روشن تر به نظر می رسند. رنگ‌های خنثی یعنی سفید، سیاه و خاکستری در ساده بودن طراحی سرویس بهداشتی نقش بسزایی دارند. این رنگ ها به وسایل حمام اجازه می دهند که بیشتر خود را نشان بدهند.

رنگ های خنثی روشن تر در حمام‌های کوچک برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا عالی هستند. هنگام جستجوی کاشی‌ها برای حمام، ممکن است همه آن‌ها شبیه هم به نظر برسند. اما نکته مهم این است که یک تفاوت جزئی می‌تواند بر ظاهر کلی تاثیر بگذارد.

استفاده بهینه در فضا

استفاده بهینه از فضا در طراحی سرویس بهداشتی

در ساختن خانه‌ها و آپارتمان‌های امروزی، فضاهای کم و کوچکی به سرویس‌های بهداشتی اختصاص داده می‌شود. بنابراین هنگام چیدمان و دکوراسیون آن باید به نحوی وسایل را چید که از فضا حداکثر استفاده بشود. با ایده‌های هوشمند چیدمان، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید حمام و طراحی سرویس بهداشتی خود را به آن چیزی که دوست دارید تبدیل کنید.

وقتی از چند ترفند هوشمندانه استفاده کنید، لازم نیست فضای کوچک به هم ریخته یا تنگ داشته باشید. چند نکته صرفه جویی در فضا که با لوازم جانبی زرق و برق دار ترکیب شده‌اند، ساده‌ترین سرویس‌های بهداشتی را به فضایی شیک و مدرن تبدیل می‌کند.

آینه‌ها یکی از بهترین ابزارهای موجود برای جلوه دادن به یک حمام هستند. یک آینه بزرگ در جلوی روشویی، تمام نور را منعکس می‌کند و اگر حمام کوچک باشد نور آن را نیز افزایش می‌دهد. اگر فضای کوچکتری در اختیار دارید، آینه‌های کوچکتری را نیز در نظر بگیرید که در اطراف فضا کار می‌شوند. یا می‌توانید یک کابینت آینه کاری را استفاده کنید که معمولا با روشویی‌ها ست هستند.

حمام شیشه ای

یک حمام شیشه ای فضایی دلباز، مدرن و شیک در طراحی سرویس بهداشتی را ایجاد می کند. از شیشه‌هایی که طرح دار هستند دوری کنید. ممکن است فضای سرویس بهداشتی را بیش از حد شلوغ جلوه دهند. اگر بدنبال گرفتن دید شیشه ها هستید به جای شیشه های طرح دار از شیشه‌های مات استفاده کنید تا افراد هنگام دوش گرفتن راحت‌تر باشند.

طراحی شیشه‌ای در حمام به جذب نور و انعکاس آن در اطراف کمک می‌کند. بنابراین اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، روی یکی از دیوار های خالی قفسه هایی را نصب کنید. فضایی که ایجاد می‌کنید، می‌تواند همه لوازم ضروری شما را در خود جای دهند.

شیرآلات سرویس بهداشتی در طراحی سرویس بهداشتی

شیرآلات در طراحی سرویس بهداشتی

انتخاب یک شیر که با روشویی هماهنگ باشد کار مشکلی است. تنوع سبک ها و جنس آن ها می تواند بسیار زیاد باشد. چند نکته وجود دارد که باید قبل از خرید شیر آلات در طراحی سرویس بهداشتی در نظر بگیرید.

روکشی را برای شیر انتخاب کنید که با روشویی و آینه و … مطابقت داشته باشد. اکثر شیرها دارای روکش‌های برنز یا کروم و نیکل هستند. همه این روکش‌ها با دوام هستند و ظاهر خوب خود را برای سال‌ها حفظ می‌کنند. اما برخی از آن‌ها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند. انواع مختلف از شیرها برای روشویی استفاده می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهد شد:

شیرآلات تک سوراخ

این شیر ها دستگیره‌ها و فواره را با هم ترکیب می‌کنند. که تنها به یک سوراخ نیاز دارد. برای مقاوم سازی، برخی از مدل ها دارای صفحه پایینی هستند که دهان‌های سه سوراخ موجود را می‌پوشاند شیر های تک سوراخ برای سینک‌های کوچکتر مانند مناسب هستند. سادگی آن‌ها نشان دهنده مدرن بودن آنان است.

شیرآلات مرکزی

شیرهای مرکزی برای سینک‌های سه سوراخ استاندارد مناسب هستند. آن‌ها یک اهرم یا دو دسته دارند که روی یک صفحه نصب شده اند.

شیرآلات دیواری

شیرهای دیواری همراه با سینک های جداگانه‌ای که به دهانه بلندتری نیاز دارند محبوبیت پیدا کرده‌اند.قبل از خرید هر گونه شیرآلات باید در نظر بگیرید که از روشویی قبلی استفاده می‌کنید یا این که مدل جدیدتری را خریداری خواهید کرد. محل باز شدن شیر نیز باید مشخص شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که بودجه شما چقدر است و چه جنس و رنگی با سینک یا روشویی شما هماهنگی دارد. متراژ سرویس بهداشتی نیز در انتخاب شیر تاثیر دارد.

استفاده از محصولات چینی بهداشتی در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی

از جدیدترین مدل‌های محصولات چینی بهداشتی استفاده کنید

یکی از وسایلی که می تواند زیبایی دوچندانی به دکوراسیون سرویس بهداشتی بدهد، سرویس‌های چینی هستند. این محصولات از سرامیک های بهداشتی تهیه می شوند که اغلب افراد آن‌ها را با نام چینی بهداشتی می‌شناسند. از این سرامیک محصولات مختلفی از جمله وان حمام و روشویی تولید می‌شود.

تمام مواد اولیه در موقعیت مناسب مخلوط شده، ریخته گری و پخته می‌شود تا محصول نهایی چینی بهداشتی به دست آید. این محصولات بر حسب نیاز در رنگ‌های مختلف تولید می شوند. پرتقاضا ترین رنگ برای چینی بهداشتی سفید می‌باشد. چینی بهداشتی باید کیفیت لازم را داشته باشد چراکه وزن سنگینی را تحمل میکند و همچنین باید مقاومت خوبی در برابر خراش داشته باشد.

نور در طراحی سرویس بهداشتی

نور پنجره یک حمام کوچک را روشن می‌کند. در صورت امکان از شیشه‌های مات در پنجره ها استفاده نکنید. برای قرار دادن پرده می‌توانید از رنگ‌های روشن و پاستلی استفاده کنید تا مطمئن شوید که در طول روز نور خورشید به فضای داخل می‌رسد. برای حمام‌های بدون پنجره وسایل روشنایی را در نظر بگیرید که تا حد امکان نور کافی را وارد فضا کند.

علاوه بر نور اصلی، وسایل روشنایی بیشتری در اطرف سرویس، مانند دیوار کوب ها در دو طرف آینه نصب کنید. اگر فضای زیادی دارید، آینه ای بزرگ نصب کنید تا نور را در اطراف سرویس منعکس کند. با رنگ‌های روشن یا سفید به دیوار ها نور تازه‌ای بدهید.

نورپردازی خاص برای خاص جلوه دادن طراحی سرویس بهداشتی به حمام جذابیت می‌بخشد. یک حمام با نور مناسب باعث می‌شود فرد در شروع روز احساس خوش بینی داشته باشد و اعتماد به نفس او افزایش یابد. برای روشنایی محیط می‌توانید یک چراغ سقفی را نصب کنید تا کل محیط را به خصوص برای محیط‌های بزرگ روشن کند.

روشنایی روشویی

یکی از جنبه‌های مهم در نورپردازی، روشنایی روشویی است. روشویی برای نظافت شخصی استفاده می‌شود و باید نورپردازی خوبی روی آیینه داشته باشد. اشتباه رایجی که برخی افراد در این زمینه مرتکب می‌شوند، نصب وسایل سقفی فرو رفته مستقیما بالای آینه است، که جلوی تابیده شدن نور اصلی به آیینه و شخص را میگیرد. چنین وسایلی بر روی صورت به خصوص زیر چانه و بینی سایه می‌اندازند و فعالیت‌هایی که برای نظافت انجام می‌دهید را دشوار می‌کنند. روشنایی روشویی باید حداقل 150 وات باشد و باید در سطح چشم قرار بگیرد. وسایل روشنایی دیوارکوب برای ایجاد نور یکنواخت روی صورت بهترین کارایی را دارند.

ثبت سفارش

برای خرید متنوع‌ترین محصولات چینی بهداشتی میتوانید به سایت جم سر مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را در بهترین کیفیت انتخاب نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود از طریق راه‌های ارتباطی درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

جمع بندی

قطعا هر بخش از خانه اهمیت زیادی دارد. سرویس‌های بهداشتی نیز اخیرا مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. کمی تلاش برای طراحی ظاهری در حمام بسیار تاثیرگذار است. شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، از زمانی که در وان حمام خود صرف می‌کنید لذت ببرید.

بر خلاف اکثر افراد که فکر می‌کنند حمام باید بسیار ساده باشد، شما می‌توانید حتی از گیاهان نیز در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. با این حال، طراحی سرویس بهداشتی مجموعه‌ای از اقدامات است که باید برای بهتر شدن کارایی و زیبایی آن انجام دهید. از انتخاب سرامیک و کاشی، تا خرید روشویی و نورپردازی آن می تواند بر زیبایی دکوراسیون آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *