همه چیز درباره استراکچر وال هنگ

فلش تانک وال هنگ

اگر اخیراً به دنبال خرید لوازم مدرن برای منزل خود بودید، حتماً نام استراکچر یا فلاش تانک وال هنگ را شنیده اید. این دستگاه را می توان یکی از جدیدترین تجهیزاتی دانست که در چند دهه اخیر وارد صنعت ساختمان کشور شده است. مزایایی مانند نظافت راحت تر، سهولت استفاده، زیبایی بیشتر و … باعث شده تا این نوع تجهیزات نسبت به مدل های روکار خود محبوبیت بیشتری پیدا کنند.

از طرفی این محصولات دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را به انتخابی منحصر به فرد برای مشتریان تبدیل می کند. اما این روزها افراد زیادی هستند که با شنیدن نام آن گیج می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا مروری روشن بر این محصول بی نظیر داشته باشیم و به نحوی از سردرگمی شما جلوگیری کنیم. بنابراین اگر به دنبال خرید توالت وال هنگ هستید بهتر است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

استراکچر وال هنگ چیست؟

توالت جزء جدایی ناپذیر هر سرویس بهداشتی است. در برخی از خانه های ایرانی علاوه بر توالت ایرانی، توالت فرنگی هم استفاده می شود. با توجه به کوچک تر شدن متراژ خانه ها مدیریت داخل خانه در جای جای آن حائز اهمیت است. به همین منظور در خانه های جدید توالت های فرنگی را روی دیوار نصب می کنند.

استراکچر وال هنگ در واقع فلاش تانک بوده که پشت دیوار یا داخل دیوار پنهان می شود. این استراکچر به وسیله پروفیل های فلزی احاطه شده و وزن توالت دیواری و شخص را نگه می دارد. تانک باید فشرده و مستحکم باشد و فلاش دو زمانه داشته باشد. مقدار فلاش قابل تظیم بوده و استاندارد فلاش ها روی ۳ و ۶ لیت باشد. دکمه های فلاش تانک زیبا و متنوع طراحی شده و این استراکچر با تمامی مدل های توالت دیواری سازگار است.

قیمت این استراکچرها به کیفیت، کشور تولید کننده، نوع کلید، وجود پروفیل فلزی و شیر پیسوار آن بستگی دارد. نیاز به تعمیر آنها در دوره های زمانی طولانی اتفاق می افتد و تمامی تجهیزات این استراکچرها از پشت کلید قابلیت تعمیر دارند. فلاش تانک باید بر اساس میزان ضخامت دیوار خریداری شده و بعد از دیوار چینی و اتصال لوله کشی آب و فاضلاب نصب شود.

وال هنگ با توالت فرنگی متفاوت است. سیستم تخلیه سیفون توالت فرنگی از نیروی جاذبه زمین برای تخلیه استفاده می کند اما وال هنگ ها از نیروی هوای فشرده شده استفاده می کنند. بهترین برندهای خارجی وال هنگ عبارتند از: وال هنگ لمپیا (ساخت ایتالیا)، وال هنگ بوچی (طراحی ایتالیا و ساخت ترکیه) و وال هنگ الپس (تحت لیسانس اسپانیا)

انواع استراکچر وال هنگ

ارتفاع استاندارد نصب وال هنگ

معبارهای تقسیم بندی این استراکچرها بر اساس داشتن پروفیل فلزی، ضخامت استراکچر توالت یا بر اساس ارتفاع استراکچر است.

  • استراکچر با ضخامت ۱۲ سانتی متر: ضخامت این استارکچر برای دیوارهای سفالی، بلوک بتنی و … مناسب است. دسترسی راحتی به تجهیزات داخل تانک خواهید و این دسترسی راحت به دلیل ضخامت مناسب استراکچر است. عرض تانک ۵۰ سانتی متر، حجم آب ۱۰ لیتر و مناسب برای تولات فرنگی های دیواری است.
  • استراکچر یا ضخامت ۸ سانتی متر: این استراکچر برای استفاده در ساختمان های ایران زیاد مناسب نیست چرا که این مدل برای دیوارهای پیش ساخته شده طراحی شده و معمولا ضخامت دیوار ۱۰ سانتی متر است. حجم آب متفاوت بوده و می تواند از ۷ لیتر تا ۱۰ لیتر باشد. به هر میزان حجم آب داخل تانک بیش باشد عرض استراکچر نیز بیشتر است.
  • فلاش تانک توکار بدون استراکچر: این مدل مخصوص مکان هایی است که استحکام باید به وسیله استحکام دیوار تقویت شود. مناسب برای دیوارهای سفالی، بتنی، آجری و … بوده و برای دیوارهای پیش ساخته مناسب نیست. ضخامت این تانک ها ۸ و ۱۲ سانتی متر است و بیشار برای توالت های زمینی و ایرانی مناسب می باشد.

استراکچرها از لحاظ کاربرد یک یا دو زمانه هستند. یک زمانه ها یک اهرم برای تخلیه دارند و با هر بار کشیدن اهرم فلاش تانک، مقدار معینی آب برای نظافت کاسه توالت تخلیه می شود. استراکچرهای دو زمانه دو اهرم دارند که هر کدام آنها برای تخلیه حجم متفاوتی از آب استفاده می شوند. با کشیدن یکی از اهرم ها حدود ۳ لیتر آب تخلیه می شود و اهرم دیگر برای نظافت مواد جامد کاسه توالت ۶ لیتر آب تخلیه می کند.

بهترین استراکچر وال هنگ

بهترین مدل استراکچر توالت دیواری ۱۲ سانتی متری است چرا که دسترسی راحتی به تجهیزات داخل تانک فراهم می کند اما محبوب ترین مدل در این استراکچر توالت فرنگی با ضخامت ۸ سانتی متری می باشد.

یکی از بهترین استراکچرهای وال هنگ فلاش تانک توکار راسان است که کیفیت بالا و زیبایی باورنکردی ای دارد. این فلاش تانک توکار مناسب توالت فرنگی وال هنگ بوده و دکمه تخلیه فلاش تانک دوزمانه دارد تا به صرفه جویی در مصرف آب کمک کند. از این فلاش تانک های توکار هم برای توالت های ایرانی و هم برای توالت های فرنگی وال هنگ می توانید استفاده کنید.

امروزه به طور ویژه در ساختمان های لوکس و مدرن از فلاش تانک های توکار استفاده می کنند. اگر شرایطی باشد که سرویس بهداشتی گوچکی داشته باشیم از فاش تانک توکار یا فلاش تانک روکار اسلیم استفاده می شود.

تجهیزات استراکچر توالت فرنگی دیواری

استراکچر فلاش تانک ایران

تجهیزات این استراکچر ها عبارتند از:

  • فوم تانک استراکچر توالت فرنگی دیواری: فوم صدای پر کردن و خالی کردن هنگام فلاش را عایق می کند. ضخامت آن از ۳ میلی متر تا ۵ میلی متر است.
  • تانک استراکچر توالت فرنگی دیواری: این تانک ها از ABC پلاستیک ساخته شده و وظیفه نگه داشتن آب در داخل تانک را دارد. نحوه قالب گیری و فرم دهی قالب پلاستیکی مهم است و تانک باید در برابر فشار در زمان کاشی کاری مقاوم باشد.
  • تجهیزات داخل تانک استراکچر توالت دیواری: ۳ قسمت کلی دارد که عبارتند از:
  • شیر پیسوار: در توالت های فرنگی داخل تانک بوده و کیفیت های متفاوتی دارد. بهترین مدل آن از جنس برنج ساخته شده و فیلتر نیز دارد.
  • شناور توالت فرنگی:‌حجم آب را پر می کند و آن را شناور نگه می دارد. می توانید از قبل آن را به مقدار دلخواه تنظیم کنید. در پر کردن آب سرعت بالایی دارد و در عین حال بی صداست.
  • پمپ تخلیه توالت فرنگی: دهانه خروجی تانک را باز نگه می دارد. زمان باز یا بسته بودن پمپ تاثیری مستقیم و شدید بر روی حجم آب تخلیه دارد.
  • کلید فلاش تانک استراکچر: قسمتی از استراکچر که پس از نصب قابل رویت بوده و سایز آن در برندهای مختلف متفاوت است.
  • پیچ های بلند استراکچر: دو پیج بلند فولادی که وظیفه آنها نگه داشتن توالت و اتصال آن به دیوار و استراکچر است. طول پیچ ها ۲۰ سانتی متر و قطر آنها حدود ۱ سانتی متر است.
  • پروفیل فلزی استراکچر توالت دیواری: استقامت توالت را حفظ می کند و وزن شخص را تحمل می کند حتما در استفاده از این پروفیل ها از یک جوشکار دقیق و حرفه ای کمک بگیرید تا استحکام کلی را افزایش دهید.

مزایا و معایب استراکچر وال هنگ

معایب فلاش تانک توکار

مزایای آن عبارتند از:

  • صدای تخلیه کردن آب تانک کمتر است و این کمتر بودن صدا به دلیل توکار بودن لوله کشی و فلاش تانک است.
  • فضای سرویس بهداشتی را کمتر اشغال می کند، چرا که تمامی تجهیزات و لوله کشی ها درون دیوار جاسازی می شود و کاسه توالت تنها قسمتی که قابل رویت است.
  • تخلیه توالت عملکرد بهتری دارد.
  • استراکچر توکار به خاطر اینکه پایه ندارد می توانید راحت تر کف سرویس بهداشتی و حمام را تمیز کنید پس بهداشتی تر است.
  • استراکچر توکار ظاهری زیبا دارد و وزن های بالاتر از ۴۰۰ کیلوگرم را تحمل می کند
  • ارتفاع وال هنگ را با توجه به نیاز مشتری و سلیقه ای که دارد می توان تنظیم کرد.
  • مقاومت بسیار بالایی دارد و در همه حال مقاوم تر از توالت های معمولی هستند. .ال هنگ تمام دیوار را در جایگاه تکیه گاه خود دارد و این باعث دوام بالای آن می شود.

معایب آن عبارتند از:

  • برای تعمیر آنها دردسر خواهید داشت.
  • هزینه سرسام آور نصب آنها.
  • الزام تخریب کردن دیوار برای نصب.
  • ضخامت دیوار باید به اندازه کافی باشد تا بتوانید فلاش تانک وال هنگ را نصب کنید.

نصب استراکچر وال هنگ

بهترین برند استراکچر وال هنگ

نکاتی در نصب استراکچرها هست که باید توسط نصاب های خبره رعایت شود. طریقه نصب استراکچر وال هنگ عبارتند از:

  • نصب اصولی کمک می کند تا در طولانی مدت نیاز به تعمیرات داشته باشید.
  • استراکچر باید در تمامی جهات تراز باشد.
  • تنظیم پایه های قابل تنظیم باید بر اساس کف تمام شده باشد.
  • فضای کلید فلاش تانک و همچنین پیچ های اتصال به توالت فرنگی دیواری پوشش داده شوند.
  • استراکچر باید حتما مهار شود و مهار آن به وسیله پیچ های رول بولت انجام می شود.

جنس وال هنگ

موادی که وال هنگ از آن ساخته می شود باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • به راحتی ترک نخورد و از بین نرود.
  • تحمل وزن افراد متفاوت را داشته باشد.
  • موادی که وال هنگ از آن ساخته می شود نباید خشن باشد مانند سیمان.
  • نظافت کردن آنها باید آسان و سریع باشد.
  • بهتر است از سرامیک ساخته شود چرا که سرامیک لعاب کاری با کیفیتی دارد و می تواند آنتی باکتریال باشد.

ارتفاع والهنگ از کف تمام شده چقدر است؟

ارتفاع استراکچر وال هنگ نیز با توالت فرنگی معمولی تفاوت خاصی ندارد و از کف سرویس بهداشتی تا قسمت نشیمنگاه عددی بین 40 تا 55 سانتی متر است.

قیمت استراکچر وال هنگ

همانطور که می بینید، مزایای فلاش تانک های وال هنگ بسیار بیشتر از معایب آنها است. همین عامل باعث شده تا این دسته محصولات از محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به همتایان خود برخوردار شوند. با این کلمات، اکثر مشتریان می دانند که در میان انبوهی از مدل ها کدام را انتخاب کنند. اگر به دنبال خرید فلاش تانک توکار یا دیواری هستید می توانید هم اکنون اطلاعات این محصول را در سایت ما بررسی کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *