کاشی آنتی اسلیپ چیست؟ معرفی انواع و کاربرد آن

اگر به دنبال خرید و نصب کاشی برای منزل خود (مخصوصا حمام) هستید، یکی از نگرانی‌های اصلی‌تان احتمالاً ایمنی و لیز نخوردن روی کاشی هاست که در این مقاله این راز را در مورد کاشی‌های ضد لغزنده یا کاشی آنتی اسلیپ کشف خواهیم کرد. در حالی که بیشتر خانه ‌ها انواع مختلفی از کاشی‌کاری ‌ها را برای فضاهای مختلف خود دارند برخی از فضاها به کاشی‌هایی نیاز دارند که برای اهداف خاصی ساخته شده‌اند. این به ویژه برای کاشی‌های حمام صادق است. آنها باید همیشه ضد لغزش باشند!

از آنجایی که کاشی‌های ضد لغزش نقش مهمی در ایمنی کلی حمام، آشپزخانه و فضای باز دارند، این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تا همه چیزهایی را که در مورد کاشی‌های ضد لغزش لازم است بدانید را دریابید.

کاشی ضد لغزندگی(آنتی اسلیپ) چیست؟

کاشی ضد لغزندگی(آنتی اسلیپ) چیست؟

به عبارت ساده، کاشی‌‌ آنتی اسلیپ ، کاشی کاری با مواد و طراحی خاص هستند که برای کاهش خطر لغزش و آسیب ساخته شده‌اند. خاصیت ضد لغزش اغلب با استفاده از سطوح غیرصاف برای بافت خود کاشی ایجاد می‌شود. در این حالت، هنگامی که آب یا هر نوع مایع دیگری روی آن ریخته، کمتر احتمال دارد که سر بخورید و می‌توانید احساس مطمئنی از ایستادن روی پاهای خود داشته باشید!

کاشی‌های ضد لغزش با کاشی‌های کف چینی یا سرامیکی معمولی متفاوت است. کاشی‌های کف معمولی لغزنده هستند و ممکن است منجر به تصادفات جدی یا سقوط شوند. از سوی دیگر، کاشی‌‌های ضد لغزش پوششی دارند که خطر لغزش را کاهش می‌‌دهد. کاشی آنتی اسلیپ در مناطقی که ممکن است در معرض آب یا رطوبت باشند، به خوبی کار می‌کنند، که می‌تواند لغزش را افزایش دهد.

مواد رایج مورد استفاده برای ساخت کاشی‌های ضد لغزش چینی و سرامیک هستند. این کاشی‌ها با در نظر گرفتن چسبندگی بهتر ساخته شده‌اند. این چسبندگی بهتر خطر لیز خوردن را در محل نصب آنها کاهش می‌دهد. کاشی‌های ضد لغزش را می‌توان از مواد خشن‌ تری نیز ساخت. این مواد به طور طبیعی خطر تصادفات را به همین ترتیب کاهش خواهند داد.

حتی در بیمارستان‌ها و دندان پزشکی‌ها و از طرف دیگر در آزمایشگاه‌ها که امکان کار کردن با آب و مواد مایع شکل بالاست نیز می‌توان از این کاشی‌های ضد لغزش استفاده کرد و احتمال اتفاقات بد را کاهش داد.

کاربرد کاشی آنتی اسلیپ در اماکن مختلف

کاربرد کاشی آنتی اسلیپ

اگر شما قبلاً تجربه زمین خوردن داشته‌اید و مایلید احتمال تکرار این اتفاق را کاهش دهید، کاشی‌های ضد لغزش اولین توصیه کاشی کارها خواهد بود. نصب کاشی‌های ضد لغزش را می‌توان در هر قسمتی که افراد مسن، کودکان یا افراد دارای نقص حرکتی عبور می‌کنند ضروری دانست.

اگر اخیراً هر نوع جراحی انجام داده‌اید که حرکت شما را مختل می‌کند یا زمان بهبودی طولانی با عواقب مادام‌العمر دارد (مانند تعویض مفصل ران)، کاشی‌های ضد لغزش توصیه می‌شود.مکان‌های زیادی در خانه وجود دارد که کاشی‌های ضد لغزش می‌توانند مفید باشند. به عنوان مثال، دستشویی‌ها یکی دیگر از بخش‌های خانه هستند که مستعد خیس بودن و لغزش هستند.

مناطق بیرونی نیز از همین مشکل مصون نیستند. محوطه اطراف استخر یکی دیگر از فضاهای معمولی است که تصادفات در آن اتفاق می‌افتد. این اتفاقات معمولاً به دلیل دویدن و سر خوردن است. همچنین، مناطقی در بیرون از خانه که باران زیادی می‌بارد، ممکن است بخواهید کاشی آنتی اسلیپ نصب شود تا تجربه ایمن‌تری داشته باشید.

مزایا و معایب استفاده از کاشی آنتی اسلیپ

مزایا و معایب کاشی ضد لغزندگی

مزایای کاشی‌های ضد لغزش عبارتند از:

  1. ایمن تر برای کل خانواده: حفظ محیط خانه و امن نگه داشتن آن بسیار مهم است. کاشی ضد لغزش جایگزین مناسبی برای کاشی‌های معمولی مانند چوب سخت کف اتاق است که می‌تواند کاملاً لغزنده باشد مخصوصاً وقتی خیس باشد. این یک راه‌حل عالی برای بازسازی خانه و تبدیل آن به خانه‌ای مناسب برای همه خانواده‌ها است.
  2. انتظار کمتر: نصب کاشی آنتی اسلیپ بسیار آسان است و بسته به اندازه خانه شما، تنها چند روز طول می‌کشد تا تکمیل شود. این بدان معنی است که در عرض چند روز و نه چند هفته، محیط خانه ایمن تری خواهید داشت، و بازسازی‌های طولانی مدت را تجربه نخواهید کرد.
  3. هزینه کمتر از صورتحساب های پزشکی: اگر حادثه‌ای به دلیل لغزنده بودن زمین در حمام یا آشپزخانه رخ دهد، می‌تواند منجر به مراقبت‌های پزشکی گسترده و هزینه‌های پزشکی بعدی شود. این مورد می‌تواند از نظر مالی ویرانگر باشد و همه ناشی از حادثه‌ای است که می‌شد از آن جلوگیری کرد. کفپوش ضد لغزش یک اقدام پیشگیرانه است که در صورت وجود فردی در خانه که ممکن است مستعد سقوط آسیب‌زا باشد، باید در نظر گرفته شود.

در حالی که کاشی‌ها به عنوان یک گزینه کفپوش به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، معایب خاصی برای کفپوش کاشی وجود دارد که باید برطرف شود تا کاشی‌ها برای هر نوع کاربری ایده‌آل شوند. توسعه و گسترش پوشش‌های ضد لغزش نشان‌ دهنده یک پیشرفت بزرگ در ایمنی کاشی است و به همین دلیل کاشی‌ها را به گزینه ‌ای بسیار محبوب‌تر و معقول ‌تر تبدیل کرده‌اند.

برای اینکه کاشی‌ها در برابر لغزش مقاوم باشند، کاشی‌ها اساساً با لایه‌هایی از پوشش اپوکسی پوشانده می‌شوند. این ترکیب اپوکسی را می‌توان روی هر سطحی مانند کاشی‌های سرامیکی، چینی، وینیل اعمال کرد و سطحی را فراهم می‌کند که به کف کفپوش اجازه می‌دهد تا روی آن بچسبند، بنابراین لغزندگی کاشی‌ها را به شدت کاهش می دهد.

همچنین اکثر ترکیبات اپوکسی در برابر آب مقاوم هستند، بنابراین آب را جذب نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند که آن راکد شود. بنابراین، لغزندگی بیشتر کاهش می‌یابد.یکی دیگر از روش‌های کاهش لغزش کاشی ها، طراحی سطحی ناهموار است. این عمدتا در کاشی‌های سنگ فرش و پاسیو دیده می‌شود.

کاشی‌ها با بافتی خشن طراحی شده‌اند و بنابراین چسبندگی را تسهیل کرده و از لغزش جلوگیری می‌کنند. مزایای این کاشی های ضد لغزش بسیار زیاد است. با جلوگیری از تعداد زیادی از تصادفات، کاشی‌ها نه تنها به نوع ترجیحی کفپوش تبدیل می‌شوند، بلکه تنوع و تطبیق پذیری آنها باعث موفقیت آنها شده است. آنها بی‌نهایت نسبت به کاشی‌های بدون هیچ پوشش محافظ برتری دارند و بنابراین انتخاب واضحی برای تمام ساخت و سازهای آینده هستند.

جدیدترین انواع کاشی با کیفیتی بالا و درجه یک را در سایت جم سر مشاهده نمایید.

 

از کدام کاشی های ضد لغزش استفاده کنم؟

کاشی‌ آنتی اسلیپ که باید برای پروژه خود انتخاب کنید به نوع اتاقی که کاشی کاری می‌کنید و میزان رطوبتی که کف احتمالاً دریافت می‌کند بستگی دارد. به عنوان مثال، یک حمام به کاشی محکم‌تری نیاز دارد، زیرا شما از حمام یا دوش وارد و خارج می‌شوید و احتمالاً کف آن کاملاً خیس می‌شود.

همه کاشی‌ها دارای درجه‌ بندی ضد لغزش نیستند و همه مناطق اطراف خانه به کاشی ‌های ضد لغزش نیاز ندارند. به عنوان مثال، اتاق خوابی که هرگز خیس نمی‌شود، لزوماً نیازی به فضای مخصوص ضد لغزش ندارد.به تمام کاشی های ضد لغزش هر کدام یک درجه مقاومت داده می شود. این مقدار R نامیده می شود.

R13 بالاترین میزانی است که احتمالاً پیدا می‌کنید و متخصصان آن را برای فضاهایی مانند اتاق دوش، رختکن یا فضای باغ توصیه می‌کنند. رتبه بندی R9 و R10 به طور کلی برای آشپزخانه ها و حمام‌های خانگی توصیه می‌شود، جایی که احتمال لیز خوردن کاهش می‌یابد.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

کلام پایانی

در این مقاله کاشی‌های آنتی اسلیپ و انواع آن را بررسی کردیم. اگر تجریه تلخی از سر خوردن روی زمین دارید حتما دوست دارید احتمال لیز خوردن‌های بعدی را کاهش دهید. برای این کار تنها انتخاب شما کاشی‌های ضد لغزنده هستند. می‌توانید انواع مختلف این کاشی‌ها را در سایت ما بررسی و خریداری کنید.

سوالات متداول

  • کاشی آنتی اسلیپ چیست و چه کاربردی دارد؟

به عبارت ساده، کاشی‌‌ آنتی اسلیپ ، کاشی کاری با مواد و طراحی خاص هستند که برای کاهش خطر لغزش و آسیب ساخته شده‌اند و در مناطق داخلی و بیرونی استفاده میشود.

  • برای خرید انواع کاشی از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

جم سر به عنوان یکی از قابل اعتمادترین مجموعه‌های خرید و فروش کاشی و سرامیک برای ارائه خدمات آماده است. تنها کافی است برای کسب اطلاعات با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *