با انواع کاشی استخر و آبنما آشنا شوید

کاشی-استخر-و-آبنما

کاشی استخر و آبنما یک کاشی سرامیکی خاص، فوق مستحکم با پوشش ضد لغزش و ضریب جذب آب بسیار پایین است. این کاشی با استفاده از تکنولوژی خاصی ساخته می شود. برای تولید آن، فقط خاک رس چینی خاص و مقاوم در برابر درجه حرارت بالا به کار می رود. کاشی استخر در ظاهر یک صفحه چینی کوچک لعابدار یا بدون لعاب است.

فایل صوتی مقاله:

 بر روی سطح این کاشی نقش برجسته هایی وجود داشته که جلوه ای ضد لغزش به آن می دهند. همچنین برای ایجاد یک پوشش ضد لغزش در حین ساخت، یک ترکیب خاص روی سطح لعاب کاشی ریخته می شود. اندازه کوچک کاشی استخر تصادفی نیست. نسبت ابعاد این کاشی و عرض درزهای بین آن، برای افزایش تحمل فشار آب، بهینه شده است. کاشی استخر و آبنما از نظر میزان مقاومت در برابر بارها و ضربه های مختلف، با کاشی های حمام بسیار متفاوت می باشد.

دلیل این امر سخت بودن شرایط عملکرد پوشش استخر است. کاشی های استخر قادر به مقاومت در برابر یخبندان شدید، افت شدید دما، اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی همچون کلر هستند. ساخت استخرهای بزرگ با شکل استاندارد، با وجود این نوع کاشی، راحت تر است. کاشی استخر و آبنما شامل مجموعه ای از عناصر ساختاری اضافی و جزئیات تزئینی برای تکمیل ظاهر استخر می شود. شرکت های تولیدی معروف، محصولاتی با اعداد چاپی یا سایر نمادهای حاوی اطلاعات برای کاربران استخر دارند. انتخاب مناسب رنگ، کیفیت و بافت مناسب کاشی برای پوشش استخر، آن را زیبا، راحت، قابل اعتماد و ایمن می کند.

انواع کاشی استخری

در فرآیند تکمیل سطح استخر و محوطه اطراف، می توان از کاشی های مختلفی استفاده کرد که عبارتند از:

  • کلینکر

صرف نظر از نوع کاشی انتخاب شده، لبه های آن باید گرد باشند تا آسیب به حداقل برسد. علاوه بر انتخاب صحیح کاشی ها، مالک باید به زیبایی و کاربرد آن توجه کند. کاشی های استخر کلینکر از خاک رس و به روش اکستروژن ساخته می شوند. این نوع کاشی دارای چگالی بالا و مقاومت در برابر سایش بوده و به دو دسته بدون لعاب و لعاب دار تقسیم می شود. کاشی های کلینکر گران نیستند، اما طیف نسبتا گسترده ای از رنگ ها، شکل ها و اندازه ها را دارند.

نمونه-کاشی-استخر

  • سرامیک

این کاشی ها برای کسانی که می خواهند سریع و ارزان در خانه استخر بسازند، بسیار محبوب و مقرون به صرفه هستند. کاشی های سرامیکی ماندگاری زیادی داشته و مقاومت بالایی در برابر تشکیل کپک یا قارچ دارند. مزیت مهم کاشی سرامیکی، تنوع شکل، رنگ و قیمت مناسب آن است.

  • شیشه

کاشی های شیشه ای برای روکش استخر عالی هستند. این کاشی ها علاوه بر جذب نکردن رطوبت، می توانند ویژگی های خود را برای مدت طولانی حفظ کنند. کاشی شیشه ای می تواند بارهای مکانیکی و دینامیکی را به خوبی تحمل کند. نور در هنگام تابش به کاشی های شیشه ای، درخشش داخلی جالبی را در پایین استخر ایجاد خواهد کرد. این جلوه ها به طرح، جذابیت خاصی می بخشند. البته چنین زیبایی، بسیار بیشتر از سرامیک یا کاشی کلینکر هزینه خواهد داشت.

  • چینی

کاشی های چینی از مواد مختلفی همچون کوارتز، کائولن، فلدسپات و خاک رس سفید ساخته می شوند. ویژگی این کاشی، اتصال محکم عناصر است؛ به همین دلیل محصول نهایی چگالی و استحکام بالایی دریافت می کند. با توجه به ویژگی های عملکردی آن، کاشی های چینی شبیه شیشه هستند. هزینه آن ها بالاتر از حد متوسط ​​است. البته عملکرد بالا و زیبایی بسیار، کاملا هزینه بر بودن این نوع کاشی استخر و آبنما را توجیه می کنند.

انواع خاص سرامیک استخر کریستال

سنگ کریستال یک ماده فشرده و بادوام با تخلخل فوق العاده کم است. در نتیجه جذب آب آن بسیار کم می باشد. ویژگی بارز کریستال، ترکیبات آن است. برای تولید سرامیک کریستال فقط از مواد اولیه خالص استفاده می شود. این مواد خالص شامل مواد معدنی، کائولن، فلدسپات و خاک رس می باشد. این محصول در برابر عوامل محیطی مقاوم است. ساختار شیشه ای آن با تخلخل کم، باعث تضمین نفوذ ناپذیری در برابر اسیدها، خاک و تشکیل یخ می شود. کفپوش های کریستال استخر، ضد لغزش، ضد خش و مطابق با استانداردهای روز بین المللی هستند.

سرامیک پرسلان استخری

مواد سرامیکی مورد استفاده در پوشش استخری پرسلان، نسبت به سایر مواد پوششی از قیمت متوسطی برخوردار هستند. سرامیک پرسلان، ساختاری با کیفیت متوسط ​​و ظاهری زیبا دارد. این نوع کاشی استخر و آبنما در اندازه ها و طرح های متنوع با نام های تجاری مختلف به مشتریان عرضه می شوند. مواد پاک کننده مورد استفاده برای پوشش های سرامیکی پرسلان نباید اسیدی باشند.

این سرامیک ها با داشتن ساختار نه چندان مستحکم، می توانند به راحتی در اثر ضربه بشکنند. ضریب سایش آن ها پایین بوده و در مکان های پرتردد، به راحتی از بین می روند. رنگ طبیعی نقوش حکاکی شده روی آسترهای سرامیک استخری پرسلان، بین قهوه ای و قرمز است.

تفاوت سرامیک استخری و سرامیک معمولی

قبل از انتخاب کاشی های مناسب از نظر طرح و رنگ، باید تفاوت میان کاشی های معمولی و سرامیک استخری را بدانید. کاشی های معمولی مورد استفاده در حمام و سایر اتاق ها، برای تکمیل استخر اصلا مناسب نیستند. این امر به دلیل نداشتن ترکیب مناسب، اندازه و سایر ویژگی های آن ها است. سرامیک معمولی در تماس مداوم با آب، قادر به حفظ یکپارچگی و سفتی خود نیست. این سرامیک ها قادر به جذب رطوبت نبوده و در ارتباط با آب ضعیف شده و دچار ترک می شوند. با توجه به موارد ذکر شده، الزامات بسیار سختگیرانه ای برای کاشی های استخر ارائه شده اند که باید رعایت شوند. این موارد عبارتند از:

  • ضریب جذب پایین آب در کاشی استخر و آبنما

یکی از معیارهای اصلی، پایین بودن ضریب جذب آب است. این شاخص، توانایی مواد در جذب رطوبت را مشخص می کند. در صورت تماس طولانی مدت با آب، ساختار کاشی دارای ضریب جذب بالا، با مقدار بیش از حد رطوبت پر می شود. این امر منجر به تخریب داخلی آن، تغییر شکل های احتمالی تحت فشار آب و ترک های زودرس خواهد شد.

  • حساس نبودن به مواد شوینده و معدنی

در هنگام نظافت استخر و ضدعفونی کردن آن، عمدتا از مواد شوینده ای استفاده می شود که حاوی کلر هستند. سطح کاشی نباید با چنین موادی واکنش دهد. همچنین باید در برابر آن ها، بدون از دست دادن ظاهر اصلی خود، مقاومت کند.

  • مقاوم بودن در برابر ضربه

سرامیک استخری باید مقاومت بیشتری در برابر ضربه داشته باشد. کاشی آبنما که در خیابان قرار دارد، باید در برابر یخ زدگی و تغییرات ناگهانی دما مصون بماند.

  • وجود اثر ضد لغزش

این یک مورد اجباری در سرامیک است و ایمنی سطح استخر و شنا کردن در آن، به طور مستقیم به آن بستگی دارد. باید توجه ویژه ای به مناطق خطرناک مانند پله ها، ورودی استخر و اطراف آن شود. مواد روکش در این قسمت ها باید دارای یک سطح برجسته یا ناهموار باشند.

مزایای سرامیک استخری

کاشی استخر و آبنما مزایای بیشماری نسبت به سایر انواع کاشی ها دارد. در ادامه به ذکر مهم ترین مزیت های این نوع کاشی پرداخته ایم.

  • مقاومت در برابر آب
  • جلوگیری از کوتاه شدن عمر استخر
  • بیشترین رنگ و انواع طرح در ماده پوششی پرسلان
  • ارائه دادن ظاهری دکوراتیو و زیبا، مناسب هر محیط
  • ساختار ضد لغزش
  • کم بودن احتمال موقعیت های خطرناک مانند سقوط و آسیب
  • به دلیل جذب آب پایین، بهداشتی می باشد.
  • رخ ندادن هیچ گونه ترک و شکستگی در دماهای بسیار بالا و پایین
  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه
  • دارای منافذ باریک تر و متراکم تر به دلیل پخته شدن در دمای بالا
  • جلوگیری از تشکیل باکتری
  • دارای روش صحیح چاپ
  • محو نشدن رنگ های چاپ روی سطح
  • مناسب برای چندین سال استفاده

خرید و قیمت کاشی استخر و آبنما

قیمت مواد پوششی مورد استفاده در کف و دیواره های استخر بسته به مدل، رنگ، کیفیت، اندازه و ساختار آن متفاوت است. محدوده قیمت کاشی می تواند با در نظر گرفتن کوچکترین و بزرگترین اندازه مواد پوششی، متغیر باشد. همچنین قیمت کاشی استخر و آبنما نسبت به مواد مختلف به کار رفته از جمله سرامیک، چینی و موزاییک شیشه تعیین می شود. عوامل بسیاری به طور مستقیم بر قیمت مواد پوششی تاثیر می گذارند. این عوامل شامل کیفیت، مقاومت در برابر سایش و مواد شیمیایی، در دسترس بودن مواد، مناسب بودن برای تعمیر و بازسازی می شوند.

جمع بندی

اگر قصد تهیه کاشی استخر و آبنما را دارید، می توانید از محصولات و خدمات باکیفیت شرکت جم سر بهره مند شوید. شرکت ما در بیش از 19 استان کشور دارای شعبه است. شرکت جم سر یکی از بهترین مجموعه ها در ارائه کاشی و سرامیک با کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی می باشد. شما می توانید با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن سفارشات خود را از شرکت ما تحویل بگیرید.

 

گروه بازرگانی کاشی و سرامیک جَم سِر

  • چگونه کاشی و سرامیک استخر و آبنما را جرمگیری و نظافت کنیم؟ 
اولین قدم برای تمیز کردن استخر، برداشتن آشغال‌های سطح آب است. این کار را با توری استخر و جارو و یک دسته بلند می‌توانید انجام دهید. برای تمیز کردن کف می‌توانید از جاروبرقی مخصوص استخر استفاده کنید. این نوع جارو در سه مدل دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک وجود دارد. این دستگاه کمک می‌کند همه قسمت‌های باریک و زاویه‌دار تمیز شود.
در مقالات جم سر بیشتر با نحوه ی انجام این فرآیند آشنا خواهید شد.
  • آیا سرامیک استخری در برابر مواد شیمیایی موجود در استخر مقاوم ساخته شده است؟
بله این کاشی ها کاملا در برابر مواد شیمیایی موجود در استخر مقاوم هستند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *