آشنایی با انواع سایز و ابعاد کاشی و سرامیک

ابعاد کاشی و سرامیک

می دانید که انتخاب متریال، رنگ و اندازه مناسب تصمیمات بسیار مهمی هستند. با انتخاب سایز درست کاشی و سرامیک به راحتی می توانید، فضایی با ظاهری بزرگ تر را ایجاد کنید. در واقع، کاشی های مصالحی بادوام با ماندگاری طولانی هستند که به خانه شما ارزش می بخشند. ابعاد کاشی و سرامیک با توجه به کاربرد آن متفاوت از هم می باشند.

فایل صورتی مقاله:

اشکال کاشی و سرامیک

حالا به این می رسید که می خواهید کاشی های شما چه شکلی باشند. به طور معمول، شما از کاشی های مربع یا مستطیل می توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با کاشی های مربعی، انعطاف بیشتری در طراحی دارید؛ زیرا می توانید آنها را به صورت مورب نیز قرار دهید.

برخی از الگوها از ابعاد کاشی و سرامیک مختلفی استفاده می کنند که متناسب با طرح خاص خریداری یا برش داده می شوند. اگر با کاشی کف خود یک طرح دکوراتیو ایجاد می کنید، حتما باید آن را با یک متخصص در میان بگذارید.

اندازه‌ های کاشی بزرگ‌ تر از 24×24 اینچ تا 48×48 اینچ انتخاب‌ های عالی برای بزرگ‌ تر جلوه دادن اتاق هستند. این اندازه  از کاشی ‌ها را می‌ توان در کل فضای خانه و پاسیو استفاده کرد و ظاهری ثابت به خانه بخشید. هنگام انتخاب سایز درست کاشی و سرامیک برای خانه خود، همیشه متراژ مربع اتاق و ظاهر کلی را در نظر داشته باشید.همچنین میتوانید برای خرید سرامیک و کاشی با کارشناسان ما در جم سر جهت انتخابی مطمئن تر مشاوره رایگان داشته باشید.

بهترین ابعاد کاشی و سرامیک

بهترین ابعاد کاشی و سرامیک کدام است؟

کاشی انتخاب خوبی برای کفپوش بسیاری از فضاهای خانه است. تمیز کردن آن آسان بوده و در سبک های مختلفی عرضه می شود. با این حال، ممکن است از خود بپرسید که برای کاشی کاری یک اتاق در خانه خود به چه اندازه کاشی نیاز دارید.

البته باید در نظر داشته باشید که بهترین سایز و ابعاد کاشی و سرامیک برای هر اتاق، متفاوت خواهد بود.در اینجا به اندازه کاشی های پیشنهادی برای هر اتاق خانه نگاهی می اندازیم:

آشپزخانه: 8 اینچ تا 12 اینچ

حمام: 2 اینچ تا 8 اینچ

اتاق نشیمن: 12 اینچ تا 18 اینچ

اندازه مناسب کاشی برای آشپزخانه

چرا برای هر اتاق، پیشنهادهای متفاوتی وجود دارد و چرا چنین طیف وسیعی از اندازه ها در نظر گرفته می شود؟ یکی از دلایل اصلی این است که انواع فضاها از نظر اندازه متفاوت هستند.  برای آشپزخانه، کاشی های توصیه شده از 8 اینچ تا 12 اینچ متغیر است.

تنوع بسیار زیادی در آشپزخانه های مختلف دیگر وجود دارد و هر خانه نسبت به سایر منازل، نیازهای کفپوش متفاوتی دارد. بنابراین در ابعاد کاشی و سرامیک کاشی مربعی 12 اینچی برای کف آشپزخانه، به شدت توصیه می شود. از آنجایی که کاشی مربع 12 اینچی استاندارد است، این اندازه را در مواد و سبک های مختلف پیدا می کنید. اگر می خواهید آشپزخانه خود را کاشی و سرامیک کنید، شانس زیادی وجود دارد که کاشی متناسب با سبک و نیاز خود پیدا نمایید.

جدا از تطبیق پذیری، هنگام انتخاب کاشی، باید اندازه آشپزخانه خود را نیز در نظر بگیرید. کاشی 12 اینچی یک انتخاب عالی برای یک آشپزخانه با اندازه استاندارد است، اما بسته به ظاهری که می‌خواهید به آن برسید، می‌توانید سایزهای کوچک ‌تر یا کمی بزرگ‌ تر را انتخاب نمایید.

اگر فضای کمتری برای نصب کاشی و سرامیک داشته باشید، کاشی های کوچکتر می توانند در آشپزخانه به خوبی کار کنند. کاشی ها هر چه کوچکتر باشند، آسان تر نصب می شوند. البته اگر از کاشی های رنگی و کاشی های طرح دار، برای ایجاد طرح استفاده کنید، کاشی های 8 اینچی نیز انتخاب خوبی هستند.

 

انتخاب بهترین سایز کاشی و سرامیک

در طول سال ها، اندازه ابعاد کاشی و سرامیک ها به طور چشمگیری افزایش یافته است. 20 سال پیش، کاشی‌ های کف 8×8 و کاشی‌های دیوار 4×4 مد بودند و اندازه ‌های رایج ‌تری محسوب می شدند. اما اکنون، اندازه ‌های اکثر کاشی ها و سرامیک های برندهای مختلف شامل 12×12، 18×18، 12×24 اینچ و حتی بزرگ ‌تر برای دیوارها می باشد.

برخی از تولیدکنندگان شروع به تولید کاشی های کف حتی بزرگتر در اندازه های 24×48، 36×36 و 48×48 کرده اند. همچنین، شاهد افزایش محبوبیت کاشی چینی در اندازه های متداول 24×4، 6×36 و 6×48 هستیم. بدیهی است که گزینه‌های زیادی در مقایسه با سال های پیشین در اختیار داریم.

رنگ، شکل، بافت و در برخی مواقع اندازه، همگی تعیین می کنند که اتاق بزرگ یا کوچک به نظر می رسد. در نهایت، هنگام انتخاب اندازه کاشی، به اولویت شخصی بستگی دارد. با این حال، آنچه می تواند تعیین کند که آیا امکان نصب کاشی بزرگتر است، وضعیت کف می باشد.

سطوحی که صاف نیست می تواند انتخاب های صاحب خانه را به کاشی های کوچکتر محدود کند.در ابعاد کاشی و سرامیک کاشی ‌های بزرگ ‌تر، به‌ طور ناهموار، روی کف‌ هایی که همسطح نیستند قرار می‌گیرند و باعث ایجاد لبه و ناترازی سطح می ‌شوند.

امروزه، کاشی های دیواری با فرمت بزرگ، به طور فزاینده ای محبوب شده اند. اندازه‌های کاشی دیوار 6×8 و 8×10 این روزها در نصب حمام معمول است، اما شاهد هستیم که افراد بیشتری از کاشی‌ های کف 12×12 و 12×24 روی دیوارها نیز استفاده می‌کنند.

مشابه مشکل کاشی های بزرگ روی کف، دیوار ناهموار می تواند هنگام استفاده از کاشی با فرمت بزرگ، باعث ایجاد مشکلات لبه هایی غیر همتراز شود. این مشکل زمانی تشدید می‌شود که نور اتاق به گونه‌ای به لبه‌ها برخورد کند که سایه‌های زیادی را ایجاد می نماید.

ابعاد کاشی و سرامیک مدرن

انتخاب بهترین ابعاد کاشی و سرامیک برای دکوراسیون مدرن

کاشی ‌های سرامیکی با فرمت بزرگ برای مکان ‌های پرتردد ایده‌آل هستند. نصب کاشی و سرامیک کف در اتاق های مدرن، با خطوط تمیز و زوایای صحیح، عالی به نظر می رسند. کاشی های سرامیکی 16×16 می توانند خانه شما را مدرن کنند. این در حالی است که کاشی 18×18 اندازه کاشی که اتاق را بزرگتر نشان می دهد.

کاشی های سرامیکی با ظاهر چوب و سنگ به لطف فناوری چاپ مدرن محبوب هستند. کاشی های چوبی برای تقلید از تخته های چوب واقعی، طراحی شده اند. در حالی که کاشی های سنگی مربع یا مستطیل، می توانند حسی طبیعی را به فضای دکوراسیون مدرن بدهند.

کاشی های سرامیکی با ظاهر چوب، به اتاق عمق می بخشد. همچنین می‌توانید کاشی ‌های سرامیکی با ظاهر سنگی را در راهرو قرار دهید یا از الگوهای آجری استفاده کنید. اکثر سرامیک های کف، از نوع مقاوم با ضخامت های بسیار زیاد هستند.

انتخاب بهترین ابعاد کاشی و سرامیک برای دکوراسیون کلاسیک

هنگامی که به دنبال ابعاد کاشی و سرامیک مناسب برای کفپوش دکوراسیون کلاسیک هستید، لازم است که از سرامیک هایی با ابعاد بزرگ و رنگ های روشن مانن بژ، کرم و یا طلایی با ترکیبی از فیروزه ای و شرابی باشید.

البته یکی از رایج ترین طراحی های کلاسیک، کفپوش هایی با سرامیک های نازک، در ابعاد بزرگ است که از ترکیب رنگی سیاه و سفید در طراحی شطرنجی اعمال می شود. در صورتی که برای فضای داخلی خود، به دنبال کفپوش هایی متناسب با سبک کلاسیک و یا نئوکلاسیک هستید، می توانید از کاشی های فلزی طرح دار استفاده کنید که دارای رنگ های لطیف و متناسب با دکور داخلی شما باشد.

 

بهترین سایز سرامیک برای کف پذیرایی

اندازه پیشنهادی در ابعاد کاشی و سرامیک، برای اتاق نشیمن کمی بزرگ ‌تر از ۱۲ تا ۱۸ اینچ است. از آنجایی که اتاق های نشیمن، بزرگ ترین فضای خانه هستند، کاشی های بزرگتر در اتاق نشیمن بهتر عمل می کنند. همانطور که می توانید تصور کنید، کاشی هایی با سایز بزرگتر، بیشتر از کاشی های کوچکتر هزینه دارند.

با این حال، هنوز هم استفاده از کاشی های بزرگتر، مقرون به صرفه تر است. همچنین اگر بخواهید شخصی را برای نصب کاشی خود استخدام کنید، هزینه کمتری برای نصب کاشی و سرامیک پرداخت خواهید کرد. از سویی دیگر، استفاده از کاشی های بزرگتر در اتاق نشیمن، مزیت زیبایی دارد.

از آنجا که کاشی های بزرگتر فضای بیشتری را پوشش می دهند، کف اتاق نشیمن شما گسترده تر به نظر می رسد. هنگامی که مجبور هستید یک منطقه بزرگ را با کاشی های زیادی بپوشانید، نتیجه یک ظاهر شلوغ و از هم گسیخته است. این ظاهر آرام و منسجمی که در یک اتاق نشیمن انتظار دارید را نخواهد داشت.

ابعاد کاشی سرویس بهداشتی و حمام

کاشی های 2 اینچی و 8 اینچی، بهترین گزینه توصیه شده برای کف حمام هستند. اندازه پیشنهادی برای حمام، به دو دلیل در مقیاس کوچکتر می باشند. اول اینکه حمام ها نسبت به سایر اتاق های معمولی، کوچکتر هستند.کاشی سرویس بهداشتی نیز در ابعاد و طرح های گوناگونی وجود دارند.

دوم، استفاده از انواع کفپوش برای قسمت های مختلف حمام غیر معمول نیست. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از یک نوع کاشی برای برجسته کردن قسمت دوش خود یا حتی برای کف دوش استفاده کنید. سپس از نوع دیگری از طرح و ابعاد کاشی و سرامیک، برای بقیه حمام استفاده نمایید.

در نهایت، به نظر می رسد حمام ها منطقه ای هستند که مردم ترجیح می دهند از الگوی یا طرح پیچیده تری استفاده کنند. کاشی های کوچکتر این ظاهر را کارآمد تر از کاشی های بزرگتر به نمایش می گذارند. در واقع، کاشی های بزرگ برای مناطق کوچکی که می خواهید بزرگتر به نظر برسند، توصیه می شوند.برای خرید کاشی حمام از جم سر روی لینک درج شده کلیک نمایید.

استفاده از چندین کاشی کوچک در مقابل کاشی های بزرگ، برای پوشاندن فضای کف، باعث ایجاد خطوط دوغاب بیشتر می شود. این خطوط دوغاب باعث می شود فضای شما شکسته به نظر برسد که باعث خواهد شد فضای شما حتی کوچکتر به نظر برسد. این در حالی است که استفاده از کاشی های بزرگتر، به معنای فضای بیشتری است که می تواند حمام را گسترده تر نشان دهد.

اندازه سرامیک کف

اندازه کاشی های کف، باید متناسب با اندازه اتاق باشد. برای داشتن چشم اندازهای جذاب از هر اتاق، باید نهایت دقت را در انتخاب ابعاد کاشی و سرامیک مناسب داشته باشید. محبوب ترین ابعاد کاشی و سرامیک برای استفاده به عنوان پوشش کف، ابعاد بزرگتر است.

 دلایلی برای محبوبیت آنها وجود دارد، کاشی های سرامیکی کف در معرض عبور، مبلمان سنگین و یا حتی ترافیک هستند. ابعاد کوچک، ممکن است در خطر شل شدن یا حتی شکستن باشد. اما از آنجایی که سرامیک های بزرگتر قوی تر هستند، امکان کمتری، برای آسیب دیدگی دارند.

عامل دیگری که در این موضوع تاثیرگذار است، آلودگی هایی است که کاشی های کف به دلیل گرد و غبار و آلودگی های محیطی در معرض آن قرار می گیرند. از آنجایی که درزها در ابعاد کوچکتر بیشتر هستند، گرد و غبار و کثیفی ممکن است بیشتر نفوذ کنند و آلودگی اجتناب ناپذیر است.

با توجه به بزرگتر بودن کاشی و سرامیک کف، از آنجایی که درزها لب به لب بیشتر می شود و حتی در برخی موارد، کاشی و سرامیک کف بدون درز می باشد، نفوذ گرد و غبار و آلودگی به حداقل می رسد. با توجه به این دلایل اتاق هایی که در معرض آلودگی قرار دارند، بهتر است برای فضاهای بزرگتر از کاشی های سرامیکی با ابعاد بزرگ استفاده کنید.

بهترین سایز کاشی و سرامیک برای کف

محبوبیت سایزهای بزرگ تر سرامیک برای کف

توجه داشته باشید که در اتاق هایی با فضای کمتر، بهتر است از ابعاد کوچکتر استفاده شود. زیرا امکان ترافیک سنگین یا آلودگی محیطی کمتر است و همچنین به دلیل اینکه استفاده از کاشی های کوچکتر فضا را بزرگتر نشان می دهد، استفاده از این نوع کاشی و سرامیک با ابعاد بزرگ تر، بیشتر مورد توجه معماران قرار می گیرد.

رایج‌ ترین کاشی‌ هایی که در بازار عرضه می‌شوند عبارتند از 20*20 سانتی ‌متر، 20*10 سانتی‌ متر و 15*15 سانتی ‌متر. اندازه کاشی استاندارد این کاشی ها، دارای ضخامت 15 میلی متر و 20 میلی متر هستند. با این حال، در حال حاضر، مردم کاشی های سایز بزرگ را به کاشی های کوچک ترجیح می دهند.

ابعاد سرامیک دیواری

امروزه هیچ تعریفی برای اندازه های استاندارد کاشی های دیوار یا کف وجود ندارد. با توجه به توسعه صنعت معماری، مردم تمایل دارند از طرح ها و ابعاد بسیار متنوعی در ساخت فضای داخلی خانه های خود استفاده کنند.

اندازه های مختلفی برای ابعاد کاشی و سرامیک برای استفاده در دیوارها وجود دارد، آنها ممکن است با توجه به فضا، سلیقه افراد یا شرایط طراحی متفاوت باشند. با توجه به فضا می توان از انواع کاشی ها استفاده کرد. در فضاهای بزرگتر، ابعاد، نقش ها و طرح های کاشی و سرامیک ممکن است با مواردی که در فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت باشد. نورپردازی ساختمان نیز بر این انتخاب تأثیر می گذارد.

با توجه به فرهنگ های مختلف، سلیقه اجتماعی افراد مختلف، در هر نقطه از جهان متفاوت است، برخی از مناطق برای تزئین دیوار ساختمان خود، ابعاد کوچکتر را ترجیح می دهند و برخی استفاده از ابعاد بزرگتر را انتخاب می نمایند.

با توجه به شرایط طراحی، معماران و طراحان داخلی سعی می کنند تمام تزئینات یک ساختمان را با هم هماهنگ کنند تا بهترین نمای یک سازه را حفظ نمایند، انتخاب آنها ممکن است با توجه به سایر عناصر داخلی یا خارجی طراحی در ساخت و ساز متفاوت باشد. تنها عاملی که اندازه استاندارد کاشی دیوار را تعیین می کند، هماهنگی آن بعد کاشی و سرامیک با دیگر دکوراسیون یک ساختمان است.

ضخامت کاشی دیوار

ضخامت کاشی و سرامیک دیوار

کاشی های دیواری سرامیکی، به دلایل مختلفی نازک تر هستند. در ابعاد کاشی و سرامیک ،کاشی ‌های کف باید ضخیم باشند تا بتوانند سال ‌ها ترافیک، وزن اثاثیه و ضربه شدید اجسام را تحمل کنند. هیچ یک از این موارد برای کاشی های دیوار اعمال نمی شود.

ضمن آنکه وزن کاهش یافته کاشی نازک تر، نصب آسان تر را به خود اختصاص می دهد. ضخامت های 1/4 اینچ تا 3/8 اینچ معمولی است که 6 تا 10 میلی متر در اندازه های متریک منظور می شود. اگرچه کاشی های تزئینی ممکن است به نازکی 1/8 اینچ باشند.

مانند کاشی های کف، اندازه ها و شکل ها متفاوت خواهد بود. اشکال مربع و مستطیل رایج ترین هستند، اما برای اهداف طراحی، ممکن است به اشکال تخصصی، یا کاشی های بزرگ، جهت به دست آوردن تاثیر بصری روی بیاورید.

کاشی ‌های کف را می ‌توان بر روی دیوارها نیز استفاده کرد، اگر شما تصمیم بگیرید با وجود ضخامت و وزن اضافه شده، آنها را کار کنید. اما کاشی های دیواری را نباید در کف استفاده کرد، زیرا آنها به گونه ای طراحی نشده اند که بتوانند شرایط خاص پوشش کف را تامین کنند.

اسلب یا سرامیک‌های سایز بزرگ

اسلب ها در سازه های مختلف مات، لعاب، نیمه لعاب و صیقلی تولید می شوند تا مشتریان بتوانند بدون دغدغه، اسلب یا سرامیک های سایز بزرگ مورد نیاز خود را تهیه کنند. ابعاد مختلف با کیفیت عالی در برندهای مختلف در بازار موجود است. ابعاد استاندارد این اسلب ها که عمدتا به صورت مربع هستند، از یک در یک متر شروع می شوند. آنها گزینه ای عالی برای پوشش سالن های پذیرایی منازل هستند.

اسلب یا سرامیک‌های سایز بزرگ

مزیت انتخاب سرامیک های بزرگ

این نوع سرامیک به دلیل تردد و ترافیک، ممکن است به مرور زمان باعث شل شدن شده و تنش بیشتری نسبت به سایر سرامیک ها داشته باشد. علاوه بر این، در طراحی کاشی و سرامیک در دکوراسیون مدرن، درزهای بین این صفحات، هر چه که باشد، محل تجمع آلودگی است.

در ابعاد کاشی و سرامیک انتخاب سرامیک های با اندازه بزرگ، برای این ناحیه از سطح منطقی تر است. زیرا احتمال شل شدن و آلودگی محیط کمتر خواهد بود. هرچه اندازه سرامیک کف بزرگتر باشد، احتمال آسیب دیدگی آن نیز کاهش خواهد یافت.

یکی از حیاتی ترین قسمت های ساختمان هایی با دکوراسیون مدرن، آشپزخانه است، بنابراین انتخاب کف سرامیک مناسب، نیاز به بررسی دقیق دارد. توصیه نمی شود که سرامیک های بسیار بزرگ براق را که درزهای کاشی و سرامیک در آشپزخانه را بیش از اندازه نشان می دهد انتخاب کنید. همچنین، کف سرامیک باید اصطکاک کافی برای جلوگیری از لیز خوردن افراد را داشته باشد.

ممکن است متوجه شوید که این درزها یک عامل ضد لغزندگی محسوب می شوند. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که چیدن سرامیک‌ هایی با اندازه کوچک، باعث ایجاد درزهای بیشتر می‌شود که محل کثیفی و میکروب ‌ها بوده و تمیز کردن آنها سخت است. می توانید، اندازه های متوسط ​​و مناسب آشپزخانه را انتخاب کنید.

ضخامت کاشی و سرامیک

ضخامت کاشی و سرامیک

کاشی‌ های مربعی رایج ‌ترین انتخاب برای کف ‌پوش هستند، اگرچه کاشی‌ های مستطیلی نیز محبوب هستند  و اشکال و سبک ‌های خاص مانند هشت ضلعی، شش ضلعی یا ذوزنقه‌ای شکل را به خود اختصاص می دهند. اگر به دنبال تأثیر بصری بالا هستید، باید توجه داشته باشید که ضخامت ها و ابعاد کاشی و سرامیک،  به طور قابل توجهی متفاوت هستند.

اندازه ‌های استاندارد کاشی‌ های مربعی از 2×2 اینچ شروع می ‌شود و تا 24×24 اینچ می‌ رسد و سایر اشکال نیز به همین شکل اندازه ‌گیری می‌ شوند. ضخامت های معمولی از 3/8 اینچ تا 1/2 اینچ برای کاشی های کف متغیر است که اکثر آنها در محدوده 1/3 تا 1/2 اینچ قرار دارند و کاشی های بزرگتر معمولاً ضخیم تر از کاشی های کوچکتر می باشند. برخی از کاشی ها، خارج از این محدوده قرار می گیرند.

کاشی های بزرگ گاهی اوقات ضخامت 5/8 اینچ و کاشی های تزئینی کوچکتر 1/8 اینچ ضخامت دارند. به طور معمول، ضخامت متریک برای کاشی های کف، از 10 میلی متر یا تقریباً 3/8 اینچ شروع می شود که در برندهای مختلف، ممکن است کمی تفاوت داشته باشد.

جمع بندی

 برای خرید انواع کاشی و سرامیک در اندازه های مختلف و طرح های گوناگون به کارشناسان فروش ما در جم سر با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.جم سر ارائه دهنده بهترین انواع سرامیک و کاشی در بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب میباشد.برای دیدن محصولات بیشتر به سایت جم سر مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
fatahi

fatahi

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *