روشویی سرویس بهداشتی

روشویی سرویس بهداشتی

انتخاب روشویی سرویس بهداشتی جدید می تواند برای بسیاری از افراد سخت باشد. ابعاد، نوع، سبک و متریال، تنها تعدادی از جزئیات مهمی است که هنگام خرید این لوازم باید در نظر گرفته شود. روشویی مناسب، چیزی بیش از انتخاب سبک و طراحی در سرویس بهداشتی و حمام است، زیرا انتخاب شما می تواند مشکلات ذخیره سازی و سازماندهی را حل کند، شلوغی را کاهش دهد و کارهای روزمره شما را بهبود بخشد.

انواع روشویی سرویس بهداشتی

هنگامی که مکان و اندازه روشویی سرویس بهداشتی را مشخص کردید، بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع روشویی ای، به خوبی کار می کند. در اینجا انواع روشویی آورده شده است که می توانید بر اساس موقعیت سرویس بهداشتی خود، آن را در نظر بگیرید:

مدل پایه در روشویی

روشویی یک پایه که به عنوان سینک ایستاده نیز شناخته می شود، مزیت فضای بیشتر را ارائه می دهد. از آنجایی که هیچ فضای ذخیره‌ سازی ارائه نمی ‌دهد، ممکن است بخواهید فضای ذخیره ‌سازی را در جای دیگری در حمام اضافه کنید.

مانند یک کابینت توکار، قفسه ‌های مجاور یا انباشتن سبدها در زیر سینک را در نظر بگیرید. اغلب، این گزینه اول، در انواع سرویس های بهداشتی به نظر می رسد، اما به ویژه در فضاهای کوچک که ذخیره سازی آنچنان مهم نیست، به خوبی کار می کند.

سینک کنسول در سرویس بهداشتی

سینک کنسول، مانند سینک یک پایه است، با این تفاوت که دارای دو پایه جلو، یک قفسه باز و یک میله حوله است. این به شما مقداری فضای ذخیره‌ سازی می ‌دهد و در عین حال احساسی باز را حفظ می‌کند.

انتخاب روشویی سرویس بهداشتی

کابینت روشویی

کابینت یکی از کلاسیک ترین سبک های روشویی با کشوها و محفظه های توکار است که فضای زیادی را در یک مکان فراهم می کند. اگر به کابینت های سفارشی یا آماده فکر می کنید، فضا را به دقت اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که همه چیز متناسب است و از نظر بصری فضا را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

اگر بودجه کافی دارید، کابینت سفارشی یا تغییر یافته، ایده آل است. زیرا می تواند متناسب با فضای خاص و نیازهای ذخیره سازی شما ساخته شود.

روشویی دیواری در حمام

این کابینت ها، فقط روی دیوار نصب می شوند و فضای بین قسمت پایین کابینت و کف را باز می کنند. مانند سینک های پایه و کنسول، این گزینه، ظاهری باز به حمام شما می دهد. فضای ذخیره سازی موجود برای این نوع روشویی بستگی به طراحی دارد. برخی از آنها فقط شامل یک پیشخوان و سینک هستند، در حالی که برخی دیگر شامل یک کابینت کوتاه در زیر آن می باشند. این نوع روشویی ها معمولاً ظاهری مدرن و تمیز دارند.

سینک نبشی

بهترین گزینه برای حمام های کوچک، این نوع روشویی با قرار گرفتن در گوشه های 90 درجه است که متراژ مربع حمام شما را به حداکثر می رساند.

جنس روشویی سرویس بهداشتی

روشویی حمام در طول عمر خود، در معرض چیزهای زیادی از جمله آب، مواد شوینده، خمیر دندان و آرایش قرار می گیرد. همچنین دائماً توسط رطوبت و بخار درگیر می شود. به همین دلیل باید از موادی ساخته شود که با هر ماده ای که برخورد می کند، مقاومت لازم را حفظ نماید.

مواد روشویی باید به اندازه کافی قوی باشند تا وزن میز، سینک، وسایل شیرآلات و هر چیز دیگری را که قصد دارید روی آن قرار دهید، تحمل کند. مواد جذاب کابینت روشویی حمام که برای این محیط مناسب هستند عبارتند از:

روشویی ساخته شده از چوب جامد

اگرچه این مدل، کمی گران است، اما گونه های چوب مانند بلوط، توس و افرا قوی ترین و بادوام ترین گزینه ها هستند.

جنس های مختلف روشویی

تخته چندلای برای روشویی

تخته چندلای جامد، ماده ای محکم است که از چند ورقه چوب به هم ساخته شده است. این نوع از چوب، بهتر از بسیاری از انواع چوب می تواند رطوبت را تحمل کند.

روکش یا ام دی اف

این گزینه ارزان تر از چوب طبیعی است و می تواند الگوهای مشابهی را در سراسر درهای مجاور شامل شود.

پلیمرهای ریخته‌گری برای روشویی

این ماده می‌ تواند دارای طراحی سنگ مرمر، اونیکس و گرانیت باشد و در طیف وسیعی از رنگ ‌ها وجود دارد. همچنین، در برابر لکه و کپک مقاوم است و تمیز کردن آن آسان خواهد بود. البته یک نقطه ضعف این است که رفع تراشه ها و خراش های ایجاد شده بر روی آن، کمی دشوار خواهد بود.

سینک هایی از جنس کاشی و سرامیک

این روشویی ها که در رنگ های متنوعی تولید می شوند، بادوام و مقاوم در برابر رطوبت هستند. تمیز نگه داشتن آنها نیز آسان است، اما باید به طور دوره ای، نیاز به یک مهر و موم محافظ با دوغاب در قسمت درزها دارند.

لمینت برای روشویی

این یکی از گزینه ‌های اقتصادی است که در رنگ‌ ها و طرح‌ های مختلف عرضه می ‌شود. همچنین، تمیز کردن آن آسان خواهد بود. اما اگر آسیب ببیند، قابل تعمیر نیست.

سبک روشویی سرویس بهداشتی

مواد رزینی برای سینک

این مواد که از یک پرکننده معدنی و چسب رزینی تشکیل شده‌اند، بسیار بادوام هستند. آنها در برابر آب مقاوم بوده و به راحتی می توان لکه ها و خراش ها را از بین برد. از آنجایی که برای تحمل وزن به یک پایه محکم  نیاز است، این ماده باید توسط یک متخصص نصب شود.

روشویی های گرانیتی

گرانیت سنگی فوق العاده بادوام است که به سختی خراشیده می شود و یا برش می خورد. همچنین در برابر لکه مقاوم است، به خصوص هنگامی که یک درزگیر محافظ استفاده می شود.

استفاده از نوع کوارتز

کانترهای کوارتز گاهی اوقات از سنگ خالص ساخته می شوند، اما معمولاً این یک محصول مهندسی شده که از کوارتز طبیعی و رزین های پلیمری ساخته شده اند. این فرآیند یک محصول فوق العاده با دوام ایجاد می کند. همچنین غیر متخلخل است، به این معنی که نمی تواند مایعات را جذب کند و نیازی به درزگیر نیست. کوارتز که در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود است، امکانات طراحی عالی را ارائه می دهد.

استفاده از کابینت در حمام

مرمر پرورشی برای روشویی سرویس بهداشتی

مخلوطی از سنگ مرمر و رزین های پلاستیکی، سنگ مرمر پرورشی ظریف و ارزان تر از سنگ مرمر خالص است. از آنجایی که این ماده در قالب ریخته می شود، می توانید از بین اندازه ها و اشکال مختلف انتخاب کنید. این ماده همچنین در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد.

طرح روشویی سرویس بهداشتی

هنگام طراحی سرویس بهداشتی خود، نیاز است که به سبک فضای خود فکر کنید. برخی از سبک ها، با انواع خاصی از روشویی بهتر عمل می کنند که به شرح ذیل می توان نام برد:

سنتی و کلاسیک

این سبک، اغلب با روشویی ‌های کابینتی ایجاد می ‌شود، ظاهر سنتی و کلاسیک، دارای تزئینات خاصی است که طرح های رنگی آن را تیره تر می کند.

سبک مدرن

این سبک دارای انواع مواد براق و بافت های ساده است. معمولاً دارای ترتیبات متقارن و منحنی ها و زوایای غیر متعارف می باشد.

سبک مدرن حمام

Vintage/Antique

این سبک دارای حکاکی های فانتزی است که دوره های گذشته را تداعی می کند. معمولاً از چوبی ساخته می‌شود که رنگ آن تیره بوده و یا به رنگ سفید در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات شامل پایه های پنجه ای نیز می شود.

کابینت با درهای کرکره ای

این سبک شبیه به روشویی های سنتی است، اما اغلب دارای درهای کرکره ای هستند. این سبک، تمایل به رنگ آمیزی سفید یا رنگ های پاستلی کمرنگ دارد.

سبک روستایی در روشویی سرویس بهداشتی

این روشویی‌ها اغلب از چوب اصلاح شده استفاده می ‌کنند و گزینه ‌های ذخیره ‌سازی منحصر به ‌فردی را شامل می ‌شوند.

اشکال مختلف روشویی

شکل های متنوعی در طراحی روشویی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

روشویی مربعی: این نوع، با در نظر گرفتن اتاق های کوچکتر طراحی شده است.

روشویی گرد: این نوع، مناسب فضاهایی همراه با کابینت مناسب می باشد.

روشویی مستطیلی: روشویی مستطیلی به ویژه در حمام های بزرگ به خوبی کار می کند.

استفاده از سنگ گرانیتی

اندازه روشویی

اندازه روشویی شما باید 30 تا 40 اینچ ارتفاع و حدود 16 تا 25 اینچ عمق داشته باشد. سینک نیز، باید حدود پنج تا هشت اینچ عمق و 10 تا 12 اینچ قطر را به خود اختصاص بدهد.

فضا و دکوراسیون سرویس بهداشتی

تازه کردن دکوراسیون سرویس بهداشتی، لزوماً مستلزم صرف هزینه زیادی نیست. نکات و ترفندهای ساده دکوراسیون می تواند حمام شما را احیا کند و در عین حال هزینه بالایی را نیز نداشته باشد. چه طبیعت را با گیاهان آپارتمانی کوچک به داخل خانه بیاورید، چه لوازم روشویی خود را عوض کنید یا یک دیوار گالری ایجاد کنید که تصاویری زیبا را به نمایش بگذارد، تغییرات ساده این امکان را به شما می دهد تا با بودجه کم، حمام را به روز کنید.

فقط رنگ را اضافه نمایید.

این شگفت انگیز است که یک لایه رنگ جدید چه کاری می تواند برای ارتقاء حمام انجام دهد. برای دیوارها و سقف، می توانید روی پرایمرها و رنگ ‌های ضد کپک سرمایه‌گذاری کنید که کمی گران ‌تر از فرمول‌ های ساده هستند

اما برای پوشش یک حمام با اندازه متوسط ​​به بیش از یک گالن نیاز ندارید. هزینه اضافی باعث محافظت بیشتر برای حمام های مستعد رطوبت می شود. سطوح کثیف را بپوشانید، از جمله قالب گیری قرنیز، تزئینات پنجره، و کابینت های خراشیده شده را کاملا پوشش دهید.

اندازه های مختلف روشویی

در نهایت، به روز رسانی وسایل فرسوده با رنگ را در نظر بگیرید. با استفاده از محصول مناسب، می توانید یک کابینت روشویی را تازه کنید یا یک روشویی زیبا را انتخاب کنید. می توانید از رنگ اسپری با جلوه شیشه مات، برای حفظ حریم خصوصی در پنجره های خود استفاده نموده یا با رنگ آمیزی پایه، ظاهری جدید به روشویی قدیمی ببخشید.

لوازم جانبی روشویی قدیمی را جایگزین کنید.

لوازم زیادی در حمام وجود دارد، از جمله دستگیره های کابینت، میله حوله، شیرهای سینک و دستگیره های سیفون توالت. بخشی از بودجه خود را به ارتقاء این موارد اختصاص دهید. وسایل جدید می تواند درخشش با کیفیت را به حمام اضافه کند.

شما می توانید دکورهای قدیمی را به سادگی با تعویض جنس صیقلی برنز یا نیکل سنتی برس خورده یا برنج مات تعویض کنید. همچنین می ‌توانید ظاهر، احساس و عملکرد وسایل را با تغییر اصول سازنده برای قطعاتی با وزن، سبک و شخصیت بیشتر ارتقاء دهید.

رنگ و طرح متفاوت در سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی از وسایل سفید استفاده کنید

برای کاهش هزینه ها در بازسازی حمام، وسایل با رنگ خنثی را انتخاب کنید. وسایل اولیه سفید، مانند توالت، وان و سینک، طیف قیمتی فراوانی دارند. می ‌توانید با انتخاب کاشی سفید برای کف، محیط اطراف وان یا دیوار پشت روشویی، فضایی بازتر را به سرویس بهداشتی بدهید.

اما این بدان معنا نیست که اتاق باید خسته کننده باشد. به عنوان مثال، هنگامی که کاشی ‌های ساده سفید رنگ انتخاب می کنید، ممکن است بتوانید روی یک حاشیه شیشه‌ای موزاییکی فکر کنید. برای ایجاد زندگی در پس ‌زمینه خنثی، حاشیه های رنگی را برگزینید. می توانید رنگ های جسورانه را در لوازم جانبی انتخاب کنید.

تعویض روشنایی را در نظر بگیرید

یکی از راه‌ های دست کم گرفته‌ شده برای داشتن ظاهری لوکس در حمام، تغییر نورپردازی است. هم خود وسایل و هم محل قرارگیری می تواند جلوه ای متفاوت داشته باشد. ایک لوستر کوچک با قطره‌های کریستالی را روی روشویی آویزان کنید، یا نوارهای لامپ را در اطراف آینه با دیوارکوب ‌های شیک جایگزین نمایید.

قرار دادن لوسترهای ساده در سقف که می ‌توانید با یک سوئیچ قابل کنترل آن ‌ها را کم کنید، احساس آرامش را هنگام حمام کردن در وان ایجاد می ‌کند.

انتخاب روشویی در دکوراسیون حمام

از پوشش های جدید اضافه کنید.

کوچکترین جزئیات می تواند گاهی اوقات بیشترین تاثیر را داشته باشد. لبه ها و گوشه هایحمام ها را با پارچه های سرگرم کننده و رنگی، تزئین کنید. پنجره حمام را با یک روش آسان و بدون دوخت بپوشانید. برای حفظ حریم خصوصی، پنجره ای را انتخاب کنید که نور را مسدود کند و اگر در حال بازسازی حمام با دوش یا وان هستید، به دنبال موادی باشید که رطوبت را حفظ نمایند. از طرف دیگر، ترکیبی از الگوها را داشته باشید که با پرده دوش ترکیب می شود.

فضای روشویی را با گیاهان تزئین نمایید

گاهی اوقات، تمام نیازهای حمام شما یک به روز رسانی کوچک مختصر می شود. افزودن گیاهان آپارتمانی و دیگر فضای سبز، راهی ساده و ارزان برای شاداب کردن فضای کوچک است. می توانید یک گلدان کوچک را به طاقچه خود اضافه کنید یا یک گلدان گل روی روشویی خود قرار دهید تا بافت و رنگ زیبایی را به حمام ببخشد. به علاوه، گیاهان از بودن در حمام شما لذت خواهند برد و حس آرامش بخش طبیعت را در داخل خانه به ارمغان می آورند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *