آشنایی با تفاوت های کاشی ایرانی و خارجی

امروزه کاشی و سرامیک در منازل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و افراد از این ابزار صنعتی برای زیباتر جلوه دادن منازل خود استفاده می‌کنند. کاشی ها و سرامیک‌های موجود در بازار دارای طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متفاوت و زیبایی هستند که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند به راحتی کاشی و سرامیک مورد علاقه خود را خریداری کنند. با این حال، بسیاری از مردم این سوال را دارند که کاشی ایرانی یا خارجی؟ برای پاسخ به این سوال، بررسی دقیق کیفیت کاشی‌های موجود در بازار تفاوت های کاشی ایرانی و خارجی ضروری بوده، اما مهم‌ترین نکته این است که، کاشی‌های ایرانی از محبوبیت و شهرت خاصی در دنیا برخوردار هستند.

تفاوت های کاشی و سرامیک

تفاوت کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از فراورده‌های خاکی هستند. این محصولات با استفاده از تجهیزات پیشرفته تولید و عرضه می‌شوند. این ماشین‌ها خاک را به اشکال و اندازه های مختلف فشرده می‌کنند. خاک استحکام لازم برای مقاومت در برابر ضربه را به دست می‌آورد.

در مراحل بعدی یک لعاب روی خاک پخته می‌شود و پس از ایجاد لعاب، پولیش اصلی کاشی و سرامیک نمایان می‌شود. به طور کلی اکثر کاشی‌ها و سرامیک‌ها در دو مرحله پخت می‌شوند. بنابراین اگر محصولی بیش از این تعداد نیاز به پخت داشته باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

اما سرامیک استحکام بالاتری دارد، زیرا درجه پخت آن بالاتر است. معمولاً در انتخاب خاک سرامیک از مواد مستحکم‌تری استفاده می‌شود و همین امر باعث می‌شود که از سرامیک در کاربردهای کف استفاده شود که مقاومت به ضربه بیشتری دارد. البته لعاب سرامیک هم مقاومت بیشتری نسبت به لعاب کاشی دارد، زیرا در دمای بالاتری پخت می‌شود.

تفاوت کاشی ایرانی و خارجی

تفاوت کیفیت کاشی ایرانی و خارجی

یکی از مهمترین مراحل در بازسازی ساختمان، انتخاب بهترین کیفیت کاشی است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین برند را انتخاب کنید. در انتخاب کاشی نه تنها به طرح و رنگ، بلکه به خواص فیزیکی آن نیز توجه کنید. شماره بسته پشت کاشی و سرامیک درج شده نشان دهنده خصوصیات کاشی‌ها هستند. این مشخصات به شما در انتخاب کاشی ایرانی یا خارجی با کیفیت کمک می‌کنند. در زیر این اعداد آورده شده است.

درجه کیفیت کاشی و سرامیک

همانطور که در ادامه اشاره خواهیم کرد. کاشی‌ها با نام‌های تجاری مختلف  و کیفیت‌های متفاوت در بازار موجود است. کاشی و سرامیک درجه دو یا سه در مقایسه با کاشی درجه یک، قیمت پایین‌تری دارند.

توصیه می کنیم برای پوشش کف و دیوارها از کاشی و سرامیک درجه یک استفاده کنید تا دوام و مقاومت بیشتری داشته باشد. کاشی‌های درجه پایین ترک خواهند خورد، که درنتیجه لعاب رویی را از دست می‌دهند. به طور کلی این کاشی‌ها مقاومت کمتری دارند و برش و نصب آنها سخت تر است.

ضریب اصطکاک

منظور از ضریب اصطکاک کاشی مقاومت آن در برابر لغزش است. هر چه ضریب اصطکاک بیشتر باشد در برابر لغزش، مقاومت بیشتری دارد. بهترین مارک‌های کاشی‌وسرامیک از ضریب اصطکاک بالاتری برخوردار هستند. کف حمام و توالت و اطراف استخر باید دارای ضریب اصطکاک بالایی باشد.

کاشی با ضریب اصطکاک بالاتر از 50 برای پوشش کف در دکوراسیون سرویس بهداشتی  از کاشی‌هایی با ضریب اصطکاک بالاتر از 60 برای حیاط استفاده می‌شود.برای مشاهده انواع کاشی سرویس بهداشتی روی لینک درج شده کلیک نمایید.

درجه ساییدگی

میزان ساییدگی کاشی‌ها (PEI) (Porcelain and Enamel Institute) از جمله اعدادی است که پشت بسته بندی آن درج می‌شود. هر چه این عدد بزرگتر باشد، مقاومت کاشی در برابر سایش بیشتر خواهد بود. این عدد روی کاشی‌های غیر براق و غیر شیشه‌ای درج نمی‌شود.

بهترین مارک کاشی و سرامیک با درجه ساییدگی بیش از 5 بوده که انتخابی مناسب برای کفپوش پاساژهای تجاری، ادارات، مشاعات برج های مسکونی می‌باشد. کاشی با درجه ساییدگی 4 را می‌توان برای کف پوش منزل استفاده کرد.

میزان جذب آب

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید کاشی باید در نظر گرفت میزان جذب آب کاشی است. با توجه به این عدد و با در نظر گرفتن میزان رطوبت اتاق می‌توانید بهترین کاشی را انتخاب کنید.

مقاومت در برابر مجاورت هوا

هنگام خرید بهترین مارک کاشی باید به مقاومت آن در برابر گرما و سرما توجه کرد. مخصوصا در هنگام خرید برای حیاط و بالکن این ویژگی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

کاشی ایرانی با استفاده از مواد اولیه خوب و ماشین آلات پیشرفته تولید می‌شود و تمام ویژگی های یک محصول خوب که در بالا ذکر شد ،دارا می‌باشد.که یکی از مهم ترین تفاوت های کاشی ایرانی و خارجی میباشد.در بین کاشی‌های خارجی، برندهای ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارند.

ایتالیا تجهیزات پیشرفته ای در صنعت ساختمان دارد و کاشی هایی با ابعاد بزرگ و طرح هایی شبیه به هورنفلز، مرمر، گرانیت و … تولید می کند که این نوع کاشی‌ها نیز طرفداران خاص خود را دارند. البته اکثر مردم معمولاً به جای خرید کاشی سنگ، خود سنگ را انتخاب می‌کنند، زیرا قیمت آن مقرون به صرفه است.

کاشی سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

کاشی سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

همانطور که قبلا ذکر شد برای تولید کاشی‌های ایرانی از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌شود. زیرا در کشور ما معادن خاک و فلز زیادی وجود دارد. فراوانی مواد اولیه باعث شده است که صنایع مختلف، کاشی، سرامیک، آجر و مصالح ساختمانی غیرفلزی تولید کنند.

همچنین به دلیل استفاده از ماشین آلات پیشرفته در تولید کاشی در ایران، کیفیت این محصولات بسیار بالاست. حدود 65 درصد کاشی‌های موجود در بازار در ایران تولید می‌شود و بیشتر آنها در یزد تولید می‌شوند. حدود 35 درصد بقیه محصولات چین، ترکیه، اسپانیا و ایتالیا هستند.

به طور کلی کاشی یکی از محصولاتی است که در ایران تولید انبوه می‌شود. با این حال، شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که، کاشی ایرانی یا خارجی؟ و یا تفاوت های کاشی ایرانی و خارجی در چیست؟ و ممکن است در انتخاب برندهای کاشی شک داشته باشید.

در تولید کاشی‌های ایرانی از مواد اولیه خوب و ماشین آلات پیشرفته استفاده می‌شود که به جرات می‌توان گفت کاشی و سرامیک ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است. 90 درصد مشتریان، کاشی ایرانی را ترجیح می‌دهند. در زیر شما را با بهترین برندهای کاشی ایرانی و خارجی آشنا می کنیم.

بهترین برند کاشی ایرانی

برندهای معروف در کشورمان ایران محصولات کاشی و سرامیک تولید و عرضه می‌کنند. از برندهای معروف کاشی در ایران می‌توان به کاشی لیا، یاس، آسیا، نایین کاشی، مرجان کاشی، آنتیک، لوتوس، آسا، آسماری، ارغوان، تک سرام، پلازا، پارس سرام، مهسرام، پاسارگاد، کاشی البرز و… اشاره کرد.

از بین این برندها الوند، مرجان، آسیا، نایین، ارغوان، مهسرام و … بسیار معتبر بوده و طراحی باکیفیتی دارند. قیمت این کاشی ها در مقایسه با بقیه برندها گرانتر است.

 

بهترین مارک کاشی خارجی

کاشی و سرامیک خارجی با برندهای مختلف در بازار یافت می شود. از مهمترین برندهای خارجی می توان به پالرمو، سرو کوارنتا، میکل آنجلو، بست تایل، بیوتی اسپرینگ، آلوارز، کرنلین، ونیز، بارسا، یونیورسال، کارناوال، ولوت، اونیکس، فاوانیا، کریستال وایت، زامیک، آرتینو، اسپیرال، آرژنا، فاپکو، ریونیز و … اشاره کرد.

این محصولات شامل برندهای لوکس اروپایی و آمریکایی است. برندهای خارجی به دلیل عوارض گمرکی گرانتر از برندهای ایرانی هستند. اما از نظر کیفیت می توان گفت در یک سطح هستند.

تفاوت قیمت کاشی ایرانی یا خارجی

به طور کلی کاشی‌های ایرانی به طور متوسط ​​20 درصد ارزان تر از کاشی‌های خارجی هستند. بیشتر کاشی‌های موجود در ایران در یزد تولید می‌شود. با این وجود، کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی با وجود اینکه بسیار گران هستند، هنوز طرفداران زیادی دارند.

کاشی‌های لوکس اسپانیایی و ایتالیایی برای خانه های لاکچری استفاده می‌شود با این حال، باید بدانید که کاشی‌های اروپایی اندازه‌های بسیار بزرگی دارند. بنابراین کوچکترین اندازه آنها 60 ×60 سانتی متر مربع است بنابراین، این کاشی‌ها فقط در آپارتمان‌های بزرگ قابل استفاده هستند

حالا که کمی از کیفیت و قیمت کاشی‌های ایرانی مطلع شدید، باید بدانید که این محصول ارزش کیفیت را دارد. این اطلاعات روی کارت آنها نوشته شده است. کیفیت کاشی در سه گروه اول، دوم یا سوم دسته‌بندی می‌شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. علاوه‌ بر این، نوع طراحی و تکنولوژی به کار رفته در تولید این محصول نیز در تعیین قیمت نهایی موثر خواهد بود.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله در خصوص تفاوت های کاشی ایرانی یا خارجی نکاتی را بیان کرده‌ایم تا بتوانید این محصولات را برای مصارف مختلف مانند کاشی آشپزخانه،کاشی بین کابینتی و .. خریداری کنید. همانطور که گفته شد کاشی‌های ایرانی از نظر کیفیت بسیار مناسب هستند و از نظر قیمت نسبت به نمونه‌های مرغوب خارجی ارزانتر هستند.

کاشی های خارجی یا ایرانی را می توانید بسته به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید. اگر در کار ساخت و ساز هستید، با دیدن محصولات ما در سایت جم سر میتوانید انواع مدل‌ها را مشاهده کنید و مدل مناسب را انتخاب کنید.همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمت های دقیق و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما از طریق راه‌های ارتباطی درج شده تماس حاصل فرمایید.

 

  • مهم ترین تفاوت های کاشی ایرانی و خارجی در چیست؟

در مواردی همچون درجه کیفیت کاشی و سرامیک،ضریب اصطکاک،درجه ساییدگی،میزان جذب آب و مقاومت در برابر مجاورت هوا میتوانید تفاوت‌های‌ کاشی ایرانی و خارجی را تشخیص دهید.

  • برای خرید بهترین کاشی از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

با استفاده از سایت بازرگانی کاشی و سرامیک جم سر می توانید به راحتی به تعداد زیادی از محصولات برند های تولیدکننده ی کاشی و سرامیک درجه یک دسترسی پیدا کنید.همچنین میتوانید برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۸ از ۵
از مجموع ۵ رای
fatahi

fatahi

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *