10 مورد از بهترین روش های تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

معرفی روش های موثر در تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

گاهی اوقات در مورد نحوه تمیز کردن کاشی‌های سیمانی، زمانی که خانه شما تازه ساخته یا بازسازی شده است سردرگم می‌شوید. در چنین مواقعی، لکه‌های سیمان و گچ سرسخت، همه جا دیده می‌شود و کاشی های خانه را زشت می‌کند. برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز می‌توانید از راهکارهای پیشنهاد شده در این جا استفاده کنید. پس در اولین قدم از تميز كردن خانه نوساز که مربوط به سرامیک‌های آن است همراه ما باشید.

بهترین وسایل برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

بهترین وسایل تمیز کردن سرامیک خانه

اغلب در خانه‌ها در بخش‌های ورودی، حمام و آشپزخانه، از کفپوش سرامیک و کاشی استفاده می‌شود. آنها دارای دوام بالایی بوده و زیبا به نظر می‌رسند. اما بدون تمیز کردن مناسب، ممکن است تغییر رنگ بدهند. بنابراین، لازم است تا کف کاشی خود را 2 تا 3 بار در هفته جارو کنید.

هفته ای یکبار از آب داغ و مواد شوینده ملایم برای تمیز کردن کف استفاده نمایید. توجه داشته باشید که از هرگونه ابزار تمیز کننده ساینده یا مواد شیمیایی خشن خودداری کنید. بزرگترین نگرانی در مورد کاشی‌های سرامیکی کف خراشیده است.

جارو کردن منظم، هر گونه کثیفی و گرد و غبار را که می‌تواند کف شما را خراش دهد، از بین می‌برد. قبل از تمیز کردن، همیشه کف را با برس نرم، تمیز کنید تا ذرات ریز و تیز پاک شوند. تمام کاشی‌های سرامیکی کف شما واقعاً برای تمیز ماندن نیازمند شستشوی منظم با یک شوینده ملایم هستند.

از محلول‌های سفید کننده یا آمونیاکی یا هر چیزی که بر پایه روغن است خودداری کنید. همه این مواد می توانند به رنگ یا پوشش کاشی آسیب برسانند. استفاده از ابزارهای ساده، بهترین روش برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز هستند.نکات مهم در نگهداری کاشی و سرامیک وجود دارد که با رعایت کردن این نکات میتوانید به طول عمر کاشی سرامیک خود

نحوه تمیز کردن عمیق کاشی و سرامیک

نحوه تمیز کردن عمیق کاشی و سرامیک

اگر کاشی ‌های کف سرامیکی شما به تمیز کاری عمیق نیاز دارند، می‌توانید از یک دستگاه بخارشوی بهره ببرید. گرمای بخار، تنها چیزی است که می‌تواند آلودگی‌ها و لکه‌های سخت را بدون آسیب رساندن به کاشی‌های شما از بین ببرد. همچنین دوغاب گچ و سیمان را نیز تمیز می‌کند. دستگاه‌های بخار شوی، بهترین دستگاه‌های شستشوی کف برای مصارف خانگی هستند. آنها ارزان بوده و کاربردهای زیادی دارند.

تمیز کردن دوغاب کاشی و سرامیک

دوغاب کاشی و سرامیک، پایین ‌تر از سطح کاشی قرار می‌‌گیرد، بنابراین روش‌های تمیز کردن منظم، اغلب می ‌توانند روی دوغاب بدون تمیز کردن آن انجام شود. بیشتر دوغاب‌ ها به مرور زمان با تجمع کثیفی، تغییر رنگ می‌دهند، اما می‌‌توانید به سادگی با استفاده از روش‌های تمیز کردن سرامیک خانه نوساز، آنها را به شکل اولیه بازگردانید.

تمیز کردن گچ و سیمان از سرامیک خانه نوساز

در این جا، توصیه‌هایی برای نحوه تمیز کردن سرامیک‌هایی که با سیمان و گچ، کثیف شده‌اند، وجود دارد. می‌توانید تمام این روش‌ها را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش های تمیز کردن گچ و سیمان باقی مانده روی سرامیک

سرکه برای تمیزی سرامیک

یکی از راه‌های تمیز کردن سرامیک‌های سیمانی که می‌توانید امتحان کنید این است که یک محلول تمیز کننده با سرکه درست کنید. نحوه استفاده از آن را می‌توان با ریختن سرکه مستقیم روی لکه سیمان بر روی سرامیک یا مخلوط کردن آن با آب انجام داد.

مقدار کمی سرکه و آب را روی لکه سیمان اسپری کنید. سپس چند لحظه صبر نمایید تا سرکه جذب لکه سیمانی شود و یا لکه شروع به کنده شدن کند. پس از آن، محل را با یک دستمال نرم تمیز کنید تا لکه از بین برود.

 

استفاده از نمک

ماده طبیعی بعدی که می تواند راهی برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز باشد، پاشیدن نمک است. نحوه استفاده از آن با پاشیدن نمک روی لکه سیمان شروع می‌شود، سپس اجازه دهید یک شب بماند. روز بعد، لکه سیمان را برس بزنید و آن را با آب بشویید. اگر هنوز تمیز به نظر نمی‌رسد، می توانید این روش را چندین بار تکرار کنید تا لکه‌ای باقی نماند.

 

 

خرید کاشی و سرامیک با قیمت مناسب

 

جوش شیرین، بهترین تمیزکننده

علاوه بر این، راه دیگری برای تمیز کردن سرامیک‌های کثیف شده با سیمان و گچ، استفاده از جوش شیرین است. این ماده، علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده در پخت انواع کیک استفاده می‌شود، جایگزینی برای تمیز کردن کف خانه شما نیز می‌باشد.

به سادگی چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب حل کنید تا غلیظ شود و مخلوط را روی لکه سیمان پخش نمایید. در اینجا لازم است تا بگذارید چند لحظه بماند، سپس برس بزنید تا سرامیک شما تمیز شود. در نهایت، باقیمانده جوش شیرین را روی زمین ریخته و با آب گرم بشویید و سپس آن را با دستمال نرم، تمیز کنید.

استفاده از پراکسید هیدروژن

توجه داشته باشید که این ماده شیمیایی، نباید مستقیماً روی سرامیک‌های شما اعمال شود. قبل از استفاده از پراکسید هیدروژن، چند قطره از این ماده شیمیایی را با آرد سفید مخلوط کنید تا ماده غلیظی شود. سپس، این مخلوط پراکسید هیدروژن را به طور کامل روی لکه سیمان بمالید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد، آن را با آب سرد بشویید و سپس آن را تمیز کنید.

تمیزکننده هیدروکلریک اسید یا HCl

تمیزکننده هیدروکلریک اسید یا HCl

هنگام استفاده از اسید کلریدریک، به دلیل محتوای اسیدی بسیار بالای آن، باید احتیاط کرد. اگر اسید موجود در این ترکیب شیمیایی را بیش از حد اضافه کنید، می‌تواند به سرامیک‌ها آسیب برساند و حتی پوست دست شما را نیز دچار آسیب نماید. بنابراین، بهتر است هنگام استفاده از اسید هیدروکلریک از دستکش لاستیکی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن سرامیک‌های سیمانی با اسید هیدروکلریک پیچیده نیست. چند قاشق غذاخوری HCl را در یک سطل آب بریزید، سپس با یک برس کوچک، محلول HCl را روی سرامیک بمالید. بگذارید چند لحظه بماند و به آرامی با پوست نارگیل، آن را بمالید. در نهایت، سطوح را با آب تمیز بشویید.

پوست نارگیل برای تمیزی کف

راه بعدی که می‌توانید برای تميز كردن خانه نوساز امتحان کنید این است که از مایه نارگیل رنده شده استفاده کنید. علاوه بر اینکه می‌تواند لکه‌های سیمان را از سرامیک‌ها پاک کند،  نارگیل رنده شده، این قابلیت را دارد تا سرامیک ‌ها را براق ‌تر نشان دهد.

روش کار بسیار آسان است، فقط کافی است ته نارگیل را روی ناحیه لکه دار بمالید. سپس بگذارید مدتی بماند. پس از جذب، آنها را با دستمال، برس کف یا اسفنج تمیز کنید تا بقایای سیمان از روی کاشی های خانه ناپدید شود.

پاک کننده و شوینده فشار قوی

آخرین راه برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز، استفاده از یک شوینده فشار قوی است. یک پاک کننده فشار قوی برای از بین بردن لکه‌های سرسخت از هر سطح کثیفی، از سرامیک گرفته تا بتن، مفید است. شما فقط باید یک مایع تمیز کننده قوی خریداری کنید، سپس مایع تمیز کننده را داخل دستگاه قرار دهید. در نهایت، لکه سیمان را با اسپری پاک کننده فشار قوی تمیز نمایید.

محلول پاک کننده گچ از روی سرامیک کف 

محلول پاک کننده گچ از روی سرامیک کف 

یکی از مهمترین نکات در نحوه تمیز کردن کف کاشی، تمیز کردن دوغاب است. دوغاب کثیف، برابر است با کف‌های نامرتب و کثیف. این ملات‌ها، متخلخل بوده و به راحتی خاک، روغن و سایر مواد را جذب می‌کنند. شما می‌توانید آنها را با یک اسپری پاک کننده آماده تمیز کنید.

همچنین می‌توانید از محلول سفید کننده ملایم استفاده نمایید. پوشیدن دستکش هنگام استفاده از این نوع محصولات ایده خوبی است. برای لکه‌های عمیق، اجازه دهید پاک کننده به مدت 10 دقیقه بماند. از برس‌های اسکراب کوچک برای تمیز کردن دوغاب، گچ و سیمان روی سرامیک‌7ها استفاده کنید، سپس کف را تمیز کرده، کاملاً بشویید و خشک کنید.

برای لکه‌های سرسخت دوغاب، خمیر جوش شیرین و آب را مخلوط کنید. آن را روی لکه بمالید، بگذارید یک شب بماند و سپس با یک برس نایلونی بشویید. از برس فلزی استفاده نکنید، زیرا باعث خراشیدگی کاشی می‌شود. اجازه دهید دوغاب در هوا خشک شود، سپس روی آنها، درزگیر سیلیکونی قرار دهید تا در برابر لکه‌ها و کثیفی‌های بعدی مقاومت کند.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

بهترين راه و وسيله تميز كردن سراميك خونه چيه؟

با بهترین روش‌ها برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز آشنا شدید.با رعایت نکات و روش های گفته شده به راحتی میتوانید سیمان های موجود روی سرامیک را تمیز کرده و سرامیکی براق داشته باشید.پیش از آن باید قبل از خرید سرامیک به جنس و نوع آن توجه نمایید و از مرکزی معتبر آن را تهیه نمایید.

گروه بازرگانی جَـم سِـر با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه بازرگانی کاشی و سرامیک، نمایندگی پخش محصولات بیش از 40 کارخانه تولیدی را در سراسر کشور به عهده دارد و علاوه‌بر داشتن فعالیت صادراتی، محصولات خود را در تمامی استان‌های کشور با کیفیتی بسیار بالا عرضه می‌کند. پس برای تميز كردن خانه نوساز همین حالا دست به کار شوید و نکات گفته شده را به کار ببنیدید.

سوالات متداول

  • بهترین روش برای تمیز کردن عمیق کاشی و سرامیک چه روشی است؟

برای تمیز کردن عمیق‌تر، کف سرامیکی خانه خود را با کف شوی برقی یا صیقل دهنده و اسکرابر تمیز کنید. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، تمامی سرامیک‌ها و درزها را براق و روشن می‌کند. همچنین می‌توانید از یک چهارم مواد شوینده و یک تا دو قاشق غذاخوری نوشابه یا تری سدیم فسفات استفاده کرده و آن ها را روی کف بریزید و در نهایت، به خوبی آبکشی کنید.

  • برای تهیه انواع سرامیک مناسب کف خانه از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

خرید سرامیک از مرکزی معتبر یکی از مهم‌ترین نکاتی میباشد که باید به آن توجه داشته باشید.چرا که کیفیت بالای محصول باعث سهولت در نظافت آن میشود.گروه بازرگانی جَـم سِـر با بیش از 15 سال سابقه فعالیت موفق در زمینه بازرگانی کاشی و سرامیک محصولات خود را در بهترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتریان عزیز قرار داده است.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود با کارشناسان فروش ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۸ از ۵
از مجموع ۸ رای
fatahi

fatahi

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *