درجه کیفیت سرامیک ها را چگونه تشخیص دهیم؟

سرامیک

هنگامی که خانه خود را می سازید، باید سرامیک ها را خودتان انتخاب کنید. در حالی که تامین کنندگان زیادی در بازار وجود دارد، هر تامین کننده طراحی، درجه کیفی، اندازه و کیفیت متفاوتی دارد. تنوع سایه، بافت یا الگوی سرامیک های مختلف می تواند عاملی برای تشخیص درجه کیفیت سرامیک باشد. انتخاب اندازه نیز یک عامل مهم است. بسته به نوع نصب، امکان دارد سرامیک‌ های بزرگ‌ تر یا کوچک ‌تر، کاشی ‌هایی با اشکال منحصربه ‌فرد یا الگو های موزاییکی که سرامیک و سنگ را ترکیب می ‌کنند، بخواهید.

همچنین می توانید از بین رنگ ها و طرح های مختلف یکی را انتخاب کنید. ارزیابی کیفیت محصولات سرامیکی دشوار خواهد بود. زیرا تقریباً به طور قطع ایراد هایی وجود خواهد داشت. با این حال، ضروری است که به طور واضح برای تامین کننده، نوع کیفیت محصولات سرامیکی مورد نیاز توضیح داده شود. برای انجام این کار، خریدار باید دو نکته را در نظر بگیرد. مطابقت مواد با استاندارد ها و الزامات آن و استاندارد های ظاهری و درجه بندی هایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است.

درجه کیفت سرامیک ها به چه معناست؟

درجه کاشی ها تحت تأثیر مخلوط مواد استفاده شده در ساخت آن قرار می گیرند. اما عمدتاً درجه با ضخامت سرامیک ها تعیین می شود. این درجه ها نشان دهنده وجود معایب و کیفیت ساخت سرامیک ها می باشد.  این درجه بندی ها به این شکل هستند:

سرامیک های درجه یک

این سرامیک‌ ها نرم‌ ترین سرامیک ‌ها محسوب می‌ شوند. احتمال خراشیدن آن‌ ها از درجه ‌های دیگر بیشتر است. آن ها باید به طور منظم نگهداری شوند تا طول عمرشان  تضمین شود. با این حال، کاشی‌ های درجه یک معمولاً کم ‌هزینه ‌ترین هستند. برای ساخت دیوار های زیبا مناسب هستند. همچنین این گونه سرامیک ها باید کاملا سالم باشند و هیچ گونه عیب و نقصی در کناره ها یا لعاب آن ها وجود نداشته باشد. سرامیک ها و کاشی های صادراتی معمولا مخلوطی از سرامیک های درجه یک و دو هستند.

سرامیک درجه دو

مشابه سرامیک ‌های درجه یک، اکثر خریداران متوجه می شوند که سرامیک ‌های درجه دو برای لایه ‌های پشتی و دیوار ها به خوبی کار می‌کنند. با این حال، آن ها همچنین می توانند به عنوان کفپوش در مناطقی با رفت و آمد کم نصب بشوند. سرامیک ‌های درجه دو می ‌توانند گزینه ‌ای مقرون‌ به‌ صرفه برای کف حمام باشند. اما برای مناطق پر رفت و آمد مانند آشپزخانه یا اتاق نشیمن توصیه نمی ‌شوند. از نظر مقاومت و تشخیص درجه کیفیت سرامیک زیاد قوی نیستند و می توانند مشکلاتی داشته باشند. در فاصله دو سانتی متری کناره های این سرامیک ها یک خال به قطر خیلی کم وجود دارد. یا این که می توانند در گوشه های سطح لعاب دار آن ها یک لکه وجود داشته باشد.

 

تمیز کردن سرامیک خانه نوساز

 

سرامیک درجه سه

به عنوان گزینه سطح متوسط، جای تعجب نیست که سرامیک های درجه سه بیشتر برای طیف گسترده ای از پروژه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها کف آشپزخانه یا میزهای بزرگ را می سازند. شما می توانید با اطمینان به سرامیک های درجه سه برای مقاومت در برابر سایش و شکستگی در اثر رفت و آمد زیاد خود اعتماد کنید. از نظر ظاهری این سرامیک ها روی سطحشان یک خال یا لکه به قطر حدودا سه میلی متر وجود دارد.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

سرامیک درجه چهار

سرامیک های درجه چهار معمولا رنگ سفیدی دارند و از قانون استاندارد ایران پشتیبانی نمی کنند. این سرامیک ها نسبت به درجه های بالاتر از خال و لک بیشتری روی سطح لعاب بندی برخوردار هستند. به جزء لکه روی آن ها، برخی از سرامیک ها نیز دارای لب پریدگی هستند که ابعاد آن بیشتر از دو میلی متر نیست.

هر درجه از سرامیک ها مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب و تشخیص درجه کیفیت سرامیک در نهایت به بودجه و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر بچه یا حیوانات خانگی دارید، کاشی درجه چهار یا پنج ممکن است بهترین سرمایه گذاری باشد. اگر در حال بازسازی حمام هستید، می توانید کاشی درجه دو یا سه درجه پایین تر را انتخاب کنید.

تشخیص درجه کیفیت سرامیک

ارزش گذاری کاشی و سرامیک ها

کاشی و سرامیک و کاشی چینی در نحوه ساخت و استفاده از آن ها اشتراکات زیادی دارند. تفاوت اصلی این است که کاشی و سرامیک از خاک رس ساخته می شود. در حالی که ماده اصلی چینی ماسه ریز آسیاب شده می باشد. فرآیند تولید آن نیز شامل فشار و کوره ای با دمای بسیار بالا خواهد بود. این یک سرامیک بسیار متراکم و با دوام تولید می کند. در حالی که کاشی و سرامیک متخلخل بوده و برای محافظت از آن در برابر رطوبت نیاز به لعاب دارد، کاشی چینی دارای نرخ جذب آب کمتر از 0.5 درصد است.

سرامیک درجه یک

نحوه تشخیص درجه سرامیک از روی کارتن

گاهی اوقات از تشخیص درجه کیفیت سرامیک  به عنوان کیفیت یاد می شود. اما این تمام ماجرا نیست. این درجه بندی ها استحکام، یکنواختی یا مقاومت در برابر لکه را نشان نمی دهند. این گرید یا درجه ها اطلاعاتی هستند که روی برچسب جعبه کاشی گنجانده شده است. این درجه بندی ها بسیار مهم هستند و باید طبق آن ها تصمیم به خریدن تعداد سرامیک مورد نظر خود بکنید. این درجه بندی ها را با توجه به سرامیک ها روی جعبه های آن ها درج می کنند. با خواندن آن می توانید از درجه سرامیک اطلاع پیدا کنید.

 

انواع سرامیک ها

سرامیک های درجه چهار چون سفید رنگ هستند از کارتن و بسته بندی های سفید نیز برای آنان استفاده می کنند. با این کار تشخیص آن ها از دیگر درجه بندی ها راحت تر می شود. اگر زمانی سرامیک ها بسته بندی نداشتند با مشاهده ظاهر آن ها و نحوه لعاب آن ها می توان تشخیص درجه کیفیت سرامیک را انجام داد. وجود لب پریدگی و تعداد لکه ها می تواند درجه آن را مشخص کند. سرامیک ها بیشتر از هر چیز دیگری در حال رشد هستند و یکی از مصالح محبوب برای دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. شما می توانید برای تهیه سرامیک ها در انواع درجه ها از جمسر از طریق سایت یا تماس با ما اقدام کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *