سرامیک طرح پارکت

سرامیک طرح پارکت

شاید شما هم بدنبال انتخاب کفپوشی مناسب برای فضای منزلتان هستید، و برای انتخاب پارکت یا سرامیک طرح پارکت دچار سردرگمی هستید. سرامیک طرح پارکت می تواند جایگزینی مناسب، کاربردی تر، مقاوم تر و البته با هزینه ای کمتر باشد. برای آشنایی با مزایای سرامیک طرح پارکت در این مقاله با ما همراه باشید.

سرامیک طرح پارکت چیست؟

سرامیک طرح پارکت یکی از انواع سرامیک است که به هنگام چاپ طرح “چوب یا به اصطلاح طرح پارکت” روی سرامیک چاپ می شود. این سرامیک که بیشتر به عنوان سرامیک کف استفاده می شود، نمای ظاهری شبیه به پارکت دارد. این محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد جایگزین مناسبی برای پارکت است و علاوه بر قیمت ارزان تر نسبت به پارکت، مقاومت بیشتری دربرابر رطوبت، حرارت و ضربه دارد.

چرا سرامیک طرح پارکت؟

زمان های قدیم، کفپوش های چوب طبیعی نمادی از فخر و بسیار محبوب بودند. درحال حاضر نیز طرح چوب گرمی بخش فضاست و با ایجاد فضایی صمیمی و زیبا جذابیت خاصی ایجاد می کند. پارکت در فضای مدرن به دلیل نصب راحت و قیمت ارزان تر نسبت به چوب، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد. و در حال حاضر سرامیک های طرح پارکت یکی از محبوب ترین کف پوش ها هستند. زیبایی ظاهری، کیفیت مواد و مقاومت سرامیک های طرح چوب توانسته است این نوع سرامیک را در بین خریداران بسیار مورد استقبال قرار دهد.

طراحی سرامیک طرح چوب

معمولا سرامیک های طرح چوب برای اینکه جلوه طبیعی تری داشته باشند، چند فیس می باشند. سرامیک چند فیس بدین معناست که طرح سرامیک ها به جای یک طرح تکراری دارای چند طرح بسیار مشابه هستند که فیس های آن طرح نامیده می شود. سرامیک های طرح چوب می توانند یک فیس یا فیس های بیشتری مثلا 6 فیس باشند.

رنگ

اگرچه رنگ های طیف قهوه ای بیشترین طرفدار را در بین خریداران این محصول دارد. رنگ های روشن و حتی کرم را میتوانید در این محصولات پیدا کنید. رنگ های طیف خاکستری نیز طرفداران زیادی در بین خریداران این محصول دارد.

ابعاد

سرامیک های طرح پارکت معمولا به شکل مستطیل و گاهی به شکل مربع طراحی و تولید می شوند. ابعاد سرامیک طرح چوب غالبا زیر یک متر می باشد و نصب این ابعاد برای خریداران راحت تر بوده همچنین هزینه نصب کمتری نیز دارد. ابعاد 30*90 ، 60*60 و 20*120 از ابعاد معمول این سرامیک ها می باشد.

مقایسه سرامیک با پارکت

در مقایسه سرامیک با پارکت، پارکت مقاومت چندانی در برابر حرارت و آتش گرفتگی ندارد. اگرچه این اتفاق به ندرت پیش می آید که منزل دچار آتش گرفتگی شود، اما در برابر آتش های کوچک هم پارکت زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد و نیازمند تعمیرات خواهد بود اما سرامیک در برابر سوختگی مقاوم است.

یکی از مشکلات اصلی پارکت مقاومت کم آن در برابر نفوذ آب و رطوبت است. پارکت در مقابل رطوبت بسیار آسیب پذیر است و ممکن است با گذر زمان دچار برآمدگی و خرابی شود. یکی از دلایلی که سرامیک های طرح پارکت را در برابر پارکت محبوبتر کرده است، مقاومت سرامیک و به ویژه سرامیک های پرسلان در برابر آب و رطوبت است.

مقاومت سرامیک در برابر مواد شوینده، و آسیب پذیری پارکت در برابر آب و مواد شوینده باعث می شود هنگام تمیز کردن سرامیک ها دغدغه کمتری داشته باشیم.

یکی از معایب استفاده از پارکت صدای آن به هنگام راه رفتن است. این ویژگی در پارکت های جدید و شیوه های نصب آن ها برطرف شده است. اما لازم است شما به هنگام خرید این ویژگی را نیز در نظر بگیرید.

مناسب فضای داخل منزل و فضای بیرون

با توجه به آنچه در قسمت مزایا و معایب گفتیم، سرامیک های طرح چوب می توانند در محیط هایی با رطوبت بالا از جمله آشپزخانه، انتخاب بهتری باشند. اما برای محیط هایی همچون لاندری و سرویس بهداشتی که آب و مواد شوینده زیاد استفاده می شوند انتخاب سرامیک قطعا گزینه بهتری می باشد.

برای محیط هایی از جمله حیاط و روف گاردن، طرح چوب می تواند گرما و زیبایی خاصی به محیط بدهد؛ اما استفاده از پارکت بعلت مقاومت کمتر و البته هزینه بالا انتخاب مناسبی برای این فضاها نیست. درفضای باز که احتمال ضربه و البته رطوبت بیشتر است، انتخاب سرامیک طرح پارکت قطعا گزینه بهتری خواهد بود.

خرید آنلاین

گروه بازرگانی جم سر با همکاری با حدود 40 کارخانه کشور می تواند با حذف واسطه ها انتخاب شما را به قیمت درب کارخانه به سراسر ایران ارسال کند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با گروه بازرگانی جم سر تماس بگیرید. برای دریافت اطلاعات تماس اینجا کلیک کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
مهدیه ممیزی

مهدیه ممیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *