نکات مهم در نگهداری کاشی و سرامیک

نگهداری کاشی و سرامیکی

کاشی و سرامیک جزو محصولاتی هستند که در انواع ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها می توانند زیبایی بصری یک بنا را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. البته در صورتی که از انواع کاشی و سرامیک به صورت درست نگهداری شود. نگهداری کاشی و سرامیک به صورت اصولی دانستن نکات خاصی را طلب می کند. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از آن ها به صورت درست نگهداری کنید. اگر علاقه مند هستید طول عمر مفید کاشی و سرامیک ساختمان خود را افزایش دهید با ما همراه باشید.

فایل صوتی مقاله:

روش های تمیز کردن و نگهداری کاشی و سرامیک

روش‌های نظافت کاشی و سرامیک

بسته به نوع کاشی و سرامیک که در خانه دارید، باید تکنیک های خاصی را برای نگهداری کاشی و سرامیک فرا بگیرید. به همین دلیل می خواهیم بهترین روش تمیز کردن کاشی ها و سرامیک های ساختمان را ذکر کنیم تا همیشه براق باشند. کاشی ها تمایل زیادی به تجمع کثیفی نه تنها روی آن ها، بلکه در اتصالاتی که آن ها را به یکدیگر متصل می کنند دارند. برای دستیابی به یک پوشش خوب باید از محصولات طبیعی یا شیمیایی استفاده شود.همچنین خرید سرامیک با کیفیت نیز در طول عمر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

  • چربی های جاسازی شده را حذف کنید

بهترین راه برای از بین بردن چربی از روی کاشی ها ترکیب آمونیاک و آب است. این مخلوط مفید بوده و بوی قوی دارد، بنابراین نباید مدت طولانی آن را تنفس کنیم. همچنین با وجود اینکه مخلوطی مناسب برای سطوح بوده بهتر است به پوست شما برخورد نکند.برای نگهداری کاشی و سرامیک با کمک یک اسفنج و دستکش محافظ، سطوح را با ترکیب تمیز کنید.

  • آهک را بردارید

نکته ی دیگری که برای نگهداری کاشی و سرامیک وجود دارد جدا کردن آهک میباشد.جدا کردن رسوبات آهک ممکن است دشوار باشد. این رسوبات به دلیل استفاده مداوم و تمیز کردن ضعیف ایجاد می شوند. برای رفع آن یک لیوان سرکه سفید را در یک لیتر آب مخلوط کنید. این مخلوط به شما کمک می کند تا آهک پوشیده شده را از روی کاشی ها جدا کنید، خواه از حمام، آشپزخانه یا کف تراس شما باشند.

  • به کاشی های خود درخشندگی بدهید

ما نه تنها باید کثیفی را از روی کاشی ها پاک کنیم، بلکه باید راهی پیدا کنیم تا آن ها را آنطور که شایسته آن هستند نشان دهیم. برای درخشش کاشی ها و سرامیک ها، روزنامه را در مخلوطی از آمونیاک و آب خیس کنید. بعد، کاشی را به شدت مالش دهید. بافت روزنامه باعث از بین رفتن کثیفی ها می شود. سپس با آب بشویید تا نتیجه کامل شود.

  • کثیفی را از درز کاشی پاک کنید

اتصالات کاشی بدون اینکه ما بخواهیم کثیف می شوند. سطح متخلخل است به همین دلیل گرد و غبار، رطوبت، گریس و سایر مواد که در قسمت زیرین فرو می‌ روند بیشتر جمع می ‌شوند. بنابراین اگر به دنبال آن هستید که درز کاشی ها دوباره سفید شود، به شما توصیه می کنیم محلولی از سرکه سیب تهیه کنید. نصف فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. با کمک یک برس روی مفاصل مالیده و اجازه دهید 10 دقیقه عمل کند سپس آن را شستشو دهید.

نحوه صحیح تعویض کاشی و سرامیک

نحوه تعویض صحیح کاشی و سرامیک

برای نگهداری کاشی و سرامیک ممکن است در مواردی قصد داشته باشید کاشی و سرامیک ساختمان خود را تعویض کنید. اما برای تعویض آن ها الزامی است اقدامات خاصی را به صورت صحیح انجام دهید. در این قسمت قصد داریم نحوه اصولی و صحیح تعویض کاشی و سرامیک را بیان کنیم.

  • جدا کردن تجهیزات قسمت مورد نظر

ابتدا باید تعیین کنید که قصد دارید کاشی و سرامیک چه قسمتی از ساختمان را عوض کنید. مثلاً اگر قصد داشته باشید کاشی های حمام را جدا کنید ابتدا باید، تجهیزات مختلف حمام مانند شیر آب را بردارید. در صورت عدم برداشتن آن ها ممکن بوده که به تجهیزات آسیب وارد شود. البته برداشتن آن ها باید با دقت بالایی انجام شود تا دچار خرابی گسترده نشوند.

  • پوشاندن کف

اگر کاشی و سرامیک به دیوار متصل هستند باید کف بنا را با یک پارچه یا کارتون بپوشانید.این مورد یکی از بهترین راه ها در نگهداری کاشی و سرامیک میباشد. اینگونه دیگر گرد و غبار و اضافات کاشی و سرامیک روی کف قرار نخواهند گرفت. البته اگر آن ها به کف متصل باشند دیگر نیازی به پوشاندن این قسمت نیست. عدم پوشاندن کف منجر خواهد شد وقت زیادی بعد از تعویض کاشی و سرامیک به تمیز کردن آن اختصاص دهید.

  • مسدود کردن راه فاضلاب

هنگامی که کاشی و سرامیک را تعویض می کنید حتما راه فاضلاب را ببندید. می ‌توانید این کار را با قرار دادن درپوش و موارد دیگر انجام دهید. عدم پوشاندن راه فاضلاب و دریچه های دیگر منجر خواهد شد گردو و غبار و غیره به درون آن ها نفوذ کند. در این موارد باز کردن فاضلاب و دریچه های دیگر مدت زمان فراوانی را تلف می کند. این امر منجر می شود کارهای شما با سرعت کمتری انجام شوند.

  • دوغاب را بردارید و کاشی یا سرامیک را جدا کنید

اکنون نوبت آن رسیده که با کمچه یا ابزار های تیز دیگری دوغاب را جدا کنید. بعد از جدا کردن دوغاب به یک قلم و چکش احتیاج دارید. با استفاده از آن ها کاشی و سرامیک را از سطح مربوطه جدا کنید.

  • تمیز کردن سطح و نصب کاشی

قدم دیگر برای نگهداری کاشی و سرامیک تمیز کردن سطح کاشی میباشد.باید سطحی که کاشی و سرامیک به آن متصل بوده را تمیز کنید. در صورت عدم تمیز کردن محصولات جدید به خوبی بر روی سطح قرار نمی گیرند. هر گونه ملات و غیره را باید جدا کرده و سطح را برای کاشی و سرامیک جدید زیر سازی کنید.

مراقبت دربرابر ضربه از کاشی و سرامیک

مراقبت دربرابر ضربه از کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک جزو محصولاتی هستند که با کیفیت بالایی ساخته می شوند. اما این امر دلیلی برای کوتاهی ما در مراقبت از آن ها نیست، در مواردی ممکن است، کاشی و سرامیک ضربه ببینند. ضربه دیدن آن ها منجر به ترک و در نهایت از بین رفتن آن ها خواهد شد. برای جلوگیری از وارد شدن ضربه و نگهداری کاشی و سرامیک نیاز است که اقدامات خاصی انجام دهید. اکنون این اقدامات را بیان خواهیم کرد تا از این محصولات به درستی مواظبت کنید.

  • استفاده از پادری

معمولاً کاشی و سرامیک های که در قسمت ورودی ساختمان هستند بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. شما به سادگی قادر خواهید کاشی و سرامیک های را که در این قسمت نصب شده اند را در برابر ضربه محافظت کنید. استفاده از پادری بهترین گزینه است، انواع مختلفی از این محصولات در بازار به فروش می رسند. متناسب با دکوراسیون و طرح کاشی ها می توانید این پادری ها را انتخاب کنید. اما انتخاب محصولات دارای کیفیت و قدرت تحمل بالا ارجحیت دارد.

  • استفاده از قالیچه

بررسی ها نشان داده در خانه هایی که از قالی و قالیچه استفاده می کنند کاشی و سرامیک سالم تر مانده‌ اند. این امر کاملاً طبیعی بوده زیرا  در صورت افتادن اجسام و یا وارد شدن ضربه کاشی و سرامیک به صورت مستقیم آسیب نمی بینند. در واقع قالی و قالیچه نقش ضربه گیر را دارند و از برخورد سریع و پر قدرت اجسام با کاشی و سرامیک جلوگیری می کنند. البته بهتر است آن ها را به گونه ای انتخاب کنید که طرح کلی کاشی و سرامیک را نپوشانند. بیشتر در قسمت های دارای اجسام سخت مانند آشپزخانه از قالی های ضخیم جهت نگهداری کاشی و سرامیک استفاده کنید.

جلوگیری از ایجاد سایش در نگهداری کاشی و سرامیک

جلوگیری از ایجاد سایش روی کاشی و سرامیک

یکی از مشکلاتی که شاهد آن هستیم ایجاد سایش روی کاشی و سرامیک است. این سایش ممکن بوده  خود را با از دست دادن زیبایی کاشی و سرامیک یا بروز ترک های ریز در آن ها نشان دهد. طبیعتاً  اینگونه مجبور خواهید شد مبلغ هنگفتی را برای تعویض آن ها بپردازید. برای جلوگیری از این امر مواردی وجود دارد در این قسمت آن ها را بیان می کنیم.

  • عدم ارتباط کاشی و سرامیک با آلودگی ها

شن یا ماسه می توانند سطح کاشی را به میزان قابل توجهی سایش دهند. آن ها بسیار زبر هستند و با توجه به ساختاری که دارند به کاشی و سرامیک آسیب وارد می کنند. بر همین اساس به شما توصیه می کنیم تا حد امکان سعی کنید برای نگهداری کاشی و سرامیک سطح کاشی را از آلودگی تمیز نگه دارید.

  • از پاک کننده مناسب استفاده کنید

بعضی از محصولاتی که برای پاک کردن سطح کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می ‌گیرند استاندارد نیستند. این محصولات از مواد شیمیایی بسیار زیاد و خطرناک برای سلامتی ساخته شده اند. این امر منجر شده قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشند اما در بعضی موارد مشکل ساز می شود. شستشوی مداوم کاشی و سرامیک با این پاک کننده ها منجر خواهد شد که ساییده شوند.

  • از کشیدن اجسام بر روی کاشی و سرامیک خودداری کنید

در هنگام حمل و نقل و جابجایی امکان سایش کاشی و سرامیک بسیار بالا است. در این مواقع معمولاً افراد اجسام را بر روی آن ها می کشند که این امر منجر می‌ شود سطح کاشی و سرامیک آسیب ببیند. هرچه وزن این جسم ها بیشتر باشد میزان ساییدگی به نسبت بالا تر است. برای جلوگیری از این امر توصیه می ‌شود تا حد امکان هنگام حمل و نقل اجسام را بلند کنید.

 

سخن پایانی

هر محصولی متناسب با نوع ساخت و کیفیت آن طول عمر معینی دارد. اما اگر شما به صورت اصولی از آن ها نگهداری کنید می توانید در بالا بردن عمر مفید شان نقش چشمگیری داشته باشید. این قاعده درباره انواع کاشی و سرامیک نیز کاملاً صادق است. نگهداری کاشی و سرامیک به صورت استاندارد منجر خواهد شد بتوانید بهره بیشتری از آن ها ببرید.

در این مطلب تا حد امکان اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار شما قرار گرفته است. فقط کافی بوده که این اطلاعات را مطالعه کرده و آن ها به صورت عملی پیاده سازی کنید.

سوالات متداول

  • در نگهداری کاشی و سرامیک چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای نگهداری درست کاشی و سرامیک مواردی همچون نظافت کاشی و سرامیک با روش های مختلف،نحوه تعویض صحیح کاشی و سرامیک،مراقبت در برابر ضربه به سرامیک و کاشی و … در طول عمر بیشتر این سرامیک ها و کاشی ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • برای خرید کاشی و سرامیک از چه طریقی اقدام نماییم؟

جم سر بازرگانی آنلاین کاشی و سرامیک محصولات خود را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است.برای ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما در این مجموعه با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
fatahi

fatahi

8 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *