معرفی انواع کفپوش های مناسب رستوران و ویژگی‌های آن

کفپوش مناسب رستوران

برنامه ریزی زیادی برای افتتاح و راه اندازی یک رستوران انجام می‌شود. از انتخاب کارکنان گرفته تا برنامه ریزی منو، تصمیمات زیادی برای گرفتن وجود دارد. دکور شما یکی از مهمترین موارد است زیرا باعث ایجاد نقش و نگاری خاص در محیط رستوران شما می شود. کفپوش پایه زیبایی شناسی دکوراسیون شما است. همچنین باید کاربردی و ایمن باشد. در این مقاله کفپوش مناسب رستوران را از جنبه های مختلف بررسی می‌کنیم و انواع آن  همچون کاشی را توضیح خواهیم داد.

چرا نباید از هر کفپوشی برای رستوران استفاده کنیم؟

چرا در رستوران نباید از هر کفپوشی استفاده کنیم؟

در کسب و کار رستوران داری کفپوش پایه و اساس کل برند شماست. از آنجایی که کفپوش بزرگترین منطقه رستوران شما است، بیشترین پتانسیل طراحی را ارائه می‌دهد. از انتخاب متریال کف گرفته تا رنگ و طرح آن، کفپوشی که می‌گذارید، زیبایی شناسی را به خوبی بیان می‌کند.کفپوش مناسب رستوران از تنوع بسیار بالایی برخوردار میباشد.

یک انتخاب عالی برای کفپوش نیز می‌تواند در طول سال‌ها باعث صرفه جویی در هزینه و افزایش مشتریان شما شود. از سوی دیگر، اگر انتخاب اشتباهی در مورد کفپوش رستوران خود داشته باشید، به شدت دردسر خواهید داشت. انتخاب اشتباهی در مورد کفپوش باعث می شود کفپوش شما در مناطق پر رفت و آمد رستوران سریع کثیف شود یا ترک برداشته و مقاوم نباشد.

در نتیجه خطرات ایمنی برای کارکنان شما و مشتریانتان داشته باشد. طبق گزارش موسسه ملی ایمنی طبقه (NFSI) سالانه بیش از 3 میلیون کارمند و 1 میلیون مهمان در رستوران‌ها مجروح می‌شوند که هزینه ای بیش از 2 میلیارد دلار برای جراحات دارد. علت این آسیب ها چیست؟ سر خوردن و افتادن در رستوران ها در نتیجه انتخاب کفپوش خطراتی را ایجاد می کند که می توان از آنها جلوگیری کرد.

ویژگی های کفپوش مناسب برای رستوران

ویژگی های مهم برای انتخاب کفپوش مناسب رستوران

ماندگاری: اگر رستوران دارید، شلوغی شدیدی که در پشت صحنه اتفاق می‌افتد را می‌شناسید. علاوه بر این، کف های رستوران شما در معرض چیزهایی مانند روغن، نمک و سایر عناصر آسیب رسان هستند. همه اینها می‌تواند تأثیر زیادی بر روی کفپوش شما داشته باشد، بنابراین بسیار مهم است که کفپوشی را انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد.

بهداشت: به اندازه دوام و طول عمر متوسط، توانایی تمیز نگه داشتن کفپوش مناسب رستوران نیز مهم است. سطح باید با استفاده از محصولات و ابزارهای معمولی تمیزکننده صنعتی تمیز شود و دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی باشد که به جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری‌ها و کپک‌ها روی کف‌ها کمک می‌کند. بهترین راه برای اطمینان از بهداشتی بودن کفپوش این است که کفپوش‌هایی را انتخاب کنید که بدون درز و ضد آب باشند.

ایمنی: کارمندان شما قلب رستوران شما هستند و مطمئنا یکی از اولویت‌های اصلی شما باید ایمن نگه داشتن آنها در محل کار باشد. بیایید با آن روبرو شویم، آشپزخانه رستوران محل مناسبی برای تصادفات است، از کف‌های لغزنده گرفته تا رفت و آمد مداوم افراد به داخل و خارج.

استرس‌ها در آشپزخانه زیاد است و آخرین چیزی که می خواهید کارکنانتان نگران آن باشند سر خوردن و افتادن روی کف آشپزخانه است. هنگامی که به گزینه های کفپوش مناسب رستوران نگاه می کنید، مطمئن شوید که یکی از آنها را انتخاب می کنید که مقاوم در برابر لغزش باشد.

تعمیر و نگهداری کم: هنگامی که کفپوش جدید خود را نصب می‌کنید، احتمالاً نمی‌خواهید به سرمایه گذاری مجدد برای نگهداری آن هر سال ادامه دهید. به همین دلیل مهم است مطمئن شوید کفپوش انتخابی شما تقریباً بدون تعمیر و نگهداری است و به شما امکان می دهد روی آنچه مهم است در تجارت خود تمرکز کنید.

برترین کفپوش ها مناسب رستوران

معرفی ۴ نوع برتر کفپوش برای رستوران

بتن: بتن از نظر دوام یک انتخاب عالی است. فوق العاده قوی و نگهداری از آن آسان است. همچنین در برابر لکه‌ها و آسیب های ناشی از ضربه مقاومت می‌کند. این امر بتن را به انتخابی ایده‌آل برای مناطق پر تردد در رستوران شما تبدیل می‌کند. بتن می‌تواند از نظر رنگی بسیار متنوع باشد. رستوران شما ممکن است از قبل روی یک دال بتنی قرار داشته باشد که می‌توان آن را صیقلی و مهر و موم کرد تا ظاهری زیبا با هزینه کم داشته باشد.

کاشی: کاشی یک انتخاب محبوب برای فضاهای تجاری و کفپوش مناسب رستوران است. نیاز به نگهداری کمی در برابر آب دارد. دوام و استحکامی که دارد آن را به یک انتخاب عالی برای طیف وسیعی از مناطق تبدیل کرده است. کاشی نه تنها یک انتخاب عالی برای فضاهای غذاخوری است، بلکه در آشپزخانه و حمام نیز به خوبی کار می‌کند.

کاشی نیز یکی از گزینه های متنوع برای کفپوش مناسب رستوران است. کاشی در مجموعه‌ای بی پایان از گزینه ها و سبک ها می آید. کاشی‌های خنثی بزرگ انتخاب خوبی برای فضاهای بزرگ و باز هستند. کاشی‌های کوچک‌تر و جسورتر انتخابی سرگرم‌کننده برای تأثیرگذاری بزرگ در مناطق فشرده‌تر هستند.میتوانید انواع کاشی را در سایت جمسر مشاهده و ثبت سفارش نمایید.

چوب پنبه: چوب پنبه سازگار با محیط زیست است و تمیز کردن و نگهداری آن آسان است. هنگامی که به درستی مهر و موم شود، می تواند بسیار بادوام باشد. همچنین می توان آن را بازسازی کرد تا پس از چندین سال جان تازه ای به آن بخشیده شود. حتی می توانید نوعی از کفپوش چوب پنبه ای را انتخاب کنید که شبیه به چوب های سخت طراحی شده است.

چوب سخت: چوب سخت به دلیل دوام و سبک ماندگارش یک انتخاب کفپوش مناسب رستوران کلاسیک است. می‌توان از آن با هر طراحی زیبایی استفاده کرد و نگهداری آن نسبتا آسان است.

انواع کفپوش مناسب آشپزخانه رستوران

معرفی انواع مناسب کفپوش برای آشپزخانه

لمینت: لمینت یک انتخاب عالی برای مقاومت در برابر سایش روزانه و کفپوش مناسب رستوران است. روکش رزین آن را به گزینه ای مقاوم در برابر خش تبدیل کرده و در مناطق پر تردد می توان راحت آنها را تمیز کرد. همچنین در برابر هرگونه نشت که اجتناب ناپذیر است، مقاوم خواهد بود.

هزینه کم و انعطاف پذیری آن، لمینت را به انتخابی عاقلانه برای فضاهای بزرگ تبدیل کرده است. در طیف وسیعی از طرح ها و رنگ ها عرضه می شود و اغلب به گونه‌ای ساخته می‌شود که شبیه چوب باشد، اما می‌تواند برای شبیه ‌سازی کاشی و سنگ نیز طراحی شود، که آن را به گزینه ‌ای مقرون‌ به‌ صرفه برای ایجاد ظاهری با سطح بالا تبدیل می‌کند.

اِپوکسی (Epoxy): اپوکسی یک پوشش کف ارتجاعی است که کف بتنی موجود را می پوشاند. این یک انتخاب خوب برای فضاهای رستوران بزرگ است زیرا بسیار بادوام و نگهداری آن ساده است. ضد آب است و خطر کپک را از بین می‌برد. شما می توانید یک طرح بدون درز ایجاد کنید زیرا اپوکسی یک ماده ایده آل برای تمام فضاهای رستوران شما است.

این نوع از کفپوش مناسب رستوران در طیف بی پایانی از رنگ‌ها وجود دارد و می تواند به همان اندازه که می خواهید ساده یا پیچیده باشد. شما می توانید یک روکش صاف را برای ظاهری صنعتی و یا یک ظاهر براق فلزی را برای طراحی تزئینی تر انتخاب کنید.

معرفی کفپوش های مناسب برای محل های پر رفت و آمد

معرفی کفپوش های مناسب برای محل های پر رفت و آمد

وینیل (vinyl): وینیل به دلیل مقرون به صرفه بودن یک انتخاب محبوب برای کفپوش مناسب رستوران است. همچنین بادوام است و به نگهداری کمی نیاز دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای محیط‌های رستوران تبدیل می‌کند. کفپوش ساخته شده از وینیل صدا را عایق می‌کند و اکو را کاهش می‌دهد. همچنین سطحی نرم و ایمن برای راه رفتن فراهم می‌کند.

کاشی وینیل لوکس یا LVT تعادل کاملی بین هزینه و طراحی است. این در طیف وسیعی از سبک‌ها و محدوده‌های قیمتی عرضه می‌شود و نصب آن فرآیند ساده‌ای است. سایه‌ها و اندازه‌های مختلف آن را به یک انتخاب عالی برای هر نوع دکوری تبدیل می کند.

سنگ: آیا به دنبال سطحی بادوام هستید که برای تمام قسمت‌های رستوران شما ایده‌آل باشد؟ سنگ انتخاب خوبی برای ساختن ظاهری لاکچری و استفاده طولانی مدت است. در برابر رفت و آمد زیاد و همچنین سقوط به خوبی مقاوم است. ازانواع مختلفی سنگ برای کفپوش مناسب رستوران استفاده می شود.

کاشی های ساخته شده از گرانیت و تخته سنگ بسیار بادوام هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. به دنبال سنگ بافتی باشید تا کشش خوبی برای جلوگیری از سقوط ایجاد کند. کاشی‌های سنگی در سبک‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانند به خوبی در انواع مختلفی از تم‌ های دکور جای بگیرند.

فرش: اگر می‌خواهید فضایی دنج و صمیمی در رستوران خود ایجاد کنید، کفپوش فرش ممکن است راه حل مناسبی باشد. انتخاب فرش در اتاقی که مطمئناً مواد غذایی و نوشیدنی در آن ریخته می‌شود، ممکن است خطرناک به نظر برسد. با این حال، گزینه‌هایی وجود دارد که می تواند این خطرات را به حداقل برساند.

 

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان قبل از خرید، با کارشناسان جم سر در ارتباط باشید.

 

کلام پایانی

رستوران‌ها در مورد دکور و طراحی ترکیبی منحصر به‌فرد از اولویت‌ها را دارند. فضا باید کاربردی، ایمن و برای کارمندان آسان باشد. همچنین باید جذاب، راحت و پذیرای مهمانان باشد. کفپوش باید به همان اندازه که شیک است محکم باشد. این برای هر رستورانی ضروری است. همچنین باید در برابر کوبیدن کفش‌های پاشنه بلند، ظروف ریخته شده، و خیس شدن مقاوم باشد. شما می‌توانید کفپوش‌های مختلف را از طریق سایت ما بررسی و خریداری کنید.

سوالات متداول

  • برترین کفپوش مناسب رستوران کدام اند؟

امروزه در بازار انواع گوناگونی برای کفپوش رستوران وجود دارد که میتوان به 4 مورد از برترین آن ها همچون بتن،کاشی،چوب پنبه و چوب سخت اشاره کرد،که هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند و در مکان های گوناگونی از رستوران از آنها استفاده میشود.

  • برای خرید کاشی و سرامیک مناسب رستوران از چه طریقی میتوانیم اقدام نماییم؟

گروه بازرگانی جم سر ارائه دهنده بهترین و متنوع ترین کاشی و سرامیک است که محصولات خود را در بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان عزیز خود قرار داده است.برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 33090000-035 تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
fatahi

fatahi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *